SøsterLiten Skrevet 18. september 2007 #1 Del Skrevet 18. september 2007 heisann!! etter å ha vært her inne en stund så tenkte jeg at jeg også skulle prøve meg på en bryllupsdagbok... er kanskje en fin måte å se hvor langt jeg har kommet, få noen gode tips og få orden på tankene og ideene mine... :rødme: håper jeg klarer å være flink å bruke denne siden da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 18. september 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 18. september 2007 skal kanskje begynne med å fortelle litt om meg selv og min tilkomne og om vår situasjon.... ok... vel... kremt... hmm.... here goes: 1te møte (august,2003): vi hadde begge fagbrev, men ingen av oss hadde studiekompetanse så hver for oss meldte vi oss på påbyggning på Bjørknes skole i Oslo. Jeg la ikke merke til han annet enn at det fantes 2 av han (han er enegget-tvilling), men han påstår at han la særdeles merke til meg... kan hende det var fordi jeg hadde på meg et miniskjørt (gud tenk... første skoledag.. hva tenkte jeg på ), nettingstrømper (var veldig trendy da...) og HØYE hæler (for å kompensere for min høyde..) men hva vet vel jeg første uken på skolen gikk og vi bestemte oss for at klassen skulle feste litt sammen for å bli bedre kjent den førstkommende fredagen. vi kom oss alle ut og festet og lo og hadde det supert, men jeg pratet egentlig ikke så mye med han før seinere utpå kvelden... la oss si det sånn: etter samtalen omtalte jeg han bare som KLYSA.. Forelskelse (desember, 2003): Etterhvert som ukene gikk så begynte jeg å forstå at mitt første inntrykk IKKE var riktig, og jeg og min kjære ble gode venner. ettersom at jeg var noe bundet på annet hold så holdt det seg til nettopp det; vennskap. men så begynte det å skjære seg i mitt daværende forhold (kan ha noe med at jeg begynte å få følelser på annet hold.. :rødme: ) og etter litt strabaser, så feiret vi nyttår sammen som kjærester!! :love: har ikke angret 1 eneste dag på at jeg valgte denne godgutten her! he's just perrrrrrfect for me! :rødme: frieri #1 (juni,2005): kremt... vel... det var dagen før bursdagen min og vi hadde invitert til fæst! alle festet og koste seg og min kjæreste sa flere ganger at han gledet seg til i morgen for da skulle ha gi meg gaven min... men så slo klokka tolv og min kjære var full som en dupp så han bestemte seg for at han skulle "snakke" litt med meg! hehe... vi gikk inn på soverommet vårt for å være litt vekk fra de andre siden det han hadde å si var viktig for han.. så der var vi da, han halvveis liggende over sengen, snøvlene noe om at han elsket meg og at han undret litt på om jeg ville tilbringe resten av mitt liv med han... jeg bare stod og måpte og sa at nå hadde han kanskje drukket litt mye og han måtte ikke si noe han kom til å angre på dagen etter og... da dro han opp en eske... en liten gave eske... og i den esken.. DER var det en ring! :rødme: ble så glad!!! 30 minutter senere hadde hele festen blitt informert og alle var super glade! da sa min kjære oj da... og så løp han på do... hehe... joda romantisk du.... frieri #2 (februar, 2006): siden første frieri var noe påvirket av Kong alkohol så hadde min kjære bestemt seg for å gjøre det ordentlig ved en senere anledning. anledningen kom etter at vi hadde flyttet ned hit til Australia og "hele" vår verden her nede var opptatt av valentines day med alt hva det innebærer! min kjære og jeg ble noe påvirket så vi bestemte oss for å feire det med middag på restaurant og jordbær og sjampis til solnedgangen på stranden utenfor leiligheten vår :love: men vi satt der og snakket om livet og hverdagen og skålte og tygget jordbær tok min kjære opp en liten blå boks... og jauda! det var det en ny ring og mens solen gikk ned i havet så spurte han om jeg fortsatt ville dele resten av mitt liv med han.. og SÅKLART ville jeg det! han er jo min drømmeprins! :rødme: datoen blir satt (juli,2007): etter 1.5 år her nede i kenguland så kunne vi endelig se enden på studieoppholdet vårt nærme seg. i januar 2008 vender vi snuten hjem og derfor ble det jo naturlig at vi begynte å tenke på når vi skulle "tie the knot". siden ingen av oss kommer til å tjene så utrolig fett har vi hele tiden hatt i bakhodet at vi blir nødt til å vente med å gifte oss til 2009... :gråte: men etter å ha snakket sammen mye om det og etter at min kjære mor sa hun skulle sponse oss hvis vi ville gifte oss i 2008, regnet vi litt og planla vi litt og da fant vi ut at med 3 ekstra nattevakter hver i måneden så skal vi klare å spare nok til at vi kan kunne feire oss slik vi vil! så da bestemte vi oss: 30 august 2008! :love: nå er det ikke bare noe perifært lenger!! det er sååå reelt! jaaaa!! LYKKEEEEEE! :rødme: Lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 18. september 2007 #3 Del Skrevet 18. september 2007 Heihei og hit! Alltid koselig med nye her inne Så morsom og søt historie dere har sammen! Må være spennende å ha vært i Australia også forresten.. har drømt om å studere der selv, men.. sånn ble det nå ikke. Blir kjempegøy å følge med i planleggingen videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 18. september 2007 #4 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Gratulerer med bryllupsdagbok og forestående bryllup Så koselig da, morsom historie dere har Hvor gamle er dere? (litt nysgjerrig ja ) Endret 18. september 2007 av _lene_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 18. september 2007 #5 Del Skrevet 18. september 2007 her til bryllupsdagbøkene! Så koselig med nok en 2008-brud Det var virkelig koselig å lese om historien deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Branna Skrevet 18. september 2007 #6 Del Skrevet 18. september 2007 Masse velkommen hit som bryllupsdagbokskriver og gratulerer! Så søt og morsom historie! Lykke til med planleggingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 19. september 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 19. september 2007 Hei hei alle sammen og tuuusen takk! skal bli spennende å se hvor mye jeg får vært her når ferien er over og skolen starter igjen... (kjenner jeg meg selv rett så blir det sikkert bare enda mere!! ) Hvor gamle er dere? (litt nysgjerrig ja ) det er lov å være nysgjerrig! det er jeg også! jeg er 26 og kommer til å være 27 når vi gifter oss og min kjære er 28 og kommer til å være 29! :love: koselig at dere liker historien vår!! :rødme: masse klemmer fra Lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 19. september 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Har vært inne og tittet litt hos alle dere andre med bryllupsdagbøker og sett at en liste er kanskje tingen ja! har kjøpt meg en liten bok som jeg skribler alle ideer og slikt i og jeg tenkte at jeg bare skal kopiere min "to-do-list" derfra og sikkert føre opp nye ting etterhvert som jeg finner på mer... hehe! so here goes: (rødt er det som er i boks) -Finne dato: 30.08.2008 -Forlovere: har 3 veldig nære venninner så jeg vet ikke hvordan det blir... min kjære har og så to kompiser pluss sin tvillingbror.. -Lokale: Shafteløkken -Kirke/prest: Frogner kirke -Mat/drikke: 3-4 retters middag, og fri bar.. kokk? catering? servitører: ??? -bryllupskake: liker sjokolade jeg... har sett litt på kaker herfra: kristines franske fristelser vi er litt inne på tanken å ha mange små muffins i stedet for en stor kake... vet ikke helt enda... får se... toppen skal væffal være en kake så kanskje etasjene under er muffins eller noe.. hmmm... -kjole det ble maggi sottero -Dress: vi lurer på å dra til Barcelona og få kjøpt en flott en til min kjære... er ikke bare meg som vil være fin her i gården nei! -Frisør: må fikse når jeg kommer hjem til Norge... kanskje få en gammel klassekamerat til å sminke meg... (jeg er make-up artist, men ikke praksitserende lenger) -Ringer: håper på å få arve en av min avdøde farmors ringer og flytte stenen, sånn kan jeg ha med meg min kjære farmor for alltid, men samtidig kan vi ha noe nytt. :rødme: -Farge tema: sort, hvitt og dyp rødt. -bukett: når jeg kommer hjem, men tror det kommer til å være dyp røde roser... samme med knapphulsblomstene. -fotograf: en klassekamerat fra Bjørknes dagene! han ble ferdig utdannet nå i juni 2007! -musikk: DJ, min onkel. -gjesteliste: jepp! check! vi blir 66 hvis alle takker ja! -bordplassering: må gjøres på nytt.. -Bordkort: jepp! fikset de også! lekre. skal legge ut bilder når jeg skjønner hvordan! - bordekorasjoner -musikkliste: ehm.. nei.. senere ja. -trening: i måååååål! nå skal det vedlikeholdes! -innvitasjoner: ikke fikset, men planlagt hvordan de skal se ut... aaaaaaaaaaaner ikke hva jeg skal skrive.. vanskelig! -bartender: kompis som passer på(les bor i) leiligheten vår hjemme i Oslo nå mens vi bor her! -bryllupsvals sang: ? norah jones? -toastmaster: min eldste bror!! ekstra ideer: -engangs-kameraer til bordene -risposer: bestilt, 30 sorte og 30 hvite i sateng -fotoalbum til foreldrene våre -gjestebok -kurver til herredo og damedo -hvem er hvem og plass oversikt -kjøreplan dagen: mamma, svigermor, toastmaster og forlovere -takkekort -something old, something blue, something borrowed, something new... -nattmat: kjære liker pølser han... blæh... -fruktfat og kanapeer til gjestene mens vi blir fotografert -målebeger til bartender -"matpakke" hos frisøren -bok til å skrive gavene og hvem de er fra i til gaveopp-pakkerne våre. 3 merkelapper: 1 til gaven, 1 til kortet og 1 til esken -gave til forloverne og hjelperne hm.. kan ikke komme på mere nå... hvis noen kommer på noe vanlig jeg har glemt så... si fra!! det er jo ganske obvious at jeg ikke får fikset alt og at noen ting er veldig mye vanskeligere å fikse for meg.. som lokale og kirke f.eks... men jeg har en flott mamma og en skjønn svigermor som farter rundt og spør og graver for meg som om det skulle vært deres eget bryllup! :rødme: snillingene mine!! tror de gleder seg veldig! fikk vite av mamma i går at svigermor har skrevet tale til oss alt! Lille! Endret 4. februar 2008 av brudeliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 19. september 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 19. september 2007 åh åh åh!! glemte å skrive noe! fikk vite at mine besteforeldre fra Belgia vil komme i bryllupet vårt! de er nærmere 90 begge to og reiser INGEN steder lenger!! ble så glad at jeg fikk klump i halsen og tårer i øynene!! :rødme: det er nesten den beste overraskelsen vi kunne få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 19. september 2007 #10 Del Skrevet 19. september 2007 Utrolig fin liste! Virker som du har full kontroll og masse tanker og ideer om det meste allerede Også såå koselig å få med besteforeldrene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marna Skrevet 19. september 2007 #11 Del Skrevet 19. september 2007 Gratulerer med ny dagbok og hit til oss skravlesyke bryllupsjenter Håper du finner deg til rette og trives! Koslig med nok en 2008 brud :juhu: Flott liste du har fått ordnet deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Musica Skrevet 22. september 2007 #12 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Gøy med enda en 2008-brud Endret 22. september 2007 av Musica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 23. september 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 23. september 2007 Utrolig fin liste! Virker som du har full kontroll og masse tanker og ideer om det meste allerede Også såå koselig å få med besteforeldrene dine! tusen takk for det Tassie! det er så flott med beste foreldrene! hadde ALDRI trodd det liksom! BONUS! føles ut som jeg har glemt noe, men jeg kommer vel på mer og mer etterhvert! hihi!! Gratulerer med ny dagbok og hit til oss skravlesyke bryllupsjenter Håper du finner deg til rette og trives! Koslig med nok en 2008 brud :juhu: Flott liste du har fått ordnet deg tusen takk Marna! er skikkelig koselig at dere alle ønsker velkommen! Gøy med enda en 2008-brud hei! ja, tusen takk! etter å ha tittet litt rundt omkring så ser jeg at vi begynner å bli en del! :rødme: VI HAR FÅTT LOKAAAAAAAAAAAAAALEE!! jaaaaaaaa!! :love: jeg er så glad!! mamma og stefaren min har vært rundt om kring for meg og min kjære for å titte på forskjellige steder og vi har ENDELIG (hold på i en måned) funnet lokale! det blir på schafteløkka på frogner i Oslo, ligger ikke så langt unna frognerparken, noe som betyr at vi kommer til å ta bryllupsbildene vår I frognerparken! jaaaa! ER SÅ GLAAAAAD! :rødme: flinke mamma (som har vært LITT mer stresset enn meg med tanke på lokale... ) fikk også telefon fra Norge i går! det var forloveren min og hun hadde ligget våken hele går natt og prøvd å finne på morsomme ting å gjøre til utdrikningslaget! hehe!! gleder meg masse masse masse! har sagt i mange år at jeg bare ønsker meg 1 ting; å ikke bli driti ut nedover Karl Johan! det synes begge mine forlovere at er HELT greit! puuuuuh!! i dag er det akkurat 11 måneder igjen til bryllupet mitt i følge tikkeren min... jaaa!!! tiden går fremover!! snart er jeg hjemme og kan fikse alle tingene jeg bare har på papiret her!!! :rødme: brudekjole shoppingen er utsatt en liten stund... gaaaaaal tid med skole og oppgaver og jeg må nedprioritere sånne morsomme ting!! men om 3 uker er jeg ferdig med ALT unntagen siste rest av praksis og eksamen!! (har jeg fortalt at jeg går 3 året, siste semester som sykepleiestudent??) burde skaffet meg en tikker til som teller ned tiden til jeg er ferdig utdannet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 23. september 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 23. september 2007 dumme antall smiley regelen!!! får vi ikke vise hvor glade vi er?? smileys er jo gøøøøøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 23. september 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 23. september 2007 dumme tikkeren... eller kanskje meg... jeg har jo byttet dato til 30.08.08 så derfor er det jo 11mnd og en uke til... vel vel! fikset det nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 23. september 2007 #16 Del Skrevet 23. september 2007 Så gøy at dere har fått lokale da og bra at venninnene dine ikke har tenkt å drite deg ut Tror det blir planlagt noe koselig for meg også Litt verre med kjærestens kompiser, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Branna Skrevet 23. september 2007 #17 Del Skrevet 23. september 2007 VI HAR FÅTT LOKAAAAAAAAAAAAAALEE!! jaaaaaaaa!! :love: jeg er så glad!! mamma og stefaren min har vært rundt om kring for meg og min kjære for å titte på forskjellige steder og vi har ENDELIG (hold på i en måned) funnet lokale! det blir på schafteløkka på frogner i Oslo, ligger ikke så langt unna frognerparken, noe som betyr at vi kommer til å ta bryllupsbildene vår I frognerparken! jaaaa! ER SÅ GLAAAAAD! :rødme: flinke mamma (som har vært LITT mer stresset enn meg med tanke på lokale... ) Så flott, da! Det høres ut som om det blir veldig vakkert, særlig med bryllupsbilder fra Frognerparken! Så flink moren din er som ordner sånt for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 23. september 2007 #18 Del Skrevet 23. september 2007 Det lokalet hørtes fint ut, og så fine bilder dere får tatt da Så herlig å ha en mor og en svigermor som kan fikse slike ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 24. september 2007 Forfatter #19 Del Skrevet 24. september 2007 i know!! har verdens beste mamma og svigermor! de var kanskje litt VEL hjelpsomme i begynnelsen (bestillte kirker og lokaler uten å si fra til oss som satt her nede med HELT andre planer...) men etter at vi fant ut alt slikt, hadde vi en samtale med disse to og da har de bare vært helt gull! :rødme: jeg er en super nysgjerrig person, så jeg håper jentene klarer å ikke røpe noe til meg om utdrikningslaget.. er god på å lirke ting ut av dem.. men som min kjære sier så er det noen ting som er morsomst når man ikke vet noe om det på forhånd... jaja.. lene: gleder meg til jeg får høre hva de har funnet på til deg!! har "ønsket" meg sånn sumobryter slåssing!! er visst et sted i oslo som leier ut sånne drakter!! bare VET at da LER vi oss ihjel!! men hvis de ikke fiker det så kan dere banne på at jeg fikser det til en av de når de skal drites ut!! jeg skal gjøre det en gang!! jaaa! likte det Branna hadde hatt! kosejentekveld! hadde vært fint å ha en blanding av kos og opplevelser! og kjenner jeg jentene mine rett så får jeg vel en perfekt dag! har forresten fått influensa... må bare påpeke at det er mye kjipere å få influensa når det er strålende sol og 28 grader ute enn når det er overskyet/regn og høstvindene farer... huff... og akkurat nå som kjære og jeg skal til Gold Coast på onsdag... får bare spise C-vitaminer og spraye nesa så skal nok både flytur og ferie bli bra! JAH! nå får jeg gå og snyte meg før jeg setter i gang med research oppgaven min... kjeeeeeeedeeeelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #20 Del Skrevet 10. oktober 2007 nå har vi fått ordnet kirke også!! jaaaa! det blir Frogner kirke i Oslo og det ligger bare 5 min unna lokalet! det er jo bare helt supert! :rødme: lurer bare på en ting... vi må betale 2500 kroner for å bruke kirken siden den ligger utenfor "vår" menighet... og 940 kroner for å bruke Frogner presten.. er dette vanlig?? jeg er ikke hva man kan kalle en aktiv kirkegjenger og min gamle menighet er voksen og der har jeg nesten ALDRI satt mine ben... synes dette er en litt unødvendig og dyr utgift... er det noen som opplever det samme? noen synspunkter? har veldig mye å gjøre her nede med skolen og praksis og alt.. går litt utover bryllupsdagboken min... kommer sterkt tilbake!! unnskyld alle sammen for at jeg har vært dårlig på å si hei inne hos dere og på å følge med! but I promise to be better om 2 uker! nå skal jeg forberede presentasjonen min til fræddan... gruer meg skikkelig snakke engelsk foran en klasse med 30 australere er ikke heeelt hva jeg kaller gøy fra Lille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå