Gå til innhold

Hjelp: 2 åring satte seg i whitespirit

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han er knallrød og varm i huden, og gråter.

Vi har satt ham i rennende lunkent vann.

Hva gjør vi, hvor søker vi etter info?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Aloe vera er svalende, men tror ikke det hjelper så utrolig mye i denne situasjonen.. Men kanskje ringe legevakten, kanskje dere får noen tips eller kan komme ned og få noen salver eller lignende.. Stakkar gutt!! Lykke til!

Endret av jente89
Skrevet

Giftsentralen eller hva det nå heter.

Skrevet

Giftinformasjonssentralen, som har døgnåpent telefonnummer: 22 59 13 00.

Gjest lillebøll
Skrevet

Ungen sitter og hyler i badekaret og du skriver innlegg på KG? Hva med å ringe legevakten, mor, giftinformasjonssentralen?

Skrevet
Ungen sitter og hyler i badekaret og du skriver innlegg på KG? Hva med å ringe legevakten, mor, giftinformasjonssentralen?

Far tok seg av lillegull da jeg søkte etter info. Men takk for svar alle sammen. Fant ut av det, men klarte ikke å tenke helt klart i øyeblikket. Unner ingen andre å komme i en slik knipe.

Dersom andre lurer en annen gang hva de skal gjøre:

Se: http://www.shdir.no/giftinfo/ for informasjon.

Direkte til vårt dilemma:

Det var ikke lett å finne informasjon om hva en skulle gjøre, men etter en stund fant jeg ut at det vi gjorde var rett: skyllte i lunkent vann og smørte godt inn med alovera. I dag er det helt fint.

Skrevet

Jeg finner det helt utrolig at enkelte foreldre som har et mulig skadd barn logger seg heller på kvinneguiden.no fremfor å ta en kjapp telefon til fastlegen eller legevakten og få saken avklart på under minuttet.

Skrevet
Jeg finner det helt utrolig at enkelte foreldre som har et mulig skadd barn logger seg heller på kvinneguiden.no fremfor å ta en kjapp telefon til fastlegen eller legevakten og få saken avklart på under minuttet.

Helt enig, dette synes jeg var sær oppførsel.

Skrevet

Nå har vel TS allerede nevnt at hun ikke tenkte helt klart i øyeblikket. Ser ikke noen grunn til å mase noe mer om det.

Skrevet (endret)

Nå var det jo ikke akkurat en livstruende situasjon da. Tviler på at noen logger seg inn på kg dersom barnet har drukket en liter white spirit eller skjært over hovedplusåren ;)

Det blir jo som om barnet har brent seg på brennmanet. Ingen som dør av det så lenge man ikke får en stor allergisk reaksjon, og det legger man nok merke til.

Endret av Vampyra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...