Iselin87 Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Hei. Er det noen som har brukt cerazette tidligere og vet hvor lang tid det tar før mensen kommer tilbake til "normalen" etter å ha sluttet på pillen?Når jeg brukte cerazette hadde jeg aldri ordentlig mensen,kun små blødninger hver 2-3 måned. Jeg tålte ikke cerazette så jeg bestemte meg for å prøve p-plasteret istedet.Men det første plasteret skal settes på den første dagen i menstruasjonen.,og det er over en måned siden jeg sluttet på pillen,men mensen har ikke kommet enda. Er det noen som vet om det er normalt at det tar så lang tid etter en p-pille slutt?
Gjest imli Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Hei. Er det noen som har brukt cerazette tidligere og vet hvor lang tid det tar før mensen kommer tilbake til "normalen" etter å ha sluttet på pillen?Når jeg brukte cerazette hadde jeg aldri ordentlig mensen,kun små blødninger hver 2-3 måned. Jeg tålte ikke cerazette så jeg bestemte meg for å prøve p-plasteret istedet.Men det første plasteret skal settes på den første dagen i menstruasjonen.,og det er over en måned siden jeg sluttet på pillen,men mensen har ikke kommet enda. Er det noen som vet om det er normalt at det tar så lang tid etter en p-pille slutt? Det jeg vet om cerazette (var meninga jeg skulle begynne på dem en gang, men gjorde det aldri), er at mange kan miste mensen helt av bruk. Da kan det ofte ta noen (?) måneder før mensen kommer tilbake. Har hørt om flere med "vanlige" (altså piller m/ østrogen) p-piller som har venta flere måneder før de fikk mensen tilbake, så jeg tror ikke du skal bekymre deg ennå. Du får heller kontakte leg hvis det tar veldig lang tid. Bare husk å sørge for prevensjon i mellomtida, selv om du ikke har hatt mens kan du bli gravid nå som du har slutta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå