Gå til innhold

Mista min voldelige ex


Gjest *lillemeg*

Anbefalte innlegg

Gjest *lillemeg*

Mista ex`en min, eller jeg mista han ikke, det var slutt mellom oss ifjor før jul. Han var en jævel, og alikevel den første jeg virkelig har likt. Hadde ikke planer om å treffe han igjen. Før jeg ble oppringt med beskjed om at han lå for døden og ville treffe meg. Traff han og vi fikk ordnet opp. Han døde en halv time seinere.

Var i begravelsen hans for 3 uker siden, og nå kan jeg ikke gi slipp. Tenker på hvor bra han var, og hvor voldelig han var. Alt er kommet opp igjen. Vet ikke engang hvor mye av det som er sorg. Savner han jo, men ville aldri blitt sammen med han igjen, og får dårlig samvittighet fordi man ikke skal tenke/prate stygt om de døde. Jo mer jeg tenker på det jo mer overbevist blir jeg om at jeg virkelig likte han, eller er det bare sånt man tenker i ettertid... Dette er vel litt utenfor emnet men er nå sånn. Savner han, de gode sidene. Kan jeg klare å leve med det han gjorde og gi slipp? Kan jeg slutte å savne han? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savner han jo, men ville aldri blitt sammen med han igjen, og får dårlig samvittighet fordi man ikke skal tenke/prate stygt om de døde. Jo mer jeg tenker på det jo mer overbevist blir jeg om at jeg virkelig likte han, eller er det bare sånt man tenker i ettertid... Dette er vel litt utenfor emnet men er nå sånn. Savner han, de gode sidene. Kan jeg klare å leve med det han gjorde og gi slipp? Kan jeg slutte å savne han? :(

Hvorfor skal man ikke tenke/prate stygt om de døde ? Vel, ok, å ikke prate stygt, kan være rasjonelt, spesielt med folk som sto ham nær, men tankene ? Hvis du sier han var en j***l, så var han sannsynligvis det. Det er helt rasjonelt å tenke "stygge tanker" om han hvis han virkelig var sånn, det er helt naturlig !

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet av det ihvertfall.

Tenker noen ganger "stygge tanker" om noen som sto meg nær, men h*n var jo også ganske ufin mot meg endel ganger. Tankene blir ikke mindre "gyldige" om personen som påførte deg dem er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Du sier du ikke savnet han når han var ilivet, og at du mener han var en jævel sier vel sitt. Du skal ikke føle deg skyldig for å tenke som du gjorde over han, du hadde mest sannsynlig en god grunn til det.

Og man har en tendens til å med vilje "glemme" de vonde sidene ved en person når de dør.

Jeg syns det er så utrulig merkelig med mennesker som hater en person intenst når de er ilivet, men dagen de dør så snakker de bare snilt om en. Jeg skjønner det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg Ts. Er så forferdelig lett å glemme en persons dårlige sider når de ikke er her lengre, man vil helst bare ta vare på de gode sidene. At han ikke var snill med deg gjør vel også at du har litt ambivalente følelser om han når det kommer til stykket, og det skal ikke du ha dårlig samvittighet for. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere fikk skværet opp før han døde. Det betydde sikkert utrolig mye for han at du stilte opp for han i en slik situasjon. Det ga han sikkert fred. For deg var det kanskje godt å få en unnskyldning og en avslutning.

Jeg synes du skal ta alle dine følelser på alvor. Volden vil uansett være en del av din historie, selv om det nå er over. Ta deg litt tid og sorter tankene og følelsene. Noen synes det hjelper å skrive det ned i en dagbok.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...