Ce'Nedra Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Har et mellomnavn jeg ikke bruker så ofte, så har ikke tatt det med i billetten min.. Skal til Asia og USA.. Mellomnavnet står derimot i passet mitt. Tror dere det har noe å si når fornavn og etternavn er med og er korrekte?
Gjest forhenværende cosmic girl Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 I mitt pass mener jeg mellomnavn står foran fornavn, slik at det ikke skilles mellom hva som er for- og mellomnavn. Lurer på om det ikke står Given name. Da jeg skulle til USA i fjor fikk jeg beskjed om at det måtte stå nøyaktig det samme, så jeg turte ikke noe annet enn å bruke begge navn. Og immigrasjonen i USA er veldig strenge, så jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen En eneste gang har jeg virkelig blitt stoppet i immigrasjonen, og det var i Malaysia fordi det stod fornavnmellomnavn i ett ord på billetten og i to på passet. Ble tatt til side, og måtte svare på en masse spørsmål og oppfattet det hele som veldig ubehagelig. I tillegg mente damen at jeg var penere på bildet i passet enn i virkeligheten, og at hun derfor måtte dobbeltsjekke alt, fordi det pleier å være omvendt Hvis jeg var deg ville jeg nok prøvd å få inkludert mellomnavnet på billetten din før du reiser. Det spiller jo egentlig ingen rolle for deg å ha med navnet på billetten. Og regelen er stort sett at det skal stå nøyaktig det samme på billetten som i passet Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Dersom mellomnavnet ditt står i passet ditt må du ha det på billetten, ellers kan du risikere å ikke få komme ombord i flyet
Annikken Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Det var jo nettopp en sak om ei jente som hadde stavet mellomnavnet til kjæresten sin med C istedenfor K eller noe, og de fikk problemer på grunn av det... så JA dette må du sjekke opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå