Gå til innhold

Reunion

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min klasse har 10 års jubileum i år. I den forbindelse lurer jeg på tips til hvordan man kan legge opp en slik feiring. Alkohol/ikke alkohol? Hva med mat? Skal man invitere lærerne man hadde på ungdomsskolen eller ikke? Hadde blitt veldig glad for noen innspill og gjerne erfaringer med reunion.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Det med alkohol må du nesten ta med dine klassisser - det blir en personlig sak. Nedenfor forteller jeg om de reunions jeg har vært på:

Vi har hatt 2 jubileer. På begge har vi invitert lærerne fra barneskolen og ungdomsskolen, men bare på den siste kom en lærer.

Vi har spleiset selvsagt og vi andre som nøt godt av en hardt arbeidende komite som bor på hjemplassen beæret de med blomster og stående applaus.

Siste gang var vi i et lokale der vi kunne ha med alkohol selv, første gang var det bar der vi kjøpte alkohol selv. Begge gangene tror jeg det var inkl. i inngangsprisen drikke til maten. Sist gang var det et flott bord der vi kunne forsyne oss selv av tapaslignende retter. En stor suksess, og mindre arbeid for komiteen på kvelden.

Viktig å tenke på at man går på reunion for å treffe gamle kjente og prate om hva man har gjort siden sist, derfor viktig å ikke bli underholdt i hjel. Da vi hadde første reunion for 6 år siden ble vi enig om å ha vært 5. år fremover fordi vi syntes det var så stas. Vi var ingen sammensveiset gjeng da vi gikk på skolen, eller jo det er jo mulig at noen av dem var det, men jeg var mobbeofferet fra barneskolen. Likevel var det godt for meg å treffe dem og være voksen sammen med de. Viktig å huske at man har tilbrakt mange år sammen med dem, man har mye mer tilfelles enn man tror.

Håper dette var til hjelp. Vår første reunion var etter 20 år (så vi er noen sinker ja ...) og den vi hadde i fjor var etter 25 år.

Skrevet

Jeg ville invitert med lærer. Både på 5-års reunion ungdomsskolen og 10-års fra barneskolen hadde vi med lærere.

Barneskolen hadde vi med middag, gryterett og alle betalte inn 200 kr hver. Og alkhol for den som ville, en liten velkomstdrink fikk alle. Her var det endel leker og noe mer arrangert i forhold til ungdomsskolereunionen.

Ungdomsskolen: her hadde vi bare en "fest", alkhol og prating.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...