Gå til innhold

Hva hadde vært verst for deg;

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Hei :)

Hva tenker du hadde vært verst for deg; å forbli varig uføretrygdet eller varig barnløs?

Hilsen nyskjerrig-per

Varig ufør.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Endret av The Kitten
Videoannonse
Annonse
Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg kunne aldri tenke meg å være ufør nei. Føler at å ta del i arbeidslivet på en måte er viktig for å kunne ta del i livet. Har et stort ønske om å få barn en gang også, men helsen er viktigere. Både den fysiske og den psykiske.

På en måte kan man jo si at jeg allerede er ufrivillig singel og barnløs, men håper jo det ordner seg etterhvert.

Skrevet

Jeg tror jeg heller mot barnløs..

Skrevet

Jeg er allerede begynt å bli redd for at jeg skal forbli ufrivillig barnløs, så jeg tror at det ville vært verst - for meg. Dette sier jeg med forbehold, fordi det er så mye som kan føre til uførhet, at det er umulig å si sikkert. Jeg ville ikke ha hatt sterke smerter hver dag og natt resten av livet, for å si det sånn. Men det kommer altså an på.

Skrevet

Ufør ville vært verst.

Hvis jeg ikke kunne fått barn, hadde jeg da hatt jobben min å fokusere energien min på.

Nå håper jeg da imidlertid at jeg slipper begge deler.

Gjest Gjest
Skrevet

Uførhet ville vært verst for min del!

Gjest Tigress
Skrevet

Lett: varig ufør er verst. Ikkje ein gong i same kategori.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva tenker du hadde vært verst for deg; å forbli varig uføretrygdet eller varig barnløs?

Hilsen nyskjerrig-per

For å snu litt på det. Evig barneløs er min drøm!

Skrevet

Nå har jeg to barn og er midlertidig ufør. Og vil tro og være varig ufør er det verste jeg ville oppleve.

Vil jo sefølgelig aldri gi fra meg barna mine, men hadde jeg fått valget før jeg fikk barn så hadde jeg valgt og aldri få barn, og heller være frisk.

Skrevet

Jeg er både varig ufør og ufrivillig barnløs. Hvis jeg kunne velge mellom å få god helse og å få barn, så velger jeg uten tvil god helse.

Gjest Ulva35
Skrevet

Jeg er ufrivillig barnløs og varig ufør. Det var en tid at barnløsheten nesten tok knekken på meg, og jeg kunne gjort alt for å få barn. Nå er det toget gått, og heldigvis er jeg et lykkelig menneske som tiltross for varig uførhet har et godt og sosialt liv. :-D

Jeg kan ikke forstå de svarer at det verste er varig ufør. Jeg forstår jo at noen ikke ønsker barn, men det er mange som har svart at varig ufør er verst. Tilogmed folk som har unger. :forvirret:

Gjest Gjest_Aina_*
Skrevet

Ufrivillig barnløshet er det absolutt værste man kan rammes av.

En vedvarende sorg og savn.

Utestengt fra kvinnefelleskap og samhold.

Sørge over noe man aldri har fått - en sorg man sjelden får forståelse og aksept for.

Virkelig tøft.

Det er barn som gir livsmot, liv og røre.

Lek og latter.

Jeg kan godt være ufør og ha mine plager, så lenge barn kan lyse opp min tilværelse.

Hva skal man med karriere, flott bil, full lønnskonto og stort hus - hvis man ikke har noen å kjøpe prinsesskjole/gråtasstraktor til? Ingen små barnføtter som kan rusle over det nye parkettgolvet? Ingen barn til å fylle opp soverommene??

Så tomt uten barn.

Så vanskelig å finne annet meningsfylt å fylle livet med.

Gjest Gjest
Skrevet
Ufrivillig barnløshet er det absolutt værste man kan rammes av.

Så tomt uten barn.

Så vanskelig å finne annet meningsfylt å fylle livet med.

Så utrolig glad jeg er for at vi er forskjellige på dette området, og for at jeg ikke har noen som helst problemer med å finne annen mening i livet :)

Forøvrig burde trådstarter kanskje gått nærmere inn på hva slags uførhet det skal være snakk om her. En del i tråden tolker tydeligvis dette som å "ikke få lov" til å jobbe. Men ville alle svart likt dersom det feks dreide seg om å være døv, blind, lam fra halsen og ned? Store smerter?

Gjest Casey
Skrevet (endret)

Hilsen nyskjerrig-per

Dersom alternativet er å være gift med en mann med god økonomi ville det verste være å være barnløs. Da er det ikke så farlig med uføretrygdestatusen.

Dersom alternativet er å være alenemamma og uføretrygdet ser utsiktene dårlige ut, så det ville jeg ikke ha valgt. Da heller barnløs enn uføretrygdet.

Endret av Casey
Skrevet

Ufrivillig barnløshet, uten tvil!

Gjest Eurydike
Skrevet (endret)

...

Endret av Eurydike
Skrevet

Varig barnløs hadde vært verst.

Skrevet

VARIG UFØR SELVSAGT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...