Gå til innhold

Neste-besvimelser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter og har tidligere også slitt med nesten-besvimelser. Dvs; jeg har besvimt tidligere, så jeg kjenner igjen faresignalene når de kommer; svartner for øynene og mister liksom verden rundt. Nå kommer det i forbindelse med trening. Bare jeg løper litt og blir litt andpusten, så kjenner jeg det, og det er voldsomt ubehagelig.

Har tidligere gått til lege og fått sjekka om jeg mangler noe; men var visst frisk som en fisk. Skjønner derfor lite av at jeg ikke tåler aktivitet.

Noen som har peil hva dette kan komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa legen om du har lavt blodtrykk? Høres ut som det kan være det som plager deg.

Gjest beekeeper
Skrevet

Lavt blodtrykk, kanskje blodsukkeret ditt er ustabilt.. Pass på å få i deg næring når du trener mye. Spis gjerne en banan før du jogger, kanskje det funker..

Skrevet (endret)

Tok du ekg da du var hos legen?

Trener du på sulten mage?

er det bare i forbindelse med trening, eller når du løper etter feks bussen også?

Endret av Supraspinatus
Skrevet

Var sånn i en periode med meg også.. Eller, jeg svimte som oftes av om morgenen.. Etterhvert dro mamma meg til legen.. Hun fant ikke ut noe, og jeg har ikke svimt av på leenge.. Håper det samme skjer med deg, grusomt å kjenne tegnene komme..! God bedring, og som nevnt over, ikke tren uten å spise, det kan fort være en årsak :)

Skrevet

Spiser alltid middag en time før jeg trener, og passer på å ta en gulrot eller banan før jeg stikker ut også, så har utelukka det egentlig.

Skrevet
Spiser alltid middag en time før jeg trener, og passer på å ta en gulrot eller banan før jeg stikker ut også, så har utelukka det egentlig.

Gulrot inneholder omtrent ingen kcal, og kan knapt sees på som et måltid med sine 36kcal per hundre gram.

Banan derimot er bedre med 86kcal/100gr.

(rent karbohydrat/protein inneholder ca 400kcal per 100gram)

Selv om du utelukker lite mat/lavt blodsukker synes jeg du skal prøve å få i deg noe sukker (feks brus) når du kjenner denne svimmelheten kommer.

Hvis det fortsetter å svimle (uavhengig om du prøvde det med sukker), så burde du snakke mer med legen om det.

Mener å ha lest et sted her på forumet om noe virus på balansenerven som påvirker balansen (svimmelfølelse), men husker ikke hvor eller hva det var for noe.

Skrevet

Det kan kanskje ha med lavt jernlager å gjøre også? Jeg hadde en periode for halvannet år siden hvor jeg ble veldig lett svimmel, og dette gikk over etter at jeg begynte å spise vitamintilskudd med jern. Men man bør ikke proppe i seg jerntilskudd uten å trenge det, da jern er svært skadelig i "overdose", så jeg synes en tur til legen for å måle blodtrykk og ta en blodprøve høres fornuftig ut.

Skrevet

jeg sliter også med det samme, men er ganske sikker på at det er på grunn av at jeg har lavt blodtrykk (pga.medisiner). Kjempeubehagelig!!!

Er vel ikke mye jeg kan gjøre med det dessverre.....

håper du finner ut av det! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...