Gå til innhold

Juleshopping


Gjest _Leela_

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære har pratet litt løst om å ta ei langhelg i slutten av november/desember. Må vel snart bestille flybilletter skal en få tak i noen rimelige.

Har dere noen byer å anbefale? Kjekt med gode muligheter til å handle (men det har vel de fleste storbyer) og muligheten til litt julestemning/julemarkeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tallinn har et kjempekoselig julemarked. Var der i fjor, og det var heller ikke så mye folk som jeg hadde fryktet. Og byen egner seg kjempefint for shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vil anbefale Aberdeen i Skottland, der er det billigt å fly og greie hotellpriser. Er dere flere personer som reiser vil jeg anbefale å bo på Skene house, der får dere egne leiligheter, med fler soverom 2 bad midt i sentrum, og det er Billig!

Ellers er aberdeen fulle av spennende butikker !

London er jo også kjempe gøy, men det blir jo fort dyrere skal du reise der til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spirrevippen

Jeg og mannen dro til Århus i fjor. Den kalles den danske julebyen. her var det et fantastisk (!!) marked i gamlebyen, som virkelig er gammel og flott!! (den har væørt brukt til masse filminnspillinger)

Verdt et besøk, samt at sentrum av Århus har jo en haug av lekre butikker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de britiske øyer generelt synes jeg ikke de har så mye julestemning, det er litt plastikkjul. Tyskere, østerrikere osv. kan dette med julestemning bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først hvor det evt går direktefly fra din flyplass. Mye lettere og billigere hvis en slipper å bytte fly. Ellers er vel gamle øst europa ganske billig enda.. Praha, Warshawa eller Krakow. Berlin har jeg hørt mye positivt om (har ikek vært i noen av disse byen selv..men skulle gjerne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare skryte litt av Århus jeg også. Har vært mye i København som også er veldig fin by men Århus er faktisk like så fin om ikke finere. Masse shoppingmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker London og syns det var helt spesielt å være der i juletider. Ikke dyrt å ta fly tid og mye rimelige hoteller (vi bodde i Notting Hill:) Det er jo ikke spesielt billig der,men syn ikke det er så mye værre enn andre steder heller :) Ellers er jeg helt enig med den over som nevte Berlin...nydelig by :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amsterdam :danser: massevis av butikker, og til storby å være: rimelig kompakt sentrum, gåavstand til det meste, avslappa stemning selv om hektisk, kanaler kanaler kanaler, mat fra alle verdens hjørner, pubtetthet som kan gjøre en lang handledag til en riktig morsom opplevelse, varme olieboller (lokal melisstrødd krysning av smultring og bolle virkelig namm!) store spilledåsvogner og skøytebane på Dam, julepynta Leidseplein, bra uteliv: rett og slett et godt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tenker på en tur til Berlin. Har ikke vært der selv ennå, men de har masse shoppingmuligheter og masse og se, tror de er ganske bra på julestemning også, har hvertfall hørt masse skryt fra andre om Berlin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...