Gå til innhold

Urin infeksjon

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man kan vel det.

Men vet ikke helt om det er anbefalt. :forvirret:

Skrevet

Nei.

Du kan men hvorfor skal du ha sex, når du har smerter???

Jeg drikker tranebærsaft, den økologiske, spiser masse c-vitaminer, og masse vann daglig, og har ikke vært plaget av UVI på de siste femten årene...

Går jeg til legen, får jeg antibiotika, det er jo noe alle vet, men jeg forebygger dette og unngår faktisk å få disse plagsomme smertene igjen.

Jeg får nesten UVI av å lese denne tråden, og har ikke hatt sex, nei...

Men kroppen min kjenner alle smerter jeg har hatt tidligere.

Tranebær, c-vitaminer og masse vann, så slipper du å gå gjennom det, og får det ikke heller tilbake.

Skrevet

Jada, du kan ha sex. Men pass på å gå på do etterpå. Alltid!

Regner med du går på antibiotika siden du har fått konstatert UVI, og da skal symptomene gi seg i løpet av noen få timer.

• 11 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
kan man ha sex selv om man har urin infeksjon (uvi)

hvorfor får men urin ifeksjon så fort.. hvorfor gjør det så jævelig vondt??

Skrevet

Ja, du kan ha sex hvis du føler for det.

Men hvis du går på p-piller og bruker antibiotika mot urinveisinfeksjonen, bør du bruke kondom. Noen antibiotika kan nedsette effekten av p-pillene. Hør med legen din hvis du er i tvil.

Skrevet
hvorfor får men urin ifeksjon så fort.. hvorfor gjør det så jævelig vondt??

Noen er mer plaget med UVI enn andre. Årsaker er:

hygiene(bakterier fra endetarmen som kommer frem til urinrøret,derfor: tørke seg forfra og bakover når man har vært på do/vasker seg.Barnelærdom kanskje,men overraskende mange gjør ikke dette),som nevnt:-tisse etter samleie, for å skylle vekk de bakteriene som evt har kommet til urinrøret.

væskeinntak: drikke mye for å skylle bakterier bort fra urinrøret og tisse når man må, ikke gå å holde seg da resturin som ligger i blæra kan føre til oppvekst av bakterier.

Andre årsaker kan være kulde, passe på å ikke sitte på noe kaldt f.eks.Dessuten er diabetikere hyppigere plaget med UVI enn andre, pga sukker i urinen som gir oppvekst av bakterier.Det er viktig å holde urinen "sur", for det liker ikke bakteriene. Ved å drikke f. eks tranebærjuice som noen her har nevnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...