Gå til innhold

generell angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært sykemeldt 5 uker pga angst.

Skal nå begynne på aktiv sykemelding, hvor mye skal jeg informere mine kollegaer?

De lurer sikkert på hva som feiler meg.

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Dine kollegear trenger vel egentlig ikke å få vite noe som helst, bare din overordnede som har bruk for det.

Men vil du fortelle for at de skal forstå bedre, så kan du alltids gjøre det... kan kanskje gjøre ting lettere for deg.

Skrevet
Dine kollegear trenger vel egentlig ikke å få vite noe som helst, bare din overordnede som har bruk for det.

Men vil du fortelle for at de skal forstå bedre, så kan du alltids gjøre det... kan kanskje gjøre ting lettere for deg.

Du kan jo bare si det som det er hvis noen spør. Bare si at du har vært sykemeldt for angst. Det er ikke noe "tabu" lenger så vidt jeg vet.

Jeg har selv sosial angst. Siden den er sosial er det litt vanskelig å fortelle om den. Men jeg føler det er bedre å fortelle om det -før- folk prøver å gi deg en arbeidsoppgave som du ikke kommer til å takle på grunn av angsten. Siden det er en "usynlig" sykdom kan folk tro du prøver lure deg unna en arbeidsoppgave. Noe jeg selv har erfart. Ble beordret til å være "fadder" for en nyansattt fra utlandet, vise henne rundt, spise lunsj med henne og slikt. Noe som absolutt ikke går med den sosiale angsten min. Da jeg prøvde å si fra om dette fikk jeg bare til svar at "tull og tøys, det kom jeg til å klare så fint så. Hvis jeg slet med det sosiale så kom jo dette til å bli en kjempefin måte å øve på for meg"... Dette ble sagt av HMS-damen på jobben... Takk for støtten liksom.

Gjest Silmarill
Skrevet
Da jeg prøvde å si fra om dette fikk jeg bare til svar at "tull og tøys, det kom jeg til å klare så fint så. Hvis jeg slet med det sosiale så kom jo dette til å bli en kjempefin måte å øve på for meg"... Dette ble sagt av HMS-damen på jobben... Takk for støtten liksom.

Noen er så uvitende dumme :tristbla:

---

Til TS

Ingen har krav på å vite hvorfor du har vært sykemeldt eller hvorfor du skal ha aktiv sykmelding.

Du velger selv hvor mye du vil fortelle dine kollegaer om dette.

Angst er noe veldig mange lider av, og det er nå mer forståelse rundt sykdommen.

Dersom din overordnede vet lite om dette feltet bør h*n kanskje få litt info. om hva sosial angst er, så du ikke opplever det gjest over her opplevde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...