Gjest Tidenes barselgave Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Nå har en nettside ved navn kvinneverden beg å selge ammesjal. Det må jo være tidenes barselgave enten til seg selv eller andre ventende. Er det noen som har erfaring med eller synspunkter på dette produktet?
Gjest Ammende Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Javel? Hva er et ammesjal? Et ammesjal er et slags sjal/forkle man tar rundt halsen som dekker til barnet mens man ammer. Så slipper man å blotte bryst og mage når man ammer og sjenerer ikke andre. Ganske enkelt genialt.
Gjest =tentacle= Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Et ammesjal er et slags sjal/forkle man tar rundt halsen som dekker til barnet mens man ammer. Så slipper man å blotte bryst og mage når man ammer og sjenerer ikke andre. Ganske enkelt genialt. Såpass. Se til å dekke deg til-gave er ikke det første jeg har tenkt å gi noen i min krets som venter seg en liten. Hvor lenge babyen har lyst til å spise i et telt er vel også varierende. Men dette må da være utrolig lett å ordne selv om man vil ha, uten å handle det fra noen nettside.
Gjest Ammende Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Såpass. Se til å dekke deg til-gave er ikke det første jeg har tenkt å gi noen i min krets som venter seg en liten. Hvor lenge babyen har lyst til å spise i et telt er vel også varierende. Men dette må da være utrolig lett å ordne selv om man vil ha, uten å handle det fra noen nettside. Jeg ammer selv og det er faktisk ikke alle som synes det er like gøy å vise frem brystet i tide og utide. Sønnen min på 6 mnd blir lett distrahert og slipper puppen. Og det er heller ikke alle som synes det er like gøy å få en pupp i kaffen... Har du ikke fulgt med på den pågående ammedebatten? Så for meg er dette helt genialt. Ja, man kan vel lage det selv, men det ammesjalet jeg har sett "live" hadde en bøyle som gjorde at du hele tiden kunne se barnet ditt mens du ammet. Det klappet ikke sammen som f.eks tepper gjør.
Gjest =tentacle= Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Jeg ammer selv og det er faktisk ikke alle som synes det er like gøy å vise frem brystet i tide og utide. Sønnen min på 6 mnd blir lett distrahert og slipper puppen. Og det er heller ikke alle som synes det er like gøy å få en pupp i kaffen... Har du ikke fulgt med på den pågående ammedebatten? Så for meg er dette helt genialt. Ja, man kan vel lage det selv, men det ammesjalet jeg har sett "live" hadde en bøyle som gjorde at du hele tiden kunne se barnet ditt mens du ammet. Det klappet ikke sammen som f.eks tepper gjør. Ikke meningen å ødelegge businessen din, men du etterlyste synspunkter og fikk mitt. Jeg kommer ikke til å kjøpe dette til vordende mødre jeg kjenner.
Gjest Ammende Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Ikke meningen å ødelegge businessen din, men du etterlyste synspunkter og fikk mitt. Jeg kommer ikke til å kjøpe dette til vordende mødre jeg kjenner. Jeg er bare en ammende med god tro på ammesjal. Jeg må si at dette er et mye bedre alternativ enn ammetopper til 1000 kr stk som heller ikke skjuler brystet ved kafeamming. Og mye bedre å ha et ammesjal enn å bli forvist til kjelleren som f.eks på Ekebergrestauranten.
Donpedro Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Tidenes barselgave? Hva med oss som aldri har ammet?
Gjest Ammende Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Tidenes barselgave? Hva med oss som aldri har ammet? Enig at det ble feil å kalle det tidenes barselgave. Jeg beklager..
Furstina Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Det finns väl egentligen inget behov för en speciell ammesjal? När jag ammade sonen hade jag oftast en scarf eller liknande på mig och då var det bara att dra en bit av scarfen över honom så hade han det mysigt, han och bröstet var gömt, scarfen var luftig i materialet och jag kunde efter amning bara "hänga tillbaka" scarfen på plats runt halsen. (jag ammade honom på lunchrasten på jobbet så scarfen var väldigt fiffig) Billigt och fiffigt.
Gjest Gjest_Trinelise_* Skrevet 26. september 2007 #11 Skrevet 26. september 2007 Hei! Jeg har ammet to barn og var veldig mye rundt på cafe etc. i barselstiden. Et slikt ammesjal ville virkelig vært midt i blinken for meg i og med at jeg stort sett ammet de første månedene. Uansett hvor jeg var måtte jeg bare sette meg ned å amme. Ikke alle steder er dette like populært! Jeg skal absolutt anbefale dette sjalet til alle jeg kjenner som ammer! Har vært inne på kvinneverden og ammesjalene finnes jo i utrolig mange fine stoffer også!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #12 Skrevet 26. september 2007 Tja. Hadde vel kanskje vurdert det om barnet var av typen ekstremt lettdistraherbart og jeg MÅTTE ut, men ulike "bæredingser" ser ut til å være like dekkende og ha dobbelt bruksområde. (Googlet greia, og jeggu meg kalles det ikke Hooter Hiders på enkelte fora )
Susan Sto Helit Skrevet 26. september 2007 #13 Skrevet 26. september 2007 Hos oss tror jeg et slikt sjal ville vært mer distraherende enn hjelpende. Lillegutten har alltid likt å følge med på alt som skjer rundt han, så han ville nok vært mer opptatt av å fjerne sjalet for å se ut enn å spise. Bruker heller ammetopper. Da slipper jeg å blotte mer enn jeg må, og har muligheten til å amme når og hvor det måtte passe. Jeg ville heller gitt en Mei-Tai eller noe annet bæreutstyr i barselgave. Det er noe de aller fleste vil ha glede av.
LukaFrost Skrevet 26. september 2007 #14 Skrevet 26. september 2007 Er det ikke like greit å bruke et hvilket som helst sjal eller skjerf? Når jeg ser ammende mødre er det jo ikke mye pupp å se. De er jo veldig diskré. Med ammesjal virker det jo nesten som om det å amme er noe skammelig. Noe som må gjemmesbort. Noe man vet mødre gjør, men aldri ser. En mor som ammer sitt sultne barn er da ingen sensasjon. Folk får heller la være å glo.
Gjest Nan Skrevet 27. september 2007 #15 Skrevet 27. september 2007 Er det ikke like greit å bruke et hvilket som helst sjal eller skjerf? Når jeg ser ammende mødre er det jo ikke mye pupp å se. De er jo veldig diskré. Med ammesjal virker det jo nesten som om det å amme er noe skammelig. Noe som må gjemmesbort. Noe man vet mødre gjør, men aldri ser. En mor som ammer sitt sultne barn er da ingen sensasjon. Folk får heller la være å glo. En venninne av meg har et tilsvarende ammesjal som hun kjøpte i USA og for henne som ikke er komfortabel med å plutselig sitte med full pupp ute har dette vært til stor hjelp. Hun begynte å bruke det tidlig og datteren hennes faller fort til ro og slipper å få sol og vind på seg. Og spesielt i den perioden når barna blir lett distraherte og slipper taket ofte. For henne har ammesjalet vært mye enklere enn å begynne å dandere et teppe eller annet over i tillegg til at disse ofte faller ned.
Imax Skrevet 27. september 2007 #16 Skrevet 27. september 2007 Mine amerikanske venninner har hatt sånne, og har vært supermisunnelige for at vi ikke har behov for sånt i Norge. nei, takke seg til, det er naturlig med pupp for et lite barn, og takk for alle som har lagt ut puppen og gjort dette til neo helt vanlig! :bukke:
Gjest Nan Skrevet 28. september 2007 #17 Skrevet 28. september 2007 Mine amerikanske venninner har hatt sånne, og har vært supermisunnelige for at vi ikke har behov for sånt i Norge. nei, takke seg til, det er naturlig med pupp for et lite barn, og takk for alle som har lagt ut puppen og gjort dette til neo helt vanlig! :bukke: Svært som denne diskusjonen tar av. Det er vel ikke akkurat snakk om at gud og hvermann skal bli tvunget til å bruke et ammesjal når man ammer offentlig. Men dette skal jo være til hjelp i situasjoner hvor man føler seg litt beklemt. F. eks hvis man sitter helt oppi en annen kafegjest. Jeg kunne ha hatt god bruk for noe slikt i visse situasjoner når jeg ammet barna mine. Og for barna er jo dette veldig fint hvis man sitter i solen eller det blåser ute. Og det er ikke en ukjent situasjon at barna i tremånedersalder og oppover blir veldig lett distrahert og plutselig sitter man der med hele puppen ute. Ikke kom og fortell meg at det alltid er like festlig?
Susan Sto Helit Skrevet 30. september 2007 #18 Skrevet 30. september 2007 Svært som denne diskusjonen tar av. Det er vel ikke akkurat snakk om at gud og hvermann skal bli tvunget til å bruke et ammesjal når man ammer offentlig. Men dette skal jo være til hjelp i situasjoner hvor man føler seg litt beklemt. F. eks hvis man sitter helt oppi en annen kafegjest. Jeg kunne ha hatt god bruk for noe slikt i visse situasjoner når jeg ammet barna mine. Og for barna er jo dette veldig fint hvis man sitter i solen eller det blåser ute. Og det er ikke en ukjent situasjon at barna i tremånedersalder og oppover blir veldig lett distrahert og plutselig sitter man der med hele puppen ute. Ikke kom og fortell meg at det alltid er like festlig? Nei, det er ikke så veldig festlig at barnet slipper puppen hele tiden. Jeg syntes ikke dette var dumt i forhold til at pupppen var uat, men i forhold til at ammingen tok evigheter, siden han nesten ikke spiste. Derfor valgte jeg å benytte ammerom når det var mulig, og heller finne et fredelig sted dersom det ikke var noe ammerom i sikte. Nå skal det jo sies at jeg synes det er utrolig mange supre amme og stellerom rundt omkring. Og var jeg på kafe og måtte amme, så var det mitt valg å være der, og dermed fikk jeg heller bare ta ubehaget med en slitsom og langvarig ammeøkt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå