Gå til innhold

Trekking av visdomstenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelp! Jeg skal til tannlegen i morgen pga betennelse i en visdomstann.

Kjenner nå at pulsen begynner å stige med tanke på at jeg kanskje må trekke tannen. Noen her inne som kan fortelle litt om hvordan det foregår? Vet at det ikke gjør vondt, men har hørt at det være ubehagelig når de trekker :tannverk:

De verste skrekkhistoriene biter jeg ikke på :ler:

Magen min gruer seg kjenner jeg...tannlegeskrekk jeg??? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så ut som en hamster i trynet etterpå. Tror det har noe med at tannlegen nærmest STOD i stolen for å få ut jævelskapet. Han spurte attpåtil om jeg ville ha de med hjem også...! IKKE bruk tannleger av "den eldre garde" hvis du vil tannlegebehandling som befinner seg i 21-århundre.

Gjest dixie i.i
Skrevet

Hei. Om du har betennelse i visdomstannen kan du ikke trekke den nå, du får antibiotika hos tannlegen også må du trekke den senere. Tror de så og si alltid trekker visdomstennene om det har begynt å bli tull med de.

Har trukket alle visdomstennene mine, behagelig var det ikke. Men ikke så dramatisk som enkelte skisser heller. Og var ikke noe særlig hove etterpå, eller tok smertestillende, selv om jeg fikk resept på det

Skrevet

Da var tanna trekt, selv om det var betennelse der. Var like greit å bare få den ut sa tannlegen. Ikke kjente jeg noe heller og ikke kjenner jeg noe å nå heller :)

Skrevet

Jeg var på sykehuset forrige mandag og trakk ei visdomstann. Tok omtrent, tja hvor lang tid var det nå igjen............ det var visst ca 10 sekunder........ og vips så var tanna ute. :jepp:

Fikk beskjed om å drikke lunkent vann de første 2-3 timene etterpå.

Også skylte jeg munnen med saltvann i ei ukes tid etterpå.

Og siden har jeg spist normalt, pusset tenner som vanlig - og ikke hatt noe vondt. Bare vært litt ømt - og har vel spist ca 2 stk. IBUX.

Så for meg gikk det veldig greit da - men jeg vet jo om de som har slitt verre. Men hvorfor skal ikke det være like enkelt for deg :)

Som noe sa før her - har du betennelse i tanna så vil de nok ikke trekke i morgen.

Gudd løkk :)

Skrevet

Javel........da var jo det jeg skrev helt bortkastet da :ler:

Skrevet
Javel........da var jo det jeg skrev helt bortkastet da :ler:

Absolutt ikke bortkastet, er sikkert mange senere som får glede av å lese din opplevelse av en sånn situasjon :)

Til TS: godt å høre det gikk så bra, trekking av visdomstenner gjør stort sett det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...