j82 Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Jeg lurte på om det er andre her som har hatt cyste på eggstokk. Har fått vite at jeg har en stooor cyste på den ene eggstokken og at eg må operere den vekk. Er det andre som har måte operere vekk cyste. Trenger bare litt info om hvordan det har gikk!
Gjest m Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Ja jeg måtte operere bort en 5 cm stor cyste. Gikk med fryktelige smerter der i flere år. Føltes ut som en strikkepinne som sto igjennom siden min. Ene eggleder hadde surret seg rundt cysten så de måtte fjerne den også på meg. Tok en utskrapning på samme tid fordi jeg var gravid, men fosteret var visst dødt uten at det ville komme ut. Operasjonen gikk greit. Hadde litt smerter i magen siden de på meg, gikk inn fra navlen og fra begge sidene nede på magen. Cyster på eggstokk er visst vanlig og som regel ufarlig som jeg har forstått det. Men jeg husker at jeg var litt bekymret og det høres jo litt dramatisk ut. Jeg har følt smerter der i ettertid og var redd det var kommet en ny cyste. Men har vært på etterkontroll og det ser visst fint ut. Spør legen og personalet masse. Ingen vitts i å ligge å lure å bekymre seg. Var fint at de fant den da, og at de får fjernet den nå. Lykke til så masse og så håper jeg alt går bra.
helledussen Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Jeg lurte på om det er andre her som har hatt cyste på eggstokk. Har fått vite at jeg har en stooor cyste på den ene eggstokken og at eg må operere den vekk. Er det andre som har måte operere vekk cyste. Trenger bare litt info om hvordan det har gikk!
helledussen Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Jeg har hatt dette og har også en cyste nå som jeg venter på å få sjekket. Jeg har PCOS og bruker tabletter for å regulere mensen. Jeg merket det cyste at jeg fikk mellomblødninger til tross av at jeg brukte tabletter som skulle regulere mensen. Jeg hadde også mye smerter i mage/underlivet. Jeg fikk fjernet cysten ved et enkelt inngrep men det viste seg at jeg har hypersensitiv livmor og fikk et smertehelvete de luxe etter inngrepet. Neste gang godtar jeg ikke at dette er et enkelt inngrep jeg ikke får noe smertestillende eller beroligende før. Cysten blir jo vanligvis sjekket ved gynekologisk undersøkelse og det blir tatt prøve av den. Jeg ble anbefalt å fjerne cysten da det kan oppstå kreft i den. Det å få cyster i underlivet når man har PCOS er vanlig og det er heller ikke så uvanlig ellers. En stor cyste kan være plagsom og det beste er nok å fjerne den. lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå