Gå til innhold

Ordenes opprinnelse (slik VI ser det da)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå sporer vi helt av her (jadda... jeg vet det finnes en egen tråd for det, men pytt) men siden du ga meg assosiasjonen Vibeke:

Det finnes en leke som jeg ikke vil ha i mitt hus. Sprellemann!!

Kan dere tenke dere noe så sykt som en slik leke??? Lære opp små barn til å dra i den snora så den stakkars mannen spreller hjelpeløst med både armer og bein!!???!!

PS:

Sprellemenn har i hvert fall ingenting i en korttissbarnehage å gjøre!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lærer tidlig å krøkes. Sprellemenn er ikke ment som noe annet enn en jente-leke. Vi lærer, at ved å dra i strategiske tråder, så reagerer menn slik. Spreller i vei...har dere lagt merke til hvor stive disse sprellemennene er i......blikket?

Så...hva var poenget? Jo...nettopp ved å lære dette så blir vi så dyktige på strategi, nemlig. Hadde bare smågutter hatt noe liknende å leke med; et eller annet pavlovsk, som gjennom gjentatt læring og belønning gav dem innsyn i livets realiteter, så ville verden blitt et bedre sted, tror jeg.

F.eks, så kunne små guttebarn hatt enellerannen leke som viste at hver gang de snudde seg, så fikk de en kilevink. F.eks. Denslags.

Synes dere sporer fryktelig av her. Herlig! Passer bra. Har ramlet av for lenge siden...må jo bruke tid på disse finurlige firsprangene deres hele tiden...ble vettskremt når Vib kom på banen med mer puppeprat her (huker så godt hvordan dette gikk sist)

Gud! Så mye jeg lurer på i dag!

Hvorfor gliser hunder? Gliser egentlig hunder??? Jeg kunne ha sverget på at en hund gliste til meg i dag!!! Trodde ikke mine egne øyne; måtte bøye meg ned og se den i øynene...Er det tilfelle at de virkelig gjør dette??? Og..isåfall...hvorfor?? Hva er vitsen med at en hund gliser, egentlig?

Så godt å ha et klokt forum å hvile på.

Maiken

Gjest Cruella
Skrevet

Jeg tror nok at hvis du følte at en hund gliste til deg, så gjorde han nok det.

Han så nok dyret i deg!

Tror nok jeg har opplevd det også, men da følte jeg at han gliste fordi han tydeligvis visste noe jeg ikke visste...

En annen interessant ting jeg har fundert på er hvorfor duene kurrer?

Hva er å kurre, hvor kommer det fra og hva indikerer det å gjøre det?

Kan jeg f.eks kurre, jeg vet jeg kan knurre (der kom den glisinga inn igjen), men kurre...?

L-B

:o

Skrevet

Ja nettopp, Maiken: Se det stive blikket til den stakkars sprellemannen - STAKKARS FYR!!! Det er og blir en tvers gjennom pervers leke, som setter griller i hodet på stakkars pikebarn.

El du sikkel på at den hunden gliste? Ellel sikkel på at det val en hund? Kanskje det lett og slett val en glis???

Så kommer jeg og ødelegger igjen...:

Hunder kan ikke svette gjennom huden slik mennesker og f.eks. hester gjør - de svetter (kun) gjennom munnen. Ved å åpne munnnen og pese, dersom de er veldig varme. "Air condition" prinsippet. Dersom de bare er litt varme, holder det å åpne luka på gløtt, og den enkleste måten å gjøre det på er å dra munnvikene litt opp slik at det blir en åpning. Praktisk, ikke sant!

(Godkjent, Vibeke?)

Ellels vil jeg bale si: Hold gliseplatet deles fol dem selv!!!

Gjest Kinga
Skrevet

Så du mener glisen var heit på Maiken??? Den er i alle fall godkjent!

Arnie, din glisegutt :sjarmor:

Vibs

Skrevet

Nå synes jeg du går langt i å insinuere ting, Vibeke:

Sier at jeg er en glis, og at glisen el het på Maiken...!

Den val dløy, synes jeg. Spørs hva Maiken sier nå...! :o

Og i tillegg har det rabla for henne idag - jeg så det i en annen tråd.

Stakkars jente...

Hva mener dere om inflasjonens innvirkning på befolkningens generelle forplantningsdyktighet - hvor klar sammenheng er der egentilg?

Gjest Kinga
Skrevet

Ikke spill smart, Arnie, vi andre klarer ikke henge med. De smarteste trådene blir dessuten alltid korte. Trodde dere menn skulle ha alt stort og svært, jeg?

Mulig størrelsen også har sitt å si i forplantningsdyktig sammenheng, men nå har det gått såpass inflasjon i glisepratet, at jeg tror jeg gir meg med dette foreløpig.

Tilbake til kurring. Det kommer av å gjøre kur, ikke sant. Vet ikke helt hva som kureres ved duenes kurring, men jeg får ihvertfall ikke sove av dem om natten. Søvn-kur? Høres ikke logisk ut... Noen bedre??

Vibeke

Skrevet

Svar på siste sprm: Tendensen er at denne har en helt klar sammenheng, sett i lys av at påvirkningskraft generelt har noe å si i forhold til menneskets adferd. Ellers så henviser jeg til en analyse utført av tre studenter ved Princeton-universitetet, hvor 14 forøksgliser beviste at, satt opp mot en gruppe gliser foret på placebo, denne tesen faktisk er helt reell.

Var det noe mer du lurte på???

Glisen ja...hunden mener jeg! Fikk stygg mistanke om at dette var en transformert mannsglis. Og at den fikk utløp for et eller annet glisete ved å glise til meg på den måten. Luktet ille gjorde den også. Ordentlig glisete, faktisk.

Maiken (har visst vært litt vel mye jobbing i det siste...)

Gjest Kinga
Skrevet

..også skriver jeg om kurring og søvn-kur og sier at det ikke høres logisk ut. Det er jo noe som skurrer!! At jeg kunne la et slikt ordspill gå fra meg på den måten.

Men når jeg tenker på det, kan det jo være noe i det. At man ikke får sove av å bli gjort kur til.

Vibeke

Skrevet

Sitter her og gliser av deg, Maiken...

"Voff!" Og han snuste "sånn tilfeldig" på deg også, ikke sant? (Hvordan jeg vet det...? Hehe...)

Ordet Kurring, Vibeke:

Her er der misforståelser ute og går. Dette ordet kommer fra kurbadenes tid, da velstående reiste på kur-opphold til europeiske fjell-landsbyer med varme kilder for å lege diverse lidelser. Bl.a. hemorrider. Disse stakkarene satt på en spesiell ring (kur-ring)som spylte dem med lunkent, svovelholdig vann der-sola-ikke-kommer-til for å lette deres lidelser. Og i og med at dette var temmelig effektivt, var lettelsen stor hos stakkarene, de kom derfor med karakteristiske små god-lyder, som etter hvert ble assosiert med denne kur-ringen, som da ble til ordet kurring.

Skrevet

Har hørt om kurre-kurerings-kurs. Helt sant. Tror faktisk enkelte politiker-kvinner tar dette kurset, slik at de ikke skal mistenkes for å være for kurrete og søte. Kursavgiften er ganske høy. Man må faktisk glise ti ganger og kurre høylydt til foredragsholder før man kan starte agendaen. Sikkert interressant.

Maiken

Gjest Kinga
Skrevet

Er kvinnelige politikere mer plaget av hemorrider enn andre kanskje?

Herlighet, nå få'kke jeg sove i natt ass...de sier jeg ligner på Kristin Krohn Devold..

Vibs

Skrevet

Maiken: Trykkfeiler hos deg.

Det heter i slike tilfeller kurrs og kurrsavgift.

Skrevet

Nåja...de sitter vel kanskje litt vel mye på stumpen og småsover i Stortingets spørretimer, kanskje.

Hvorfor kalles det spørretimer? Et bittelite spørsmål, så bruker en eller annen timevis på å svare. Tror jeg...har ikke sett så mye av det. Tror det ville vært mer fornuftig å kalle det ST's svaretime.

Ville aldri våget å spørre noen av disse menneskene om hvor mye klokken er. Ville sikkert brukt en klokketime på å svare.

Kristin KD er da en tøff dame, det. Tipper hun biter hodet av enhver hemmoroid som våger å nærme seg. Ser ut som om hun kan bite litt. Er du BLOND, Vib??

Uff...idag kan jeg ikke tenke på bitende vesener uten å tenke på denne glisende hunden. Hva VAR det som gikk av denne bikkja.

Maiken

Skrevet

Arnie...forsøker du å målbinde meg???

Maiken

Skrevet

Maiken:

Yepp - og håper jeg aldri klarer det. :ler:

Ser for meg duene på aaket av stortinget som sitter og småsover og kurrer... og tilsvarende ST-rep'er inne som gjør omtrent akkurat det samme, mens noen svarerogsvarerogsvarerogsvarerogsvarerogsvarerogsvarerog svarerogsvarerogsvarerogsvarerogsvarerogsvarerogsvarerog

zzzzzzzzzzzzzz......

Skummelt forreesten med disse blondinene - umulig å vite om de bare har bleket håret for å se "ufarlige" ut - og så "hogger de til" med hele sitt intellekt før du vet ordet av det.

Det motsatte av kunstig intelligens, liksom - skjønner?

Hva med ordet intelligens, dere:

To svensker som sitter og prater:

- Jag är intelligent!

- Inte jag heller...

Gjest Kinga
Skrevet

I'm Blond. Light Blond.

Mine venner vitser med at jeg alltid har hatt et lyst hode.

Vibeke :wink:

(legg merke til at i engelske ordbøker er "light" synonymt med "intellectual")

Skrevet

Duverden.. en blondine som selv forteller blondinevitser.

Eller forsvarer du deg, Vibeke?

No need to - du har forlengst markert deg som et unntak fra regelen (skal finnes de også, vet du!)

Men nå må jeg gi meg for dagen. Og det er ikke fredag engang idag...

Ha en fortreffelig aften.

Skrevet

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

hehe...er dere våkne, eller???

Trenger hjelp igjen, jeg. Ikke bli sur fordi jeg maser da. Men dere:

Hvem, i huleste, var det som fikk denne glimrende ideen om at mennesker som har problemer med å skrive ord riktig, eller lese kanskje, skulle få følgende benevnelse: dyslektiker....

Jeg skrev dykslektiker i mange år, før det gikk opp for meg at dette var feil. Vrient ord, egentlig. Litt sånn HAFRSFJORD

Sier ikke dette for å være slem, altså. Men der er jo rart, da.

Det første ordet som suste gjennom hjernen når jeg slo opp to trøtte øyne i morges var...ja...dysleksi, ikke spør hvorfor. Synes bare dette er kjemperart, jeg. Av alle ord, liksom.

Maiken

Gjest Anonymous
Skrevet

JEg vil bare i all fortrolighet fortelle at jeg er assosiert medlem i den britiske foreningen for dyslektiske agnostikere.

De inviterte nettopp til et filosofisk drøftingsmøte, der temaet skal være

Is there a Dog

Bare sånn apropos (og apropos apropos, hvor stammer dét fra? Anyone?)

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...