Gjest familie Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...icle1997571.ece
Gjest Mayamor Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Det var en artikkel det tok litt tid å lese igjennom og fordøye. Må fordøye det og komme tilbake til hva jeg tenker, men kort oppsummert: Ja takk til flere som er hjemme med barna og er stolte av det. Det ville vært fornuftig at sykedager økes til det dobbelte/tedobbelte ved to/tre barn osv. Det burde vært enklere tilgang på samlivskurs for å unngå at "alle" forhold ryker fra hverandre. Hva skjedde med husmorvikaren som kom hjem til familier som i en overgansperiode trengte litt hjelp til å komme ovenpå? Reiser for eksempel er lagt opp til at kjernefamilien med mor, far og to barn (kan ta med et 3 i enkelte tilfeller) kan reise sammen og få en ok pakkepris. Biler med mer enn 5 seter er avgiftene steget i taket for, så med mindre enn er fryktelig rik - kan ikke de aller fleste ta seg råd til en sikker bil med 7+ seter. Leiligheter er laget med stue og 3 soverom, så en bør finne seg en enebolig - om en har råd til det eller er villig til å bo usentralt. Nå er dette skrevet av leder for Oslo Katolske Bispedømmes familiesenter, og uten at jeg er katolikk, er jeg mye enig med forfatter. Det er uansett en viktig diskusjon å ta.
Gjest StockDama Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 aldri møtt noen som påstår at familier er noe negativt...
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Kopierer det jeg skrev under aktuelle saker. Fosterdrap? Samboerskap som noe negativt? Hun kunne like godt sagt at hun var fra Jupiter, for dette er så fremmede holdninger i dagens Norge at man nærmest må være utenomjordisk for å ta dem i sin munn.
Gjest Mayamor Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Jeg er enig i mye, men ikke alt. Det er jo viktig å ha i bakhodet hvor skribenten har sitt daglige virke og det faktum at hun er 10 barns mor. At katolikker er i mot abort er kjent, så jeg synes ikke det bør være avgjørende for alle argumentene hennes. Det står så mye mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå