Gå til innhold

Navn igjen


Ce'Nedra

Anbefalte innlegg

Har et mellomnavn jeg ikke bruker så ofte, så har ikke tatt det med i billetten min.. Skal til Asia og USA..

Mellomnavnet står derimot i passet mitt. Tror dere det har noe å si når fornavn og etternavn er med og er korrekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest forhenværende cosmic girl

I mitt pass mener jeg mellomnavn står foran fornavn, slik at det ikke skilles mellom hva som er for- og mellomnavn. Lurer på om det ikke står Given name.

Da jeg skulle til USA i fjor fikk jeg beskjed om at det måtte stå nøyaktig det samme, så jeg turte ikke noe annet enn å bruke begge navn. Og immigrasjonen i USA er veldig strenge, så jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen

En eneste gang har jeg virkelig blitt stoppet i immigrasjonen, og det var i Malaysia fordi det stod fornavnmellomnavn i ett ord på billetten og i to på passet. Ble tatt til side, og måtte svare på en masse spørsmål og oppfattet det hele som veldig ubehagelig. I tillegg mente damen at jeg var penere på bildet i passet enn i virkeligheten, og at hun derfor måtte dobbeltsjekke alt, fordi det pleier å være omvendt :fnise:

Hvis jeg var deg ville jeg nok prøvd å få inkludert mellomnavnet på billetten din før du reiser. Det spiller jo egentlig ingen rolle for deg å ha med navnet på billetten. Og regelen er stort sett at det skal stå nøyaktig det samme på billetten som i passet

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo nettopp en sak om ei jente som hadde stavet mellomnavnet til kjæresten sin med C istedenfor K eller noe, og de fikk problemer på grunn av det... så JA dette må du sjekke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...