tingeling Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Som tittelen sier: - hvor mange år er det mellom barna dine, og hvordan er forholdet dem i mellom? Jeg har begynt å drømme om en til, men er livredd for å ende i en hverdag med mer kjefting og krangling enn kos og smil. Hverdagen med ett barn og to foreldre i full jobb er krevende og positiv siden vi alle jobber i samme retning og stiller opp for hverandre. (dvs lillegutt jobber ikke så hardt, men han er blid og grei å ha med å gjøre :rødme: ). Han er kjempe glad i barn som er mindre enn ham, men det kan gå en kule varmt når han må dele leker med andre på egen alder. Merker jeg blir sliten og lei de dagene når det har blitt en del kjefting (ikke vant til det), og sånn vil jeg jo ikke ha det... men så rasler det jo litt i eggstokkene... tingeling
Sans Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Heia! Jeg har ikke barn selv, foreløpig, men jeg har jo søsken. Mellom brødrene mine er det ikke 11 måneder en gang (snakk om å stå på....) De har vært verdens beste venner hele veien, med en del blodige slåsskamper innimellom. Så er det ganske mange år ned til søsteren min og meg, og mellom oss er det drøyt to år. Vi har ALDRI (faktisk, tro det eller ei) kranglet. Og hun er min aller beste venninne, det har hun alltid vært. Og hverken søsteren min eller jeg har noen gang kranglet med brødrene våre. Så det trenger ikke bli masse krangling. Du kan også ende opp med barn som stiller opp for hverandre og er bestevenner som deler både gode og dårlige tider. Hvis dere vil ha flere, er det vel bare å sette i gang?
Saeria Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Jeg har heller ikke barn, men tre søsken. Jeg er yngst og det er ni års forskjell mellom min yngste søster og meg. Vi var lite sammen som små, men er verdens beste venner i dag og har vært det fra da jeg var rundt 16-17 år. Ellers er det 13 og 15 år opp til de andre. De to eldste som har to års aldersforskjell var så forskjellige i personlighet at de ikke kom særlig overens som små, men eldstemann og min yngste søster kom veldig godt overens til tross for 6 års forskjell i alder. De hang sammen en god del i et par år fra da han var rundt 9-10 og hun 3-4, så kom jo puberteten hos eldstemann og interesser og annet, deriblant alder, gjorde at de ikke var så mye sammen mere.
miramarmora Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 18 måneder mellom mine to. Innimellom kranglingen er de verdens beste venner. Kranglingen tar jeg som normal "søsken-kjærlighet"
tingeling Skrevet 16. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2007 Noe andre? Hvis vi "setter igang" nå så blir det tre år i mellom de. Det var tre år mellom broren min og meg og vi var i tottene på hverandre hele tiden som barn. Nå er vi derimot veldig gode venner, men det var nok et mareritt for alle omkring oss når vi var små. Erfaringer noen? tingeling
Gjest Thelma :-) Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Det er 5 år mellom guttene mine og jeg kan med hånden på hjertet si at de aldri noensinne har kranglet. Jeg er vokst opp i et hjem med masse søsken-krangel, så for meg var det helt uventet at guttene mine skulle gå så godt sammen. De har kamerater på hver sin side - og er sjeldent sammen - det er nok pga aldersforskjellen .. Men de har alltid vært veldig gode venner hjemme, lekt fint sammen da de var små og på ferie, de har alltid respektert hverandre. I tillegg har lillebroren han en stor beskytter i storebroren .. det følte respekt med å ha en storebror - så det har aldri vært noen som har turd legge en hånd på yngstemann .. Nå når de er 16 og 21 så har det hendt at 16-åringen har ringt etter 21-åringen hvis noen yppet seg på dem ute ..da har storebror kjørt og kommet ham til unnsetting - mer enn en gang
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Skjønner ikke hvorfor folk er redde for å få langt opphold mellom ungene. Jeg har ihverfall opplevd at men bryr mer om hverandre der det er større aldersforskjell fordi man føler mer ansvar og alle finner sin rolle. Hvis barna er omtrent like gamle har de en tendens til å se på hverandre som konkurrenter.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Det er rett over to år mellom våre jenter. De leker kjempefint sammen og har gjort det siden den minste ble klar for lek.. Av og til går det en kule varmt, men i det store og hele er de bestevenner. Fin aldersforskjell - men det har mye med kjønn og kjemi å gjøre også..
Kosemose Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 (endret) ... Endret 31. desember 2007 av Kosemose
Rubina D Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Mellom mine to gutter er det 20 mnd og som andre sier de er gode venner, men det går en kule varmt mellom dem innimellom. Selv har jeg vokst opp i en stor søskenflokk på 5, men siden jeg er eldst og eneste jente har jeg ikke så veldig godt forhold til dem. Ikke at vi krangler, men vi er såpass spredt i alder. Mellom meg og min eldste bror er det 6 år og mellom meg og yngste er det 17 år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå