Gå til innhold

brudelitens bryllupsferd


SøsterLiten

Anbefalte innlegg

nå har vi fått ordnet kirke også!! jaaaa!

lurer bare på en ting... vi må betale 2500 kroner for å bruke kirken siden den ligger utenfor "vår" menighet... og 940 kroner for å bruke Frogner presten.. er dette vanlig??

Gratulerer med kirken!! :hoppe:

Ganske vanlig å betale en del for kirken og presten ja.. og Oslo er jo hakket dyrere på det meste. Vi betaler vel nesten det samme... rundt 2500 for organist, prest og kirke, og vi skal ha bryllupet i Oslo-området vi og. Men at det er en unødvendig stor utgift? Så absolutt! :sjenert:

men du får ha masse lykke til med presentasjonen!! :klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Heia!!

Gratulerer så mye med kirke!! Når det gjelder den avgiften for å bruke en kirke man selv ikke er "medlem" av (man tilhører enannen menighet) har jeg hørt om før, men da et større beløp enn hva dere må betale. Jeg tror dette er mer vanlig i mer populære kirker, så det forundrer meg ikke at det er noe man må betale i Frogner kirke... :sjenert: En kjip utgift, men sånn er det bare!

Du får ha lykke til med presentasjonen!! Skjønner at det ikke er en drøm å snakke engelsk foran 30 australere, men husk at de bryr seg sikkert ikke så mye som du!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lumpent!

min kjære mor spurte Frogner menighet om det var mulig for meg å ta kontakt med presten per mail... de så helst at kontakt foregikk per telefon eller ansikt til ansikt...

åååå... det er jo noen ting man vil vite om en kirke og presten før man bestemmer seg til 100%

jaja... jeg får vel vente til januar med å ta kontakt da... er jo heldigvis leeenge til bryllupet! bare ser at dere andre er så flinke til å vite hva dere skal ha og vil ha til seremonien deres... tenk om presten sier nei til eventuelle sanger... :tristbla:

takk for svar på kirke spørsmålene mine! greit å vite at det er vanlig! kan jo skjønne på en måte at de vil ha "leie" penger! og siden det er prisen så er det prisen! det årner seg ja! :)

Tusen takk for lykkeønskninger og gratulasjoner!

i morgen skal det skje... så i stedet for å pugge det jeg skal si så sitter jeg og cruiser nettet!! haha!! hååååpløst! :fnise:

burde stått en avhengighets advarsel på innmeldingsidene!! :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at han ikke ville ha noe med email å gjøre...... men vil bare si at du behøver nok ikke å føle på det overfor oss andre her. Vi vet ikke engang hvilken prest vi får (men vi har ønsket oss en og får mest sannsynlig han), så vi har ikke hatt noen som helst prat med presten enda, men går igjennom litt salmer og marsjer som vi syns er fine, så skal vi høre med presten på våren om han godtar det eller ei :)

Tror nok, uten å si helt bombesikkert, at de aller fleste her inne som snakker om marsjer og ting i kirken ikke har pratet med presten om alle de tingene enda.. Så du har god tid! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei! takk for besøk i boka mi :)

joda, føler at jeg noenlunde kontroll over tingenes tilstand. enda hvertfall ;) gi meg 6 måneder så.. haha. ser da ut til at du er på god vei du også! sikkert ikke bare greit å overlate så mye til andre heller.. hadde ikke jeg klart, tror jeg ;)

ønsker deg en god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...