Gå til innhold

Hva hadde vært verst for deg;

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Hva tenker du hadde vært verst for deg; å forbli varig uføretrygdet eller varig barnløs?

Hilsen nyskjerrig-per

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varig ufør :) Men jeg har ikke noe ekstremt ønske om barn, da, hverken biologiske eller adopterte.

Skrevet

Jeg er begge deler, og kan ikke si jeg synes noe av det er spesielt gøy...

Skrevet

Ufør. Jeg tror helse er viktigere for min livskvalitet enn barn, spesielt siden jeg ikke engang er sikker på om jeg vil ha barn.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg vil veldig gjerne ha barn, men jeg ville heller blitt varig barnløs enn varig ufør. Ser for meg at det å være ufør må være noe av det verste man kan bli utsatt for. Både på grunn av sykdommen man er uføretrydget for, og fordi mange (ikke alle) på en måte blir satt utenfor samfunnet. Tror det gjør mye med selvfølelsen og følelse av mening i hverdagen. Hvis man imidlertid klarer å finne noe å drive med, som kan gi en noe, så tenker jeg at det er viktig.

Det ville vært forferdelig å få vite at jeg ikke kunne få barn. Hvis adopsjon er med i dette scenarioet, så ville jeg definitivt tenkt i de baner. Hvis du med varig barnløs ikke inkluderer adopsjon, så tenker jeg at jeg ville engasjert meg enda mer i frivillig arbeid med barn, eller blir en veldig aktiv tante.

Skrevet

Å forbli varig barnlaus hadde vore verst, uten tvil!!!

Skrevet

Ville mye heller vært barnløs enn ufør! Men når du sier "barnløs", mener du også at adopsjon er utelukket? Uansett, jeg har i grunnen alltid tenkt at jeg har lyst til å adoptere (i tillegg til å få egne barn, altså), så det ville neppe føltes som noe "nederlag" for meg.

Skrevet

Jeg har ikke barn, og vet ikke om jeg skal ha det heller. Tror det er viktigere for meg å beholde helsen og kunne delta i arbeidslivet enn å få barn, men det er et vanskelig dilemma.

Skrevet

Verre å være ufør, tror jeg.

Skrevet

Varig ufør, uten tvil.

Jeg har ikke spesielt lyst på barn, og skulle jeg noen gang få det, vil jeg mest sannsynlig ende opp med å adoptere.

Gjest antigartner
Skrevet

Varig ufør ville vært verst.

(Jeg er frivillig barnløs.)

Gjest StockDama
Skrevet
Varig ufør ville vært verst.

(Jeg er frivillig barnløs.)

samme her.

Skrevet

Det kommer litt an på hva som er årsaken til uførheten, men umiddelbart vil jeg si ufør.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Barn er viktigere for meg enn å kunne være yrkesaktiv, men spørsmålet blir umulig å svare på, siden "ufør" kan være så mangt. Noen kan ha god livskvalitet selv om de ikke klarer vanlige arbeidskrav. Situasjonen rundt betyr også mye, med dårlig helse blir man lett veldig avhengig av partner og nettverk.

Skrevet

Ufør kan være så mye, derfor kan jeg ikke svare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...