Gå til innhold

Solgunns Boutique, lillestrøm

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fia_*
Skrevet

Ikke dra dit! En ting er at de skal prøve å sørge for at ingen bestiller deres kjoler fra andre leverandører billigere, men det er tross alt mange penger det er snakk om og et viktig valg. Når man spør etter merker eller modeller her blir man avvist med at de har så mange forskjellige - bilder nei det finnes ikke! Er så sint at jeg koker. De har akkurat mistet et salg på kr 25.000 - er det mulig? Når man skal gifte seg er det helt naturlig for en brud å gå til flere salonger for å finne drømmekjolen og når denne drømmekjolen åpenbarer seg i første butikk man er innom....Vel, Solgunns er ihvertfall ikke interessert i at du skal komme tilbake til de for å kjøpe kjolen for de nekter rett å slett i å gi noen opplysninger. De burde i det minste ha et kundesystem der de kan notere preferansene! Vil du ikke kjøpe kjole der og da så unngå Solgunns. Elendig behandling av meg som kunde både i butikk og pr telefon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Min erfaring fra solgunn Lillestrøm er posetiv.

fikk kjempeservice og opplevde at de var blide og hyggelige.

Dette var den første butikken jeg var innom så jeg sa jeg måtte tenke over det.

Dette skjønte de godt! ,men ble den solgt så ble den solgt,men det var en risk jeg var villig til å ta.

Dette var en kjole som det var en av,da den var laget i kun den str.

Dro rundt på andre salonger i samme område men etter noen forsøk dro jeg tilbake å kjøpte kjolen som var den første jeg prøvde.

(dette gjaldt også min forlover som handlet sammen med meg)

Har sett dårlig krtitikk av denne butikken flere steder,men var vel innom på et bra tidspunkt(for meg i allefall).

Skal tilbake for justeringer i mars 08 så jeg skal vente til det er over før jeg gjør opp en total mening.

Skrevet

Enig med trådstarter. Det blir så teit at de er så hysterisk redd for at vi skal kjøpe kjolen et annet sted. De kunne jo latet som det var kunden det handlet om, og ikke pengene.

Jeg fikk foresten beskjed på en salong om at det var den siste sjansen til å få denne kjolen, for den var gått ut av produksjon. Men det viste seg å ikke stemme. Er de litt sleipe også eller???

Skrevet

Tar gjerne imot tips på de salongene hvor service og kundebehandling er bra og der man får lov til å føle seg spesiell. Viktig at dette emnet blir belyst - for det er ikke gøy å gå ut fra en sånn type butikk med klump i magen

Gjest Kommende brud
Skrevet
Enig med trådstarter. Det blir så teit at de er så hysterisk redd for at vi skal kjøpe kjolen et annet sted. De kunne jo latet som det var kunden det handlet om, og ikke pengene.

Jeg fikk foresten beskjed på en salong om at det var den siste sjansen til å få denne kjolen, for den var gått ut av produksjon. Men det viste seg å ikke stemme. Er de litt sleipe også eller???

På Brudekjolen i Oslo fikk jeg bare beskjed om å gå og kikke selv, men da jeg så gjorde fikk jeg spørsmål om det var noe de kunne hjelpe med. Jeg spurte da jeg kom om de kunne vise meg litt ulike modeller med et gitt snitt og stil...hvordan kan hun plutselig hjelpe nå da? Det siste som skjedde var at damen forsvant på et bakrom og ble borte...

Gjest Blondie65
Skrevet

Kan dere greie å sette dere inn i butikkens situasjon litte grann?

Vordende brud kommer inn og spør etter kjole modell Z. Prøver den på og går ut igjen. Tydelig at hun likte kjolen, men viser seg aldri igjen der. For hun kjøpte akkurat den kjolen i en nettbutikk istedet. Mange av disse brudesalongene føler seg nok som utstillingsvinduer for nettbutikkene uten at de får fem øre igjen for det.

Mest sannsynlig er det en fase de må gjennom før de forstår at nettbutikkene er kommet for å bli og at den varen de selger er SERVICE.

Skrevet
Kan dere greie å sette dere inn i butikkens situasjon litte grann?

Vordende brud kommer inn og spør etter kjole modell Z. Prøver den på og går ut igjen. Tydelig at hun likte kjolen, men viser seg aldri igjen der. For hun kjøpte akkurat den kjolen i en nettbutikk istedet. Mange av disse brudesalongene føler seg nok som utstillingsvinduer for nettbutikkene uten at de får fem øre igjen for det.

Mest sannsynlig er det en fase de må gjennom før de forstår at nettbutikkene er kommet for å bli og at den varen de selger er SERVICE.

Godt poeng og helt greit det, men da foretrekker jeg faktisk nettbutikken. Litt av poenget med et butikkonsept er at det ikke skal være lett å kopiere og en butikk bør ikke ha så dårlig konsept at de ikke tør yte service. Jeg er brud denne ene gangen og det er nå ikke om ti år. Dessuten er dette noe nesten alle butikker er utsatt for ettersom kunder ofte er veldig prisbevisste og lett sammenligner priser. Men tross alt er det bedre å bare være åpen og fortelle om designere etc istedet for å bruke en time eller to på prøving av kjoler på en brud som kun er interessert i å se på merkelappen når hun finner noe hun liker. Dessuten bør de som en brudebutikk kunne stå inne for kvaliteten og være stolte av sine varemerker. Enkelte kunder går etter bestemte designere bla pga stil. Fortolling av en slik type kjole er rimelig høy....så det skal en del til for at det blir billigere på nett. I tillegg kommer forsendelse og forsikring av forsendelse....

Gjest Blondie65
Skrevet
Godt poeng og helt greit det, men da foretrekker jeg faktisk nettbutikken. Litt av poenget med et butikkonsept er at det ikke skal være lett å kopiere og en butikk bør ikke ha så dårlig konsept at de ikke tør yte service. Jeg er brud denne ene gangen og det er nå ikke om ti år. Dessuten er dette noe nesten alle butikker er utsatt for ettersom kunder ofte er veldig prisbevisste og lett sammenligner priser. Men tross alt er det bedre å bare være åpen og fortelle om designere etc istedet for å bruke en time eller to på prøving av kjoler på en brud som kun er interessert i å se på merkelappen når hun finner noe hun liker. Dessuten bør de som en brudebutikk kunne stå inne for kvaliteten og være stolte av sine varemerker. Enkelte kunder går etter bestemte designere bla pga stil. Fortolling av en slik type kjole er rimelig høy....så det skal en del til for at det blir billigere på nett. I tillegg kommer forsendelse og forsikring av forsendelse....

Amen til alt du skriver.

Jeg forsvarer dem ikke - jeg synes de er rimelig idiot når de ikke forstår hva de selger - jeg bare forklarer hvordan de tenker. Det skal være koselig å gå i brudebutikken, det skal være en forsmak på den store dagen. Så enkelt er det.

Når du tusler ut av butikken med stjerner i øyenene men lurer på om det er verdt 25.000 så skal du tenke tilbake på den gode følelsen og den flinke ekspeditøren som virkelig visste å hjelpe deg til å velge kjole som passet helt for deg. DA går du tilbake og kjøper kjolen der, samt at hele verden får vite at du kjøpte kjolen akkurat der fordi det var akkurat der du fikk den eksepsjonelle servicen. Før de forstår det fortjener de ikke et eneste salg, mener jeg.

Skrevet
Amen til alt du skriver.

Jeg forsvarer dem ikke - jeg synes de er rimelig idiot når de ikke forstår hva de selger - jeg bare forklarer hvordan de tenker. Det skal være koselig å gå i brudebutikken, det skal være en forsmak på den store dagen. Så enkelt er det.

Når du tusler ut av butikken med stjerner i øyenene men lurer på om det er verdt 25.000 så skal du tenke tilbake på den gode følelsen og den flinke ekspeditøren som virkelig visste å hjelpe deg til å velge kjole som passet helt for deg. DA går du tilbake og kjøper kjolen der, samt at hele verden får vite at du kjøpte kjolen akkurat der fordi det var akkurat der du fikk den eksepsjonelle servicen. Før de forstår det fortjener de ikke et eneste salg, mener jeg.

Helt enig.

Skrevet

Jeg synes også det var litt rart på brudekjolen i oslo. Vi va vi hadde time, så sa hun "javel", så stod hun der bare og så på oss. "eeeh, skal jeg bare begynne å prøve da eller?". Så sa hun jeg kunne finne modeller jeg likte, så kom hun tilbake om 5 min. Heldigvis var det en søt litt eldre kvinne som kom tilbake og hjalp oss! Kom med forslag og var veldig hyggelig. Men så var det også denne butikken som påstod kjolen var gått ut av produksjon når den ikke var det. Men kanskje det var en husk-feil..vet ikke jeg..

Jeg tror jeg ender opp med å kjøpe kjole fra cleopatra i Bergen. Hun var proff hun. Hjalp når det passet, og trakk seg litt unna når det passet på en måte. Når jeg gikk fikk jeg med meg en lapp med nr på de kjolene jeg likte. Fant da bilde på internett av kjolene, og kunne fint bestilt en billig kopi fra kina. Men nå har jeg lyst til å kjøpe den der pga god service og gleder meg til å gå tilbake. Selv om det blir 10000 dyrere. hhehe :)

Hurra for god service!

Skrevet

Jeg tror også de tjener på god service i lengden. Ikke minst på grunn av jungeltelegrafen (eller internett som den heter i disse dager ;) )

Jeg skal også snart ut og prøve kjoler, og Lillestrøm er nærmeste stedet. Er det andre salonger her enn Solgunns? Får jo virkelig ikke lyst til å gå dit, for har hørt mye negativt (hvis jeg da ikke tar med meg kjæresten, for han er ikke redd for å si ifra om han føler vi blir dårlig behandlet...)

Skrevet
Jeg skal også snart ut og prøve kjoler, og Lillestrøm er nærmeste stedet. Er det andre salonger her enn Solgunns? Får jo virkelig ikke lyst til å gå dit, for har hørt mye negativt (hvis jeg da ikke tar med meg kjæresten, for han er ikke redd for å si ifra om han føler vi blir dårlig behandlet...)

Har hørt mye positivt om Kristins Brudesalong, ligger i Nittedalsgata 97.

Gjest Gjest MayaM
Skrevet

Har vært på både Solgunns og Kristin. Og favoritten er klart Kristins. Dem selger service etter min mening i hvertfall. Så der kjøper jeg kjolen min.

Skrevet
Har hørt mye positivt om Kristins Brudesalong, ligger i Nittedalsgata 97.

Har hørt at det er to brudebutikker til i Lillestrøm en jeg tror heter Brudehuset og en som heter noe med Lillestrøm Syd, men ingen erfaring herfra og kjenner ingen som har vært der. Ellers er det også en på Lørenskog og en på Jessheim tror jeg...

Skrevet
Jeg synes også det var litt rart på brudekjolen i oslo. Vi va vi hadde time, så sa hun "javel", så stod hun der bare og så på oss. "eeeh, skal jeg bare begynne å prøve da eller?". Så sa hun jeg kunne finne modeller jeg likte, så kom hun tilbake om 5 min. Heldigvis var det en søt litt eldre kvinne som kom tilbake og hjalp oss! Kom med forslag og var veldig hyggelig. Men så var det også denne butikken som påstod kjolen var gått ut av produksjon når den ikke var det. Men kanskje det var en husk-feil..vet ikke jeg..

Jeg tror jeg ender opp med å kjøpe kjole fra cleopatra i Bergen. Hun var proff hun. Hjalp når det passet, og trakk seg litt unna når det passet på en måte. Når jeg gikk fikk jeg med meg en lapp med nr på de kjolene jeg likte. Fant da bilde på internett av kjolene, og kunne fint bestilt en billig kopi fra kina. Men nå har jeg lyst til å kjøpe den der pga god service og gleder meg til å gå tilbake. Selv om det blir 10000 dyrere. hhehe :)

Hurra for god service!

Ja se der er noen som har skjønt det! De vinner mer enn de taper med god service. Dessuten er det vel ofte at flere av oss også føler en viss lojalitet til stedet der vi har fått god service. Bergen er nok litt langt unna for meg, men det høres ut som hun har gått den riktige skolen

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Hvis det er noen som bor i Drammensområdet som leter etter enkle, pene kjoler, så kan jeg hvertfall anbefale den bittelille brudesjappa i Mjøndalen. Eies av ei polsk, kjempehyggelig dame, og kjolene er utrolig vakre (bare litt for enkle for min smak). Ikke koster de allverden heller, mener å huske hun sa den dyreste hun hadde kostet 9800. Og hvis du kjøper kjole der får du med ett tilbehør (ikke sko), eller manikyr før den store dagen :)

Eneste 'negative' jeg kan komme på er at hun var litt for energisk for min smak :fnise: Hun prata no innmari og trava rundt i butikken :ler: Men kjempehyggelig, og super service!!

Skrevet

Lurer på om folk hadde vært villig til å betalt mer for kjolene hvis man ble behandlet som en prinsesse mens man var på kjoleprøving? Si du hadde vært garantert en ansatt som bare sto til din tjeneste, glass champagne mens man prøvde, info var gitt i forkant, så den som jobbet var litt forberedt på størrelse og stil, osv... Så mye penger som folk legger ned i et bryllup, så tror jeg kanskje faktisk at jeg hadde vært villig til å betale for det hvis prøvingen garantert ble en flott bryllupsopplevelse :)

Skrevet
Lurer på om folk hadde vært villig til å betalt mer for kjolene hvis man ble behandlet som en prinsesse mens man var på kjoleprøving? Si du hadde vært garantert en ansatt som bare sto til din tjeneste, glass champagne mens man prøvde, info var gitt i forkant, så den som jobbet var litt forberedt på størrelse og stil, osv... Så mye penger som folk legger ned i et bryllup, så tror jeg kanskje faktisk at jeg hadde vært villig til å betale for det hvis prøvingen garantert ble en flott bryllupsopplevelse :)

Jeg er helt klart villig til å betale 20.000 for kjole der servicen er god, men er servicen dårlig vil jeg vegre meg for å bruke 8.000. Unik i Oslo får du særbehandling, der er du alene og uforstyrret under prøvetimen. Champagne løsner jo også litt på lommeboka så sikkert ikke dumt det heller...

Skrevet

Jeg er veldig enig m Blondie. De må skjønne at m litt ekstraservice så vil folk gjerne velge å handle hos dem.

Jeg hadde selv tenkt å bare prøve i butikk også bestille på nett, men da jeg sto der i kjolen i butikken og den søte dama var så greit og hyggelig slo jeg til og kjøpte av henne isteden.

(At hun såfort depositummet var betalt forvandlet seg til ei heks som ikke eide snøring om begrepet service og at jeg ikke anbefaler NOEN å reise til den butikken er jo en annen historie...)

Gjest Gjest_bruden_*
Skrevet

hei. jeg har og vært der, jeg ble helt overrasket over hvordan de behandlet oss. dagen min tilkommende mann skulle ha seg dress var de så gode og snille mot oss, veldig hjelsomme, og iallefall da jeg sa at jeg skulle ha to dresser til, til mine barn. alt ble betalt og hengt av for at barna min skulle komme og prøve dem. vi stilte opp i brude sallongen noen uker eterpå , da var de så avvisende og overlegne, helt tydelig at de ikke likte og ha barn der inne. jeg skjønner at de ma holdes litt i tøylene inne i en sånn sallong, men ingn av mine barn var i nærheten av om av kjolene eller noe. så enden på visa var at jeg ikke fikk prøvd hele dresen på min minste gutt, nettop fordi jeg og ble jo super stressa over personalet, og det ble barna mine og .måtte bare anta at den passer. så jenter betal aldri der på forskudd, får da er du ikke verd nålen i veggen en gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...