Gjest imli Skrevet 22. september 2007 #21 Skrevet 22. september 2007 Solgt huset og kjøpt et nytt og større.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #22 Skrevet 22. september 2007 Huff, kunne det ikke vært i flax i stedet. For hadde jeg vunnet førstepremien i lotto og den var på bare en mill ville jeg hatt litt blandede følelser selv om jeg ville blitt superglad for pengene da. Jeg ville nok ikke gitt penger til familiens voksne medlemmer siden de har alt de trenger, men jeg ville tatt dem med på ferie i stedet. Deretter ville jeg nok lagt det meste av pengene inn i huset vi bygger for tiden, evt i hytta for det er ikke så mye jeg villet forandre i huset egentlig..
Kayli Skrevet 22. september 2007 #23 Skrevet 22. september 2007 De pengene hadde gått rett inn på huslånet! Dessuten sparer vi til å lage bad på loftet, så noe hadde gått til det også.
Kykkelikokos Skrevet 22. september 2007 #24 Skrevet 22. september 2007 Kjøpt det huset vi ønsker oss Og satt av penger til bryllupsreisen vi aldri fikk dratt på. Gitt skikkelige julegaver til familien.
Umuriel Skrevet 22. september 2007 #25 Skrevet 22. september 2007 Først hadde jeg blitt irritert over at det kun ble utbetalt 1 million den helga i førstepremie Samme her! Storforlangende ja! Ellers hadde jeg betalt en del lån, kjøpt stasjonsvogn, og passet på å sette av et par hundre tusen til andre ting. Og spandert en fin hurtigrutetur på farmor og farfar.
Gjest Pet Skrevet 22. september 2007 #26 Skrevet 22. september 2007 Først hadde jeg betalt lånet mitt på 600 000, og så hadde jeg søkt om 3 måneders permisjon fra jobben og dratt til et sted hvor det er ca 25 varmegrader, bademuligheter, ikke masseturisme og noen gode barer og restauranter. Der hadde jeg blitt til jeg begynte å kjede meg. Så hadde jeg tatt meg en tur til New York. Når jeg kom hjem hadde jeg kjøpt meg en ny bil og et nytt kamera, som er det eneste jeg virkelig trenger, og så hadde jeg satt resten av pengene i banken og etter hvert brukt dem på reiser og annen moro.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2007 #27 Skrevet 23. september 2007 Har nylig hatt en mill mellom hendene, og der er trist å se hvor lite penger det egentlig er. En ferie, noe gjeldsnedbetaling og litt investering, plutselig er det ingenting igjen. Nei 10 mill hadde vært et spennende beløp å fantasere om heller, ja.
Kykkelikokos Skrevet 23. september 2007 #28 Skrevet 23. september 2007 Jepp, jeg er imponert over hvor lenge folk tror 1 mill varer
Gjest Deception Skrevet 23. september 2007 #29 Skrevet 23. september 2007 Jeg hadde sikkert først blitt sur over at jeg ikke hadde vunnet mer. Deretter hadde jeg garantert betalt inn endel på huslånet. Utover det vet jeg ikke; vi har det vi trenger, og for meg er det faktisk luksus å tilbringe tid hjemme i egen bolig.
momo Skrevet 23. september 2007 #30 Skrevet 23. september 2007 Jeg ville brukt alt på gjeld, har alt for mye av det.
mysan Skrevet 23. september 2007 #31 Skrevet 23. september 2007 Sluttet på jobb!!! Hvor langt tror du en mill hadde tatt deg? Jeg ville gjort meg gjeldfri, kjøpt en litt bedre bil, og puttet resten i banken, evt satt av noe til oppgradering av moderens barndomshjem, det beste feriested på jord. kanskje hadde det blitt lappen på ungene også....?
Gjest Nedfall Skrevet 23. september 2007 #32 Skrevet 23. september 2007 Investert dem (er ikke helt sikker på hva - det kan jo gjelde så mangt, ikke bare aksjer..). Pluss, en slump til ett formål jeg har litt tro på, og som ikke får så mye oppmersomhet eller støtte idag, men jeg sier ikke hva ! Tja.. en mill er jo, som noen andre nevner her, ikke så allverden heller, ikke i det lange løp.
Wonders Skrevet 24. september 2007 #33 Skrevet 24. september 2007 Invistert i et hjem Tenkt langsiktig m tanke på å tjene mer over lengre tid, ved å invistere i utlandet. Og reist. Fiksa tenna mine skikkelig! Sørget for god fremtid for mormor for hun er gammel.
Gjest Mayamor Skrevet 24. september 2007 #34 Skrevet 24. september 2007 Ville dradd på to ferier: * en med familien (sambo, barna og meg) * en med mine beste venninner (min søster og to til) - hvor jeg spanderte tur, mat og litt lommepenger Ville brukt resten på å ruste opp hus og hage. Deretter fått ny takst og latt hverdagen komme med større egenkapital. Enig med de over; 1 million er ikke så mye, men sier ikke nei takk jeg, mens jeg i mitt stille sinn tenker at dette var forsmaken på den store gevinsten en vakker dag...
TheHairyToothfairy Skrevet 25. september 2007 #35 Skrevet 25. september 2007 Hm. En million er i utgangspunktet mye penger, men allikevel ikke så fryktelig mye. Jeg hadde vel først kjøpt meg en Fanta. Så er det litt gjeld som skulle fått et solid tupp i ræven. Dernest har jeg veldig lyst på nye toppmodellen til Sony Bravia, litt må man jo unne seg. Ikke minst hadde jeg hentet hjem en ny Buick GNX fra USA, jeg savner min gamle. Og resten hadde nok gått til datteren min.
skrue Skrevet 25. september 2007 #36 Skrevet 25. september 2007 hva ville du gjort hvis det faktisk var du som vant 1 million i lotto? Jeg er vel litt kjip. Satt det i banken (eller investert på en annen måte) og glemt dem. 1 mill er ikke mye så mye idag. Hadde vel strukket meg til å kjøpe en Fanta jeg også.
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 25. september 2007 #37 Skrevet 25. september 2007 Da hadde vi betalt ned huset. Gjordt de små forandringene vi kunne tenkte oss å gjøre. Kjøpt en nyere bil.
LukaFrost Skrevet 25. september 2007 #38 Skrevet 25. september 2007 Det hadde nok ikke blitt store problemer med å bruke opp 1 mill. Skal man kjøpe hus eller leilighet forsvinner de pengene fort. Mitt svar blir sikkert likt med mange andres. Gjeld og ferie.
Gjest puselabb Skrevet 25. september 2007 #39 Skrevet 25. september 2007 Jeg ville brukt det som egenkapital for å få lån til drømmehuset mitt.
gaja Skrevet 25. september 2007 #40 Skrevet 25. september 2007 Leid håndverkere til å pusse opp huset Hvis det ble noe igjen: betalt ned noe gjeld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå