Gjest Gjest_Toril_* Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 I går kom oben ut av seg selv. Jeg var faktisk ikke klar over at jeg hadde glemt en. Den har sittet inne i rundt 2,5uker. Jeg synes det er skikkelig ekkelt. Er det noe jeg bør gjøre. En slags opprenskning av vaginaen. Tenker at en ob som har ligget så lenge må vel ha forstyrret miljøet og balansen i vaginaen.
Wildy Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Så lenge du er frisk og rask er det neppe noen fare. Men en tampong bør absolutt ikke sitte inne så lenge.
Gjest Gjest_Toril_* Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Jeg vet veldig godt at den ikke bør sitte inne så lenge. Det her er første gang det har skjedd på over 30 år. Hadde en venninne som fikk illeluktende utflod og trodde det var noe galt. Gjett om hun ble flau da gynokologen tok ut en gjenglemt ob. Frisk og rask er jeg ikke, men det har nok andre årsaker. Syntes bare det var så ekkelt. Er jo ikke et sted du kan vaske med såpe og vann.
Wildy Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Om du får økt utflod eller kløe/svie kan det kanskje være en ide med melkesyretabletter. Men om det skulle skje, ta også en tur til legen!
Gjest Gjest_Toril_* Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Har vondt i korsryggen da. Har hatt det 1-2 uker, men det er vel ikke en sammenheng her?
Wildy Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Om det er en sammenheng eller hva det skyldes er det legen som kan svare på.
Ce'Nedra Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Er sånn sykdom man kan få av tamponger. Les på ob-pakka hva symptomene er, jeg husker ikke helt. Men feber er vel en av dem tror jeg, og om du ikke har det, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg.
Betsy Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Jeg tror jeg hadde tatt en telefon til legen og spurt, jeg.
Gjest Borghild Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 :sjokk: :hakeslepp: Hvordan går det an å glemme en tampong så lenge? Har du ikke merket tråden når du har tisset og vasket deg? Heldig som ikke har fått tampongsyken da.
Gjest Silmarill Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 (endret) Borghild: Av og til kan man bli "heit" å gjennomføre et samleie med tampongen i, fordi man glemmer at den er der! Da blir den dyttet langt opp i "rattata"...så det kan skje I går kom oben ut av seg selv. Jeg var faktisk ikke klar over at jeg hadde glemt en. Den har sittet inne i rundt 2,5uker. Jeg synes det er skikkelig ekkelt. Er det noe jeg bør gjøre. En slags opprenskning av vaginaen. Tenker at en ob som har ligget så lenge må vel ha forstyrret miljøet og balansen i vaginaen. Ja, du bør oppsøke en lege da du KAN (ikke nødvendigvis) få Toxic shock syndrom. (TSS) Denne kan oppstå ved at bakterier får grobunn i tampongen, og hvis denne da blir liggende for lenge, kan bakteriene finne veien oppover i livmorhulen og ut i egglederne. Dette kan igjen føre til at disse blir ødelagte og man dermed blir steril. Du kan bli svært syk av å ha en tampong inne i skjeden over lang tid. Hvis det er noen trøst, så har de fleste leger hatt besøk av menn og kvinner med de underligste ting som har satt seg fast i skjeden eller i endetarmen og i så måte er nok din tampong (som du i tilegg har fått ut) peanøtter mot hva de har sett/hørt om tidligere. Det er viktig å huske at leger har valgt å bli leger for å hjelpe andre mennesker med alle slags problemer. Gå til legen i alle tilfelle du Endret 20. september 2007 av Silmarill
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå