Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Jeg lurte på en ting. Er en stemningslidelse det samme som en depresjon? Jeg hørte en gang at en depresjon varer i maks tre år og at en stemningslidelse kan vare hele livet ut. Er dette sant? Jeg har vært depremert hele livet. Trist som barn også. Jeg har gått til masse behandling uten å bli bedre. Jeg har også sterk angst og asperger syndrom. Kanskje det er derfor jeg ikke blir noe bedre med angsten og depresjonen fordi jeg også har asperger syndrom? Henger dette sammen? Jeg vet ikke jeg da. Jeg er veldig lei av livet og lei av alt. Jeg er også veldig trist inne i meg. Også er jeg redd konstant. Livredd. Det har jeg også vært siden jeg var barn. Jeg har vært redd som liten og som voksen. Jeg er nå 27 år. Jeg har en sånn intens frykt inne i meg. En konstant uro og rastløshet. Også kjenner jeg at det knyter seg i magen min som en klump og i halsen. Også hjertebank. Og klamme hender. Og kvalme og noen ganger kaster jeg opp. Også føler jeg meg nummen i hele meg uten noen grunn. Også skjelver jeg innvendig. Angsten min er mere frittflytende lissom. Også vet jeg ikke hva jeg er redd for. Jeg er bare livredd konstant. Hva kan dette være?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Kanskje du burde oppsøke profesjonell hjelp? Psykolog, lege e.l. Det finnes også selvhjelpsgrupper som kan være nyttig for noen. Hvis det er krise er kirkens-sos eller legevakten et fornuftig sted å oppsøke. Ikke sitt alene med det , ta kontakt med noen som kan hjelpe deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå