Gå til innhold

Hvordan går det folkens?


MrsC

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen om dagen, folkens?

Selv kjenner jeg at tyngden er kommet, at bånd strekkes og frøkna sparker/ romsterer/ hikker. Litt koselig, men litt forstyrrende også, særlig midt under møter på jobben hvor jeg ser og kjenner at hele magen hopper og spretter. Faller unektelig litt ut da :ler:

Nå er det vel også flere av oss som nærmer seg det å være høygravid. Jeg har termin 3.november og da er det jo snart ikke lenge til det bare er 40 dager igjen. Både skremmende og spennende.

Et lite spørsmål i farten (orket ikke lage ny tråd). Kan man bli bra/ bedre av bekkenløsning? Jeg ble sykmeldt pga bekkenløsning, men nå er smertene nesten borte bare jeg ikke sitter stille for lenge av gangen. Da stivner jeg og får vondt i bekken/ rompeball pluss at det stråler nedover beinet. Lurte nesten på om det kunne være isjassmerter og en slik nerve som ligger i klem? Noen som har det likedan, eller vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Smerter som stråler nedover beinet kan høres ut som isjas. Jeg fikk først diagnosen svangerskapsisjas, men har nå fått konstatert bekkenløsning.

Man kan bli bra av bekkenløsning ja, men vet ikke om man blir så mye bedre i løpet av svangerskapet, bortsett fra hvis man tar det mer med ro. Det er jo i stor grad hormonene (relaxin) som forårsaker bekkenløsningen, og de blir man ikke kvitt før ungen er ute.

-------------------------------------------------------------------------

Og sånn ellers? Joda, bortsett fra bekkenløsningen så er formen ok. Mye mer hormonell og følsom enn tidligere, men det er vel bare en del av pakka. Magen begynner å bli tung og trykkende, og jeg blir fort mett, for å si det sånn :) Ellers er han veldig urolig om natta, så jeg sover mest utover formiddagene.

Forøvrig så begynner både jeg og kjæresten å innse tingenes realitet, nemlig at det snart skal komme et nytt familiemedlem. Det er koselig, men også en veldig skremmende tanke. Alt har hele tiden vært så langt frem i tid, og nå er det knappe 6 uker til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar på spørsmålet. Jeg visste ikke at det var noe som het svangerskapsisjas. Bekkenløsning var det første som slo meg når smertene kom, men nå i uke 36 er de helt borte. Og det skal jo ikke kunne skje om det hadde vært bekkenløsning, ikke sant?

Vi har kjøpt inn alt av utstyr nå, men allikevel klarer vi ikke helt å se for oss at om bare en måneds tid er vi foreldre. Lurer på om det er en for skremmende tanke slik at den gjemmes bakerst, innerst i hjernebarken ;)

En liten klem til deg for de smertene du måtte ha i forbindelse med bekkenløsning :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i fin form etter forholdene :) Har litt trøbbel med hofta(verken bekkenløsning eller isjas, men IS-leddene som ikke helt liker at alt løsner visstnok). Det problemet har jeg hatt så godt som hele graviditeten. Dette hjalp jobben veldig på med å la meg skaffe en stol som vipper "riktig" vei og støtter godt. Dét og regelmessig trening samt litt teknikk når jeg sitter/ligger/går opp trapper holder hoftene veldig greit i sjakk.

Ellers så er det tydelig lite plass her, og ribbeina på høyre side gjør til tider litt vondt. Jeg føler meg tung(type flodhest), men vis meg den gravide i siste måned som ikke gjør dét og jeg skal rekke tunge til henne ;):ler:

Blir også satt ut når magen hopper rundt på jobb her, det er jo så de andre kan se det hvis de vil :) Hikke synes jeg er koselig, ser for meg minimoyen som hikker og irriterer seg ganske grønt over det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...