RHN Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 har fått; Yasminella 28 p-piller. Er de bra? Noen bivirkninger jeg burde vite om ?
Chiquita Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Bivirkninger finner du i pakningsvedlegget
Bokormen Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 har fått; Yasminella 28 p-piller. Er de bra? Noen bivirkninger jeg burde vite om ? Om de er bra? Ja de virker nok akkurat sånn de skal ved riktig bruk Som sagt over her, bivirkningene står i pakningsvedlegget. Et kjapt søk på www.felleskatalogen.no viser at bivirkningene er som følger: Hyppige (>1/100): Endokrine: Brystsmerter, forstørrede bryst. Gastrointestinale: Abdominal smerte. Hud: Akne. Neurologiske: Hodepine. Psykiske: Emosjonell labilitet. Urogenitale: Dysmenoré, metroragi. Øvrige: Vektøkning. Mindre hyppige: Endokrine: Brystneoplasi, fibrocystisk brystsykdom, galaktoré, hetetokter. Gastrointestinale: Kvalme, oppkast, gastroenteritt, diaré, konstipasjon, gastrointestinale lidelser. Hud: Angiødem, alopeci, pruritus, utslett, tørr hud, seboré, hudlidelser. Luftveier: Faryngitt. Neurologiske: Parestesi, vertigo. Psykiske: Depresjoner, nervøsitet, søvnproblemer, nedsatt libido. Sirkulatoriske: Ekstrasystoler, takykardi, lungeemboli, hypertensjon, migrene, varikøse vener. Syn: Synsforstyrrelser. Urogenitale: Ovariecyster, menstruasjonsforstyrrelser, amenoré, menoragi, vaginal candidiasis, vaginitt, utflod, vulvovaginal sykdom, vaginal tørrhet, bekkensmerter, mistenkelig Papanicolaou-utstryk, cystitt. Øvrige: Candidiasis, Herpes simplex, allergisk reaksjon, økt appetitt, nakkesmerte, smerte i ekstremiteter, muskelkramper, ødem, asteni, smerter, ekstrem tørste, økt svetting, vekttap. dvs stort sett de samme som ved andre p-piller
RHN Skrevet 19. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2007 okei. Tusen takk men om man glemmer pillen en dag da? skjønte ikke helt det. skal jeg da ta den dagen etter med den jeg egentlig skulle ta? eller? :S
Bokormen Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 okei. Tusen takk men om man glemmer pillen en dag da? skjønte ikke helt det. skal jeg da ta den dagen etter med den jeg egentlig skulle ta? eller? :S Nok en gang, ta en titt i pakningsvedlegget!!! Jeg kan copy-paste nok en gang for deg: Hvis tablettene tas mer enn 12 timer for sent, kan dette redusere antikonsepsjonsbeskyttelsen. I slike tilfeller bør annen prevensjon anvendes i tillegg i 7 dager. Dvs om du er over 12 timer for sen til å ta en tablett, tar du den så fort du husker det, MEN du må bruke feks kondom i tillegg de neste 7 dagene.
RHN Skrevet 19. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2007 okei. takk virket som om hun gynekologen mente jeg skulle ta den uansett.
Bokormen Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 okei. takk virket som om hun gynekologen mente jeg skulle ta den uansett. Ja, det er jo det jeg sier, du tar den så fort du husker den og FORTSETTER på brettet, men må allikevel bruke ekstra prevansjon de neste 7 dagene.
RHN Skrevet 19. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2007 men da blir det jo 2 på samme dag?
Bokormen Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 men da blir det jo 2 på samme dag? Om du vanligvis tar ppilla klokka 0700 når du står opp (som et eksempel) og kommer på det når du legger deg 2200, vil det være over 12 timer siden du skulle tatt den, og derfor er du usikker, men du har allikevel ikke tatt 2 samme dag. MEN om du ser det dagen etterpå når du skal ta neste, at du ikke tok igår, ja da tar du 2 på samme dag.
RHN Skrevet 19. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. september 2007 okei, sånn ja. Da er jeg med. Tusen takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå