Gå til innhold

Hva, hvor?


Gjest Gjest_usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*

Hei.

Jeg er interessert i fly og luftfart og kunne tenke meg å bli flyger eller jobbe i tårnet på flyplassen osv.

Det jeg lurte på er om det er noen av dere som jobber som det, og lurer på hvordan utdannelse jeg må ta, hva det koster osv

Har også hørt at det er ganske godt betalt...

mvh

ungdommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra min posisjon som flynerd :

Muligheter du har i tårnet er bla. flygeleder, flygelederassistent (noe sånt - enklere enn flygeleder). Begge disse utdannelsene er betalt og de som styrer med det er avinor tror jeg.

Når det gjelder flyger har det vært nødvendig å betale hele pakken selv i økende grad. Det går visstnok mot pilotmangel i årene som kommer, så det kan være flyselskapene åpner lommeboka. Den siste sertifiseringen på flytypen betales fortsatt av endel flyselskaper, fram hit (cpl/atpl) er pilotutdannelsen en dyr affære med mange sertifikater å ta. Allikevel klarer endel å finansiere den som en hobby over flere år. Det finnes skoler som tilbyr hele utdannelsen i ett (norwegian aviation college og utlandet), koster noen hundre tusen hvis jeg ikke tar feil.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hadde ikke råd
Det finnes skoler som tilbyr hele utdannelsen i ett (norwegian aviation college og utlandet), koster noen hundre tusen hvis jeg ikke tar feil.

Lykke til :)

Det koster en mill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...