Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ALLE avisene i hele norge kunne trykket dem samtidig, så blir det mindre fare for enkeltpersoner.

Liker ikke at muslimene prøver å bestemme over oss...De er DE som er i VÅRT land, så de bør respektere vår kultur og at dumme tegninger ikke betyr noe for oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kanskje ALLE avisene i hele norge kunne trykket dem samtidig, så blir det mindre fare for enkeltpersoner.

Liker ikke at muslimene prøver å bestemme over oss...De er DE som er i VÅRT land, så de bør respektere vår kultur og at dumme tegninger ikke betyr noe for oss.

Hvis de "dumme tegningene" ikke betyr noe for oss bortsett fra å vise at "haha, se hva vi kan gjøre" så er det jo ikke noen vits i å trykke dem. Jeg vet ikke hvorvidt naboen min, Fru Hansen fra Leikanger eller Ahmed som eier kebabsjappen på hjørnet er interessert i å se disse på trykk, så jeg kan bare snakke for meg selv her. Og min mening er at jeg gir blanke både i Vilks og tegningene hans. Jeg har overhodet ikke noe brennende ønske om å se dem på trykk og det å tegne Muhammed som en hund ser jeg på ingen måte som en konstruktiv debatt om de forkastelige aspektene ved islam.

Forøvrig så er det vel strengt talt ikke muslimene som prøver å bestemme over oss her, det er ekstremister som har kommet med drapstrusler og det som verre er. Det finnes godt opp mot milliarden av muslimer som enten ikke bryr seg fløyten om disse tegningene eller som føler seg støtt, men ikke engang ville vurdert å true noen på livet eller gå ut og banke opp noen og sette fyr på bygninger. Det er ekstremistene som er trusselen her, ikke islam i seg selv. Kjenner en god del muslimer og Vilks og hans unødvendige forsøk på provokasjon kunne ikke brydd dem mindre.

Gjest Gjest_Max_*
Skrevet
Mange av disse ekstremistene er født og oppvokst i Europa. Hvor skal disse sendes? Begynner det nå å gå opp for deg hva slags galskap innvandringspolitikken har vært og fortsatt er?

Vi kan enda stanse dette, før det oppstår franske og nederlandske tilstander også her i landet. Men det forutsetter at vi handler nå. Om noen få år er det for sent.

Jeg er selvfølgelig enig med deg i at man burde "handlet" for lenge siden, men det er alt for sent, dessverre. Norge er full av galninger fra den 3. verden, og de får en haug med unger.

Om 20 år vil Norge være radikalt forandret som følge av islam, men nordmenn skjønner ikke det. Venstresiden i Norge synes endog denne fremtidsutsikten er positiv !

Skrevet
Forøvrig så er det vel strengt talt ikke muslimene som prøver å bestemme over oss her, det er ekstremister som har kommet med drapstrusler og det som verre er. Det finnes godt opp mot milliarden av muslimer som enten ikke bryr seg fløyten om disse tegningene eller som føler seg støtt, men ikke engang ville vurdert å true noen på livet eller gå ut og banke opp noen og sette fyr på bygninger. Det er ekstremistene som er trusselen her, ikke islam i seg selv. Kjenner en god del muslimer og Vilks og hans unødvendige forsøk på provokasjon kunne ikke brydd dem mindre.

:klappe: Er så enig med deg her!

Skrevet
Det finnes godt opp mot milliarden av muslimer som enten ikke bryr seg fløyten om disse tegningene eller som føler seg støtt, men ikke engang ville vurdert å true noen på livet eller gå ut og banke opp noen og sette fyr på bygninger.

Har du noen tall på det der, en statistikk, spørreundersøkelse etc ?

Skrevet

Se deg rundt - hvis over en millard muslimer hadde tydd til vold og ødeleggelser i protest, tror du ikke du hadde hørt om det?

Skrevet

Da kan jo jeg tillate meg å spørre om du har tall som tyder på det motsatte? Har du noe grunnlag for å tro at de aller fleste muslimer er ekstremister og medlemmer av Al-Qaida?

Jeg kjenner en god del muslimer selv, både i Norge og utenlands, og disse gir en god f... i Vilks og tegningene hans. Med tanke på at det innenfor islam finnes mennesker som er like forskjellige som kristne eller ateister antar jeg(ja, antar) at ikke alle er like ekstreme i sine ytringer. Som Tabris sier er det nok en overhengende fare for at vi ville visst om det dersom noe annet var tilfelle, en milliard ekstremister er nok ikke det letteste man kan skjule, så glade som media og mange andre her i landet er i å fråtse i alt som kan gi oss grunnlag for å ruste opp kampen mot de fæle muslimene.

Skrevet
Da kan jo jeg tillate meg å spørre om du har tall som tyder på det motsatte? Har du noe grunnlag for å tro at de aller fleste muslimer er ekstremister og medlemmer av Al-Qaida?

Har ikke grunnlag for å tro ditt eller datt, det var akkurat det jeg ba om også.. grunnlag.

Bør jeg komme med dokumentasjon på det motsatte, hvorfor det ? Når noen kommer med ett utsagsn er det greit å kunne dokumentere det..

Dette blir litt som ateister og religiøse i religionsdebatten, ateistene ber de religiøse om dokumentasjon som beviser at Gud fins, de religiøse ber om dokumentasjon på at han ikke fins..

Jeg kjenner en god del muslimer selv, både i Norge og utenlands, og disse gir en god f... i Vilks og tegningene hans.

Men dette er enkeltpersoner du kjenner, det utgjør ikke noe representativt utvalg !

Skrevet
Dette blir litt som ateister og religiøse i religionsdebatten, ateistene ber de religiøse om dokumentasjon som beviser at Gud fins, de religiøse ber om dokumentasjon på at han ikke fins..

Akkurat, og derfor er det liten vits i å diskutere det videre. Som jeg sa i mitt svarinnlegg:

Med tanke på at det innenfor islam finnes mennesker som er like forskjellige som kristne eller ateister antar jeg(ja, antar) at ikke alle er like ekstreme i sine ytringer.

Med andre ord er det en antagelse fra min side at ikke alle muslimer er ekstremister og at dersom de hadde vært det ville vi visst om det i større grad enn det vi gjør. Dette på samme måte som at jeg antar at ikke alle katolske prester voldtar små gutter. Jeg har ingen belegg for å vite det, men jeg kan velge å tro. Og frem til vi får se noen reelle tall på dette er det ingenting som tyder på at man kan si at den ene eller den andre tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...