KræsjPink Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Hvis dere ikke kommer overens med noen slektninger, lar dere da være å invitere dem? Eller inviterer dere dem for å ikke lage "styr/flere konflikter" (evt. andre grunner)? Vi har noen hurper i slekten, og de er ikke akkurat velkommen til min brors bryllup pga konflikter. Min mor og noen andre mener man ikke kan utelate slekt, selv om man ikke liker de/er venner med de, "for det gjør jo alt verre". (Min mor og de andre, liker hurpene heller ikke,...). Meninger? Noen med erfaringer?
Kara W Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Vi lot være å invitere min manns ene tante. Han har svært lite kontakt med henne og hennes mange barn (jeg har aldri møtte noen av dem), og har syntes at de møtene han har hatt med henne er har vært ganske plagsomme. Vi diskuterte lenge om vi kunne la vær, og bestemte oss til slutt for å gjør det. Hun er tydeligvis veldig sur og lei seg, men min mann følte at dagen ville bli dårligere hvis hun var der. Jeg tror en ting å tenke på er hvor ofte man ser disse menneskene. Hvis man man f.eks har store julefeiringer hvor disse menneskene kommer hvert år, så vil å utelate dem kanskje ødelegge alles jul i flere år fremover p.g.a. den dårlige stemmningen. Da ville jeg ha invitert dem til alles beste. Men hvis man ellers aldri ser dem, og det ikke går utover familie-freden å la vær, så hadde jeg faktisk latt vær.
emi Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Piper Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Vi inviterte bare de vi ville feire dagen med, og hadde aldri invitert mennesker vi ikke liker.
Gjest Pet Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Jeg ville blitt overrasket over å bli invitert i noen som helst slags sammenkomster til noen jeg ikke kommer overens med og ikke ville jeg invitert noen jeg ikke liker, heller. Familie eller ikke. Hadde noen i familien som jeg ikke kommer overens invitert meg i bryllupet sitt, hadde jeg nok takket nei. Men det er forskjell på om det er en kusine en synes er teit eller noen man har en konflikt med eller som har gjort noe utilgivelig. Det teite kusina kunne jeg alltids ha invitert/gått til.
Gjest Elize Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Vi har valgt og ikke invitere en tante og en onkel på min side. Vi vil ikke ha de der og tror ikke noen andre i min familie hadde satt pris på at de kom. Ellers så inviterervi en tante på min side som jeg ikke er noen stor fan av, men hun er gift med en onkel jeg gjerne vil ha der. Men dette er ikke noe problem, det kommer til å gå helt fint.
flickan Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Tja.. inviterte noen jeg ikke liker, men ingen jeg direkte misliker.. hvis det ga noen mening.. Lot være å invitere slektninger jeg ikke har noen særlig kontakt med, (3 tanter og onkler med følge) selv om farfar synes dette var dårlig.. Men selv hadde de ingen problemer med det. Vi blir ikke invitert til tilsvarende selskap hos dem, fordi vi ikke har nær kontakt. (Men mine foreldre har kontakt med disse altså, så det er ingen konflikt bak) Dersom det er åpenbare konflikter vil vel ikke folk komme uansett kanskje? dersom det bare er litt misnøye ville jeg nok invitert dem, men ikke gitt dem spesielt mye oppmerksomhet under feiringen.. Hvis det er mange gjester skal det vel litt til før noen klarer å forsure stemningen?
Demonio Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Vi skal kun invitere den familien som er nærmest på en måte(foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkler+søskenbarn, på tanter og onkler og søskenbarn så er det kun de vi har veldig masse kontakt med..) og veldig gode venner. Min mor har ei tante og noen søskenbarn som vi ikke skal invitere. Grunnen er ikke så vanskelig, de er rettsak mot hverandre..så tror det hadde kræsjet hvis vi inviterte dem! Pluss jeg kjenner de såvidt, hvorfor skal jeg ha dem da i mitt bryllup? Inviter dem du vil, og ikke bry deg så veldig masse om hva andre syns. Som noen nevnte, hvis det er snakk om at dere skal treffes senere ved andre anledninger som f.eks at dere feirer jul sammen hvert år, da tror jeg at jeg hadde invitert dem, mest pga hvis ikke blir det jo kjipt og feire jul hvert år med dem senere..
Trampe Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 Mannen min har en kompis som en gang var en veldig god kompis. Men de siste årene har fyren utvikla seg til å bli direkte ekkel. Spesielt når han drikker. Han er den typen som må ha oppmerksomhet konstant, hyler og roper og synger og elsker å være i rampelyset. Meg ofrer han ikke et hei engang når vi møtes. Han og dama ble invitert i bryllupet, en ren høflighetsvisitt som de uheldigvis takket ja til. Jeg gruet til spriten kom på bordet, da blir han helt forferdelig nemlig. Under kaffen ba han om ordet, og fremførte en hel rekke dumme vitser som ingen lo av (bortsett fra meg som fniste for meg selv siden ingen lo) og de reiste hjem før spriten kom på bordet pga jobb dagen etter. Ergo gikk det helt smertefritt. Fyren fikk ikke den oppmerksomheten han ville ha, og han ødela ikke noe. Min mann ville invitere ham på grunn av gode gamle dager, og jeg kunne da ikke nekte på det.
Kosemose Skrevet 15. september 2007 #10 Skrevet 15. september 2007 (endret) I Endret 2. april 2008 av Kosemose
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. september 2007 #11 Skrevet 15. september 2007 Vi kommer til å invitere noen vi kanskje ikke er kjempeglade i. Ikke at vi direkte misliker dem, men de har skapt mye konflikter med noen andre i familien. Liekevel kommer de til å bli invitert (om de velger å komme blir en annen sak). De er familie, og de er voksne mennesker. Hvis de takker ja, kommer jeg til å ta en ordentlig prat med dem først. Og de vil selvsagt bli plassert langt borte fra de de ikke kommer overens med. Det blir en utfordring, men det vil bli mye bråk om de ikke blir invitert. Jeg syns ikke det er noe galt i å ha litt pliktfølelse i forhold til familie (kaster ut en brannfakkel her). Innen rimelighetens grenser. Jeg føler imidlertid ingen plikt til å invitere noen fjerne kusiner som er mye eldre og som jeg knapt har sett på 15 år, selv om jeg inviterer noen andre søskenbarn. Men de jeg nevnte i avsnittet over, er folk som har vært en forholdsvis stor del av oppveksten min, og de føles nærmere selv om de noen ganger kan oppføre seg som idioter.
Gjest Ballerina Skrevet 15. september 2007 #12 Skrevet 15. september 2007 Vi kommer til å invitere noen jeg ikke liker i vårt bryllup (farmor og farfar) fordi jeg orker ikke ta diskusjonen... har ikke sett dem på mange år, så egentlig tror jeg ikke de ville syntes det var rart, men som sagt; om de skulle begynne å styre med det så orker jeg ikke den delen... ingen som sier at vi må menge oss med dem som man ikke liker Vi skal også invitere noen av fadrene til min kjære som han ikke har snakket med siden konfirmasjonen hans og som jeg ikke engang har sett på bilder... rett og slett fordi vi gidder ikke ta den diskusjonen med hans foreldre. Det er jo sååå mange som skal komme som vi liker å være sammen med, så da fokuserer vi heller på at det blir supert sammen med dem :-D
jenta27 Skrevet 16. september 2007 #13 Skrevet 16. september 2007 Vel, vi inviterte kona til pappa som vi har et MEGET anstrengt forhold til, et nærmest hat forhold. Vi gikk mange runder med oss selv før vi valgte å invitere henne, men det var rett og slett for pappas skyld at vi inviterte henne. Og vel, dagen gikk fint den. Vi pratet ikke noe med henne, rett og slett fordi vi var så mange i bryllupet (litt over 40) at det ikke ble noe vanskelig å unngå henne. Husk at alle de andre gjestene er nær familie og venner som veldig gjerne vil snakke med brudeparet, så brudeparet blir mer enn nok opptatt!
Gjest Pet Skrevet 16. september 2007 #14 Skrevet 16. september 2007 Og vel, dagen gikk fint den. Vi pratet ikke noe med henne, rett og slett fordi vi var så mange i bryllupet (litt over 40) at det ikke ble noe vanskelig å unngå henne. Husk at alle de andre gjestene er nær familie og venner som veldig gjerne vil snakke med brudeparet, så brudeparet blir mer enn nok opptatt! Hvis man først velger å invitere noen man har et dårlig forhold til, synes jeg det er er direkte ufint og uhøflig å gå inn for å unngå vedkommende. Og 40 mennesker er ikke SÅ mange, hun merket nok at hun ble oversett. Ville dere ikke at alle skulle ha det hyggelig i bryllupet deres?
Abraxas Skrevet 16. september 2007 #15 Skrevet 16. september 2007 (endret) .... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
ninnii Skrevet 16. september 2007 #16 Skrevet 16. september 2007 Det er deres dag, innviter de dere ønsker å dele denne store dagen med. Sjønner ikke vitsen med å omgåes med folk man ikke liker hverken til fest eller hverdag...liker dem ikke noe bedre om de blir bedt i bryllup liksom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå