Gjest Mea Culpa Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Sliter med skiftende humør, depresjon ol. Finnes det noe som hjelper?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Kalender der du merker av...slik at du er forberedt på svingningene hver måned: f.eks. kraftig energi/høyt oppe rundt den 12.-13., sliten/trett/treg den 14.-15., ømme bryst 12.-20. og irritabelhet 14.-18. osv. Når du har merket det av på den måten kan du hele tiden tenke på det og være det bevisst. Slitsomt men nødvendig...
Gjest Mea Culpa Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Takk for tips. Men hjelper det så mye å være forberedt da? Må ærlig innrømme at jeg hadde håpet på å få tips om noge som faktisk tok bort humørsvingningene ... Men det finnes kanskje ikke?
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Jeg tror det beste er planlegging, oversikt, kontroll og sterk egenvilje. Jeg har ingen tro på tilføre seg verken naturmedisiner eller annet i akkurat denne sammenheng. Men jeg vet det finnes drøssevis av andre kvinner som liker slikt, så de vil sikkert tipse deg videre.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 når jeg er deppa og har skikklige humørsvigninger, pleier jeg å ta på meg headsett og gå en laang tur helt alene, spesielt på kveldstid når det er lite folk ute..da får jeg tid til å sortere tanker og følelser. Jeg syns også at d hjelper å gråte litt..hehe..blir i mye bedre humør etterpå..Og spis noe som inneholder endel sukker..blir som regel lettere til sinns. Hjelper hvertfall meg=)
Gjest Mea Culpa Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Hvor får man kjøpt sterk egenvilje da? Det har jeg fint lite av når jeg er nedfor.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Anbefaler Female som du får kjøpt på helsekosten. Søk her i forumet og du finner diskusjoner hvor dette er blitt nevnt.
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Hej Jeg ble anbefalt en naturlig progesteron-krem som fås kjøpt på helsekost. Den smøres rett på huden i en periode i syklusen, evt ved behov. Jeg har ekstreme humørsvingninger fra et par dager før eggløsning fram til mensen kommer, og denne kremen tar den verste brodden. Det kan også hjelpe å ta et magnesiumtilskudd, evt mørk sjokoloade fordi det inneholder en del magnesium. Til slutt må jeg si meg enig i at det er er godt å ha oversikt over syklusen og hvordan humøret svinger med den. Da vet man i alle fall hvorfor humøret er som det er, og man kan også si ifra til de aller nærmeste så de forstår "hva det er med deg".
Meaty Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Og spis noe som inneholder endel sukker..blir som regel lettere til sinns. Hjelper hvertfall meg=) Enig i denne! Dvs, jeg pleier å unne meg en Cola på glassflaske...det hjelper på meg i hvert fall
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #10 Skrevet 18. september 2007 Jeg ble faktisk bedre etter at jeg slutta med p-pillene. Gikk på Trionetta tidligere og kunne gå å "pms'e" ett par dager da, etter at jeg slutta merker jeg det bare en ettermiddag eller noen få timer. Hjelper også psykisk å vite at det er pms og ikke bare noe annet tilfeldig, hvorfor jeg føler meg slik og hva jeg kan vente meg.
Gjest Bris Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 Når jeg er deppa så prøver jeg å finne på mest mulig for å ikke bli sittende å tenke for mye. Gjøre ting som gjør meg glad, sammen med mennesker som får humøret mitt på topp! Jeg var også mer emosjonell og hadde ustabilt humør når jeg gikk på ppiller, begynte å sippe av småting (dårlig såpe på tv og annet som jeg ellers finner tåpelig).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå