Gå til innhold

Lånte unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg låner min veninnes datter mens hun er bortreist.

Datteren har langt hår, vel hun hadde langt hår frem til hun gikk på badet i dag tidlig.

Nå er det skamklipt på ene siden.

Problemet er at mor ikke kommer hjem før neste søndag, og vi har ikke råd til å dra til frisøren.

De 3 alternativene jeg har er:

1. La henne gå sånn

2. Be om en tjeneste fra en bekjent som er frisør

3. Ringe barnets mormor for ett frisørbesøk.

Jeg heller mest til alternativ nr 3, men samtidig er det slik at jeg selv ikke kan fordra når min mor drar til frisøren med mine barn uten at jeg vet det.

Hva pokker skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alternativ 3.

På den annen siden, moren til dette barnet er vel ikke lenger unna enn at du kan få gitt henne beskjed?

Uhell kan skje, og det kunne vært mye verre en et skamklippet hode...

Skrevet

Det er jo bare slikt unger gjør....ville ringt moren før jeg gjorde noe annet

Skrevet

Jeg hadde gått for alternativ 1. Hvis jenta vil gå rundt skamklipt så får det være hennes problem. Du kan da vitterligen ikke ta ansvaret for håret hennes. Når jenta først har skamklipt seg får vel moren hennes bare se det. Ingen grunn til å skjule det synes jeg. Hår vokser da ut igjen.

Jeg husker den gangen søstra mi fant det for godt å justere panneluggen sin selv da hun var 4-5 år. Det var ikke akkurat pent, men det var heller ingen katastrofe.

Skrevet

Jeg syns ikke du skal foreta deg noe som helst før du har snakket med hun som "eier" barnet jeg. Så får det være opp til henne å bestemme hva som skal skje.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Ring barnets mor og beskriv skadene, så får hun ta stilling til hva som evt skal gjøres og hvem som skal legge ut for det.

Skrevet

Hvor gammel er din venninnes datter forresten?

Skrevet

Jeg synes du skal ringe moren før du gjør noe annet.

Skrevet (endret)

Ring mammaen først du.

Jeg husker godt en episode da jeg var lita. Var på ferietur med ei veninne til moren hennes noen dager og moren klipte dattera si. Jeg ble spurt om jeg ville klippes og som unger flest ville jeg gjøre som veninna mi.

Dama endte opp med å skamklippe meg og tror du hu ringte mora mi først? Nope.

Skal si mamma var fornøyd når jeg kom hjem med tidenes skakkeste sveis. ;)

Edit:

Hadde jeg klippet meg selv, kunne ikke denne mora ha gjort noe. Da hadde mamma foretrukket en kjapp telefon om "uhellet" før hun hadde tatt en avgjørelse.

Endret av Saeria
Skrevet

Jeg synes du skal kontakte moren hvis det lar seg gjøre og deretter kontakte den du kjente som var frisør, ingen grunn til at jenta må gå rundt å se ut som en tulling og forhåpentligvis lærer hun at man ikke klipper seg selv med mindre man vet hva man driver med.

Skrevet

Tenkte også til slutt på å få tak i mor før vi gjør noe som helst.

Hun er i utlandet, men ser vel etter hvert at jeg har ringt og ringer tilbake.

Jenta er forresten 6 år gammel.

Jeg tror forresten hun har lært, men for sikkerhets skyld er alle sakser gjemt. Hun klipte sønnen min også, men det er litt lettere å reparere håret til en gutt med hårklippemaskin.

Men jeg lar mor avgjøre saken når hun tar kontakt.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Tenkte også til slutt på å få tak i mor før vi gjør noe som helst.

Hun er i utlandet, men ser vel etter hvert at jeg har ringt og ringer tilbake.

Jenta er forresten 6 år gammel.

Jeg tror forresten hun har lært, men for sikkerhets skyld er alle sakser gjemt. Hun klipte sønnen min også, men det er litt lettere å reparere håret til en gutt med hårklippemaskin.

Men jeg lar mor avgjøre saken når hun tar kontakt.

Sier som de andre at dette er noe mor må avgjøre - må le for jeg kjenner meg selv igjen da jeg var lita og alle de barna jeg har hatt kontakt med opp igjennom årenes løp! Det er jo så spennende (for barn) å klippe seg selv, dukker, og i det hele tatt alt som kan klippes :fnise:

Moren til barnet forstår jo at dette er et uhell, og mest sannsynlig ler hun av det - hadde jeg gjort ihvertfall :ler:

PS!Lurt å gjemme saksene...tjihi

Endret av Silmarill
Skrevet

Saken løst.

Jenta skal til frisøren i morgen og rette litt på skadene.

Skrevet

hei

leger in et svar jeg savnet her i traden sa liger det der til senere andre kan jo kome i same situasjon altsa vis en har lånt et barn og det kliper seg selv, kan man vis man har en mobil med kamera knipse et bilde av skaden og sende med mms til foreldrene og spore om rad, det er vertfal det jeg tenkte som det greiste vis man er i situasjonen :jepp:

elers lit komisk er det :fnise: men det er jo slik di gjor, regner med at moren får kjort seg med farget jentehar og bad om en atte ti års tid he he

hilsen

Skrevet

hei

bare et tilegstips ta og fotografer skaden skikelig uanset slik at hun kan se vordan det var dersom hun stiller sporsmal ved vor mye som er klipt nar hun her tilbake om det er du som skal folge hene

dete miner meg og om en liten søt historie

moren: du putter vel ikke barberblad i munnen igjen vell lilleman?

Neida svarte lille Ole og smilte fra øre til øre

:fnise:

hilsen

Skrevet

Mor tok det ganske greit. Skjedd har skjedd.

Men det merkelige er jo at den vennegjengen som er nedover hadde sittet og snakket om dette dagen i forveien. Alle hadde jo klippet seg selv da de var mindre med diverse reaksjoner fra foreldrene.

Og barna til disse igjen har jo også klippet seg med unntak av denne lille jenta her da. Vel det var før det.

Jeg tror jeg tok det verre en mor, for da jeg så det håret på morgenen fikk jeg omtrent hjertestans. Jeg så vel omtrent sånn ut tenker jeg : :hakeslepp:

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg tror jeg tok det verre en mor, for da jeg så det håret på morgenen fikk jeg omtrent hjertestans. Jeg så vel omtrent sånn ut tenker jeg : :hakeslepp:

Er godt mulig at mor hadde fått :hakeslepp: hadde hun sett det selv - dessuten er det noe med å ha andre unger i sin varetekt og så gjør de sånt.

Jaja ... hun dør jo ikke av dette da ...

Skrevet

Ring moren med en gang og fortell hva som har skjedd. Det hadde jeg satt pris på hvis noen hadde passet min unge, fremfor at saken ble løst bak min rygg.

Det positive er at håret kommer ut igjen, så det er ingen krise sånn sett.

Jeg vet ikke hvor gammelt dette barnet er, men man bør ikke ha skarpe sakser liggende løst rundt med barn i huset. :nei:

Skrevet
Ring moren med en gang og fortell hva som har skjedd. Det hadde jeg satt pris på hvis noen hadde passet min unge, fremfor at saken ble løst bak min rygg.

Det positive er at håret kommer ut igjen, så det er ingen krise sånn sett.

Jeg vet ikke hvor gammelt dette barnet er, men man bør ikke ha skarpe sakser liggende løst rundt med barn i huset. :nei:

Kanskje du burde lest hele tråden.

Da ville du sett både barnets alder og at sak(s)en løste seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...