Gå til innhold

Gjerde mellom to tomter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Naboen skal sette opp et gjerde mellom tomtene våres.

Det blir ganske høyt, noe han har fått lov til.

Nå blir dette veldig langt og ganske nært vårt hus en del. Resten strekker seg langs hele tomten.

Nå vil han bygge "vrangsiden" mot oss. Det er mer som en levegg enn gjerde. Er det vanlig å bygge vrangsiden mot naboen?

Så mener han at vi kan få male i vår egen farve som vi har på huset. Elers så maler han i den farven han har. Noe som vil se veldig rart ut for oss. Da deler av gjerdet kommer vekk fra hans hus,mens det kommer nært oss.

Jeg mener han bør male siden mot vår i våres farve.

man har jo ikke lyst til å få sure naboer, så hva er vanlig å gjøre?

Og jeg synes de bør kjøpe malingen selv.

Er jeg urimelig og hva er vanlig?

finnes det noen regler eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det er vanlig å legge vrangsiden av gjerdet mot eget hus. Når det gjelder å male gjerdet så mener jeg at dere bør være med å male dersom dere skal bestemme farge.

Skrevet

Er det han som vil ha gjerde, må det stå på hans tomt og han får vedlikeholde det (male begge sider), men da har dere strengt talt ikke noe å si på hvilke farge han velger. Men du kan jo si at siden han tillater at dere får deres farge på deres side (dersom dere vil det da), kan du tilby deg å male gjerdet når han har kjøpt malingen.

Men jeg synes det er rart å sette vrangen mot dere! Vet dog ikke om dere har noen innsigelsesmulighet på det.

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...