Gå til innhold

Oenig om barnet, vad är värst?  

1 stemme

1. 1. Oenig om barnet, vad är värst?

• Det är värre när hon tvingar på honom ett barn
      12
    • Det är värre när hon tar abort på ett barn han önskar
      7
    • Det är lika illa
      21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag vänder på frågan "Gravid utan hans samtykke" och undrar hur vanligt det är att det är omvänt.

Hon blir gravid av misstag. Hon vill inte ha barn, HAN vill. Hon vill göra abort.

Det är oftast kvinnan som tar beslut i dessa frågor. Behålla ett barn som någon av dem önskar, eller göra abort. HAN får oftast bara acceptera vad hon önskar (graviditet eller abort). Är inte det ännu mer egoistiskt av henne att ta abort när hon inte önskar barnet men han gör det, än tvärt om (tvingar på honom ett barn han inte önskar)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er heeelt feil begge deler jeg!

Det skal to mennesker til for å lage barn, det bør da også være to mennesker som tar en avgjørelse på barn eller ikke barn!

(ser som en selvfølge at graviditet etter voldtekt ikke blandes inn i dette.)

Ønsker man seg barn bør man ha en partner som også ønsker dette, det gjelder både menn og kvinner.

Ønsker man seg ikke barn, så bør man ha en partner som ønsker det, eller ihvertfall kan leve med det resten av livet.

Gjest Kinga
Skrevet

Jeg ser det ikke som riktig at barnet får en mor det ikke er ønsket av. Jeg hadde tatt abort uten hans samtykke om jeg ikke ønsket barnet selv.

Vibeke

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Abort er og blir kvinnens avgjørelse. Det er hun som må gjennomgå 9 mnd. helvete med mulige komplikasjoner & smertefull fødsel og sist men ikke minst- det er hun som må ta seg av barnet når faren finner ut at han ikke vil være far og stikker av.

Minnie

Skrevet

jeg har heldigvis ikke vært i noen av situasjonene, men uansett hvor langt likestilling etc. har kommet, er det for meg ingen tvil om at det er moren som må ha siste ordet i abortavgjørelse.

Uansett er det en tøff avgjørelse, men det er henne som må ta den.

Gjest sexysadie
Skrevet

Arnie

Du har forstått det.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Tenk om alle menn hadde tenkt som Arnie- da hadde verden vært ett bedre sted for alle kvinner.

Minnie

Skrevet

Jag tycker nog att båda fallen är illa. Jag vill att barn ska vara önskade, jag vill inte att någon ska bli påtvingad ett barn, eller se kvinnan abortera fostret när han vill ha.

Det är dock kvinnan som ska ha sista avgörelsen, det är hennes kropp som ska gå igenom en graviditet och förlossning men jag tycker att fadern borde få vara med och bestämma eller i alla fall tycka något.

Att det är kvinnan som tar hand om barnet är ingen garanti (även om det OFTAST är så). Jag har en bekant som växt upp med sin pappa och där mamman visat lite intresse (ny man och religöst intresse).

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Mannen må gjerne ha synspunkter- men det er fullt og helt kvinnens avgjørelse.

Minnie

Gjest Kinga
Skrevet

Far skal gjerne få være med på avgjørelsen, og kanskje hans sterke ønske hadde fått meg til å revurdere en abort-avgjørelse. En ruge-maskin skulle jeg uansett aldri blitt.

Vibeke

Skrevet

Det vil helt klart være verre å bli far mot sin vilje fordi hun har "tuklet" med prevensjonen med vilje. Jenta har vist null respekt for dine ønsker og det vil få store konsekvenser en vil måtte leve med resten av livet.

Tar hun abort vil man også måtte leve med det resten av livet, men man vil ikke være forhindret fra å få barn og oppleve å bli far senere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min eksmann hadde ikke noe imot å bli far han(han sa det rett ut at han håpte jeg var blitt gravid etter samleie), ihvertfall ikke da det var fare for at jeg skulle forlate han...Dette var han meget vel klar over. Sa til og med at han var steril, for å liksom lure meg i seng..dette var ikke "farlig" selv om han visste jeg ikke brukte prevensjon da.

Jeg hadde ikke noe særlig ønske om å bli gravid - ihvertfall ikke når jeg var i tvil om forholdet..

Men jeg ble likevel både overrasket(har liksom aldri tenkt på meg selv som mor)og glad da jeg oppdaget at jeg var gravid..Kunne aldri tenkt meg abort. Og jeg var også begynt å bli litt "gammel"..Tenkte vel også at ting ville ordne seg når vi fikk barn som var ønsket av begge etterhvert.

Dessverre viste det seg at forholdet ikke fungerte og at han nok ikke helt visste hva det egentlig innebar å bli en far....

Det er jo heller ikke bare å gjøre en kvinne gravid i våre dager og så forvente at hun tar hele jobben alene etterpå - når man lever i et parforfold.

Skrevet

I utgangspunktet synes jeg begge deler er like galt overfor barnets far, men med tanke på barnet vil jeg si at å beholde barnet uten hans samtykke er det verste. Barnet fortjener å være ønsket og elsket av både mor og far, og foreldrene vil neppe ha et særlig godt samarbeid dersom det ene av dem overhodet ikke ønsker barnet.

Gjest sexysadie
Skrevet

Personlig så må jeg egentlig flire litt rått av disse fyrene som føler seg lurt av kvinner som plutselig ble gravide bak deres rygg, vi har jo hver og en ansvar for oss selv og vår egen seksualitet så de må da bare ikke bruke noe.....

Menn klager og syter hele tiden; de blir "lurt", de føler spiraltråder, de vil ikke bruke kondom....

Og likevel så blir de himla overrasket når kjerringa blir gravid... :kjempesinna:

Skrevet

När en kvinna lurar sin man/sambo och struntar i pillren är hon riktigt elak och egoistisk men jag tycker det är intressant hur våra visa män kan vara så förvånade över en graviditet.

Jag hade en bekant som råkade göra sin flickvän gravid redan första månaden... han förstod inte hur det hade gått till :o Jo då, de hade haft sex. Nej då, de hade inte haft kondom. Nej då, hon hade inte ätit p-piller, och Ja då, han hade lämnat sin säd i henne... hur hade det gått till :o Killen förstod ingenting.

Jag tycker det borde tas fram p-piller för män! Det är inte mer än rätt att de får en chans eller möjlighet att hindra graviditet utan att behöva ha kondom eller sterilisera sig. Det är väl inte mer än rätt att även männen får känna av vad hormoner gör för kroppen :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan vet du egentlig hvordan det føles å ha sex for en mann med prevensjonen han har tilgang til i dag SexySadie? Hvis du var klar over hvor mye en kondom nedsetter nytelsen til mange menn ved samleie, så hadde du kanskje også skjønt at mange menn da like gjerne kunne ha klart seg uten. Da tipper jeg pipa hadde fått en annen lyd om det ikke ble noe på deg.

Istedenfor å rakke ned på menn som med rette har "blirt lurt" av partneren, så syns jeg heller vi kan stille spørsmålet om hvor voksne jenter er som ikke gir partneren beskjed om at "har vi sex nå så er "vi" ubeskyttet." La han få et valg om han da vil beskytte seg eller ikke.

Å bli bevisst gravid ved å droppe prevensjonen og unnlate og fortelle om det er lureri overfor en man liksom skal være glad i, uansett hvordan du forsøker å vri på det SexySadie.

Jag tycker det borde tas fram p-piller för män! Det är inte mer än rätt att de får en chans eller möjlighet att hindra graviditet utan att behöva ha kondom eller sterilisera sig. Det är väl inte mer än rätt att även männen får känna av vad hormoner gör för kroppen

Kom med den, alt er bedre enn kondom!

Skrevet
Hvordan vet du egentlig hvordan det føles å ha sex for en mann med prevensjonen han har tilgang til i dag SexySadie? Hvis du var klar over hvor mye en kondom nedsetter nytelsen til mange menn ved samleie' date=' så hadde du kanskje også skjønt at mange menn da like gjerne kunne ha klart seg uten. Da tipper jeg pipa hadde fått en annen lyd om det ikke ble noe på deg.[/quote']

Om en man kunde veta hur man kan lida av hormonpillren (p-piller)... Hur hemskt det är med humörsvängningar, med svampinfektioner, med mellanblödningar etc... och utebliven sexlust. Personligen vägrar jag att peta i mig de där hormonpreparaten som ska lura min kropp.

Kondom är förövrigt det enda preventivmedlet som skyddar mot könssjukdomar.

lite off-topic kanske men viktigt ändå

Gjest sexysadie
Skrevet

Tror de fleste menn ikke ville ha brukt p-pillen om den hadde vært her, når de blir konfrontert med slike bivirkninger......

Når d gjelder brudd på tillit imellom to mennesker som elsker hverandre så tror jeg nok menn til tider er like mye den virkelige skyldige her....

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=54407

Skrevet

SS og Minnie, her er jeg ganske så uenig med dere!

Jeg mener at en gravid kvinne ikke bare kan gå og ta abort uansett hva den vordende far mener! Man er to om og ha sex, og om hun vet at hun absolutt ikke vil ha barnet så burde hun faktisk tenke på dette før hun legger seg ned!

Mener faktisk at en abort virker noenganger litt "lettvint" (men hva vet vel jeg, som aldri har stått ovenfor dette valget), og absolutt ikke noe kun en skal bestemme!!

Og Minnie......alle mannfolk stikker faktisk ikke av så fort de får sjangsen!!

Hva slags menn har du vært borti??

Gjest sexysadie
Skrevet

Dine argumenter kan jo også brukes når kvinner vil beholde barnet mot mannens vilje; han skulle ha tenkt på det, før han la seg ned med henne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...