Gå til innhold

Kjønnshår og Hygiene

Fremhevede innlegg

Gjest Grimalda
Skrevet

Hei!

Jeg ser at du flere steder skriver at glattbarbert er mer hygienisk både på menn og kvinner, og dessuten at menn svetter mindre der nede når de har fjernet håret. Det høres besynderlig ut.

Det hadde vært interessant å høre hva du bygger slike teorier på? Kan du for eksempel angi noen nettsider med fagpersonell som støtter det du sier?

Finnes det noen leger eller helsepersonell som mener at glattbarbert er mer hygienisk? Har du noen forklaring på hvordan det henger sammen, at menn svetter mindre når de er glattbarbert?

At det kan være penere når håret ikke vokser helt vilt, er jeg enig i, men dette med hygiene og svetting skjønner jeg mindre av.

Har ikke hygiene først og fremst med den enkeltes renslighet å gjøre da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

...og får du ikke svar fort nok, Grimalda, så kan du bla igjennom de omtrent 137 trådene som har vært om dette tidligere. :ler:

Ufattelig hvordan dette temaet engasjerer og provoserer - HVER J... GANG!!

Selv er jeg mer opptatt av den andre varianten til Minnie - kjønnshår og geografi! :ler::ler: Kanskje jeg skal starte en egen tråd om dette?

Skrevet

Tøffel skrev:

Selv er jeg mer opptatt av den andre varianten til Minnie - kjønnshår og geografi! Kanskje jeg skal starte en egen tråd om dette?

Hva er dette????? Noe jeg har gått glipp av igjen? Høres interessant ut ettersom jeg er meget interessert i både geografi og, ja, om ikke akkurat kjønnshår, så ihvertfall kjønn..... :wink:

Skrevet

Man risikerer at det snart kommer inn i ordbøkene....

utdrag fra en mulig nynorsk utgave, Gyldendal, 2007:

Ein kjønnshårdebatt.

Fleire kjønnshårdebattar

Alle kjønnshårdebattane,

og om noen år, himmel og hav, kan vi risikere at det blir et verb av det

"Grimalda var ikkje i tvil, dette skulle kjønnshårdebatterast" :ler:

Milo...

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jesus Kristiansen :o for en debatt :ler::ler:

Minnie

Skrevet
Jesus Kristiansen :o for en debatt :ler::ler:

Minnie

Du kan vel svare vedkommende, Minnie? Så i annen "kjønnshår-tråd" at flere lurte på utsagnet ditt. :)

Jeg er faktisk litt nysgjerrig sjøl :P

Skrevet

Dette har tydeligvis denne Minnie minimalt greie på. Når man barberer bort alt kjønnshåret blir det mer tett og klamt når man har klær på. Det er da noe alle veit. Og når det blir tettere og klammere er det større fare for sopp. Så at det liksom skal være så inmari hygienisk å barbere seg nedentil er bare svada.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Du kan vel svare vedkommende, Minnie? Så i annen "kjønnshår-tråd" at flere lurte på utsagnet ditt. :)

Slike debatter har vi hatt ørten av her på KG, det er bare å bruke søkefunsjonen så finner du masse info om hår og svette/ikke svette- både mine synspunkter og andres.

Jeg gidder ikke starte opp en til- og hvertfall ikke på oppfordring fra deg!!

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

1) Takk, Minnie!! :P

2) CumGrandSalis: Det tok faktisk nesten 27 sekunder før jeg skjønte at bildet IKKE var Finn Bjelke... :ler::ler:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

2) CumGrandSalis: Det tok faktisk nesten 27 sekunder før jeg skjønte at bildet IKKE var Finn Bjelke... :ler::ler:

HA HA HA Finn Bjelke hi hi hi :ler::ler::ler:

Minnie

Skrevet

Når du sier det, så ligner det faktisk litt. Jeg har ikke sett det før nå. grinser021.gif

Skrevet

Slike debatter har vi hatt ørten av her på KG, det er bare å bruke søkefunsjonen så finner du masse info om hår og svette/ikke svette- både mine synspunkter og andres.

Jeg gidder ikke starte opp en til- og hvertfall ikke på oppfordring fra deg!!

Minnie

Du har da tross alt orket å gi 5-6 bidrag til "Hårfjerningskrem" på Seksualitet, da hadde det vel ikke kostet så mye å svare DER de som har spurt deg om det samme? Det er klart folk blir nysgjerrige på din "hygiene/svette-påstand", og lurer på hvor du har teorien fra, da den kanskje avviker noe fra gjengs oppfatning? :roll:

Hvis ikke vil den jo bli hengende i luften som en ikke-dokumentert påstand, og da svekkes jo troverdigheten i den? :)

Men jeg er forsåvidt enig i at en debatt for-og-imot hårfjerning, er ganske så kjedelig :-?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Hvis ikke vil den jo bli hengende i luften som en ikke-dokumentert påstand, og da svekkes jo troverdigheten i den? :)

Min troverdighet mener du? Som sagt- jeg lar meg ikke true til å svare på noe som helst, spesielt ikke fra typer som deg.

Minnie

Skrevet

Minnie

Det var vel ikke synspunkter det ble spurt etter, men dokumenterte bevis. Så vidt jeg kunne se er det vel heller ikke snakk om å true deg til noe som helst, men høflige spørsmål etter en begrunnelse for dine påstander vedrørende kjønnshår / hygiene. For ordens skyld: Jeg lurer også! :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Nilma, bruk forumets søkefunsjon. Jeg vil ikke starte nok en diskusjon om dette totalt utdebatterte emnet!

Minnie

Skrevet

Minnie skrev:

"Min troverdighet mener du? Som sagt- jeg lar meg ikke true til å svare på noe som helst, spesielt ikke fra typer som deg." sitat slutt.

"typer som deg"...den likte jeg... :P

Din troverdighet, ja.... du er jo "innehaveren" av påstanden...?

...men dette skal du slippe...ingen fare... :) ...case closed.

Skrevet
Nilma, bruk forumets søkefunsjon. Jeg vil ikke starte nok en diskusjon om dette totalt utdebatterte emnet!

Minnie

Joda, jeg er enig i at dette emnet forsåvidt er utdebattert, og jeg har lest mange av disse trådene, men har ennå ikke sett en eneste som kan dokumentere sammenhengen mellom kjønnshår og hygiene. Det jeg etterspør er rett og slett vitenskapelige bevis, ikke påstander om at "det er noe alle vet". Skjønner?

Skrevet

Hårene på kroppen har vi for å holde smuss ++ unna, så det er egentlig uhygienisk å barbere bort alt..

Gjest sexysadie
Skrevet

men fy fandens så herftig når alt er borte....

Skrevet

Vitenskapelig bevis?

Vet ikke hvordan det er med dere, men for meg holder det å vite at

1. Lukt

2. Fukt

3. Bakterier

4. Smuss

etc setter seg raskt i kroppshår (selv om man er hygienisk som bare det).

Tenk feks når du har menstruasjon, når du har vært på toalettet etc. En glatt hud er enklere å rengjøre.

(og de fleste jenter barberer seg i armhulene, det er jo ikke bare fordi det er penere uten).

Sorry..klarte ikke la være å svare (selv om det er slik flere nevner, at temaet har vært diskutert igjen og igjen...)

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...