Gå til innhold

Bryllupsreise Maldivene og Dubai


Lille_My

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og min kommende mann lurer på om vi skal legge bryllupsreisen til Maldivene, og kanskje noen dager i Dubai..

Er det noen som har vært her..

Jeg har fått inntrykk av at det skjer lite på Maldivene og at det er dyrt.. Men det er så utrolig nydelig der.. Har kjempe lyst å reise der, men ønsker ikke en bryllupsreise hvor vi begynner å kjede oss etter ett par dager.. Vi liker å oppleve nye ting begge to..

Setter kjempe pris på tilbakemeldinger... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Kona og jeg var på Maldivene for noen år siden og det var den ultimate strand destinasjonen. Jeg har aldri vært på en annen plass som var så perfekt og det så virkelig ut som et postkort. Her er reisebrevet med bilder: http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm . De fleste av øyene er små og det er ikke så mye annet å gjøre enn å bade, sole seg, lese en bok, snorkle etc. Øya som vi var på (Sun Island) var litt større så der var det squash bane, badminton bane etc så det var litt andre ting å gjøre også.

Vi var også i Dubai for noen år siden og vi likte oss godt der også. Her er reisebrevet fra den turen: http://gardkarlsen.com/dubai.htm . Pass på at du ikke ender opp med å reise dit midt på sommeren for se sier at det kan bli veldig varmt der. Lykke til med planleggingen av bryllupsreisen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har bodd i Dubai. Oghvis jeg skulle anbefale deg èn ting du må gjøre (som par) der er å leie en dhow-båt på Dubai Creek om kvelden. Det er magisk og seile ned elva midt i byen med den behagelige temperaturen og lysene fra de flotte bygningene. Og romantisk er det og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har bodd i Dubai. Oghvis jeg skulle anbefale deg èn ting du må gjøre (som par) der er å leie en dhow-båt på Dubai Creek om kvelden. Det er magisk og seile ned elva midt i byen med den behagelige temperaturen og lysene fra de flotte bygningene. Og romantisk er det og;)

Hei.. Nå har jeg fått endel bra tips"! Kjempe flott.. Det blir nok en tur til maldivene og dubai... Blir deilig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du reise? Kan være greit å ta utgangspunktet i måneden du skal reise, slik at du ikke velger et sted som har regntid akkurat den måneden. Jeg har selv opplevd å reise til Indiahavet i lavsesong, og den tabben gjør jeg ikke igjen, kald vind og regn oppveies ikke av vakker natur og flott hotell. For Maldivenes del tror jeg det er juni, juli august som er de værste månedene, uten at jeg skal si det for 100 prosents sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du reise? Kan være greit å ta utgangspunktet i måneden du skal reise, slik at du ikke velger et sted som har regntid akkurat den måneden. Jeg har selv opplevd å reise til Indiahavet i lavsesong, og den tabben gjør jeg ikke igjen, kald vind og regn oppveies ikke av vakker natur og flott hotell. For Maldivenes del tror jeg det er juni, juli august som er de værste månedene, uten at jeg skal si det for 100 prosents sikkert.

Jeg skal reise i November, tror det skal være ganske brukbart da..Men takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på vår bryllupsreise til maldivene og Dubai i juli, og det var helt fantastisk. Anbefales på det varmeste! Og ta Maldivene først, da er dere slitne og klare for romantikk etter bryllupet. Og når ferien går mot slutten og dere er klare for litt action er Dubai ett perfekt sted. Prøv ørkensafari.Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Milla_*

Vi skal reise til Maldivene neste år. Skal reise i de "verste" månedene....Har sjekket opp over alt i forhold til temperaturer og værforhold, men det blir sagt at det ikke regner så mye på maldivene pga. at de ligger så nær ekator. Dessuten går reiseselskapene god for at bryllupsreisende kan ha badeferie i juni-oktober månedene selv om dette blir sett på som regntiden på Maldivene. Hva har man reisebyrå for om de ikke kan si hvilket klima som er der? Man vil jo ha sommer og sol på bryllupsreise.

Vi geder oss til Maldivene. :) Og håper på sommer og sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kom nettopp tilbake fra to uker på Maldivene. Særdeles godt fornøyd. Slutten av oktober er fortsatt den "våte sesongen" men det plaget oss ikke nevneverdig -- været var omskiftelig, vekslet hyppig mellom overskyet og sol, når det regnet kom det stort sett i kortvarige, intense byger. Ikke mye sterk vind (kanskje oppe i kuling noen ganger, også kortvarig). Vi syntes det var like greit at det ikke var knallvarmt hver dag, og selv på de kjøligste dagene var det helt greit å sitte ute i badebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. regntid på Maldivene så er ikke det like utpreget som regntid andre steder i Asia.

Vi var der i juli, og opplevde 1 time med regn i løpet av 10 dager. Selvfølgelig variere dette, men som sagt blir det ikke skikkelig regntid sånn de fleste tenker på dette. Noen korte skurer, og med sola er det tørket opp på enda kortere tid.

Maldivene er ikke der det skjer mest, men man får masse opplevelser allikevel. I tillegg til det åpenbare fantastiske strandlivet, vil jeg påstå at snorkling/ dykking er en vel verdt opplevelse. Helt fantastisk. Varierende fra de ulike øyer, er treningsrom, badminton, fotball, biljard, bordtennis osv... Ulike former for opplegg om kvelden (høyst varierende fra øy til øy). Og diverse utflukter, de vanligste: Robinson Crusoe-ekpedisjon (noen timer alene på øde øy), delfin/ solnedgang-cruise, nattfiske ++

Gled dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...