Gå til innhold

Røyking på arb plassen


Gjest Gjest_Nina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nina_*

Det innføres røykeforbud i alle kommunale bygg og inngangspartier til disse.

Dette er innstillingen fra rådmannen, men gjelder da også forbud mot å røyke på verandaer på en arbeidsplass? Jeg vet at leder i en virksomhet kan gi forbud mot å røyke ved arb plassen, men er det ut i fra røykeloven forbud mot å røyke på en veranda. Det er jo en inngang/utgang? Noen som kan reglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det helt naturlig at det også er forbudt å røyke på verandaen, ja. Røyken siver inn i kontorvinduene og ned/opp/til sidene inn til andre med vinduene åpne (for at de skal få frisk luft). Kunder/folk/publikum som ser at det står ansatte på verandaen og røyker...ikke et bra syn for arbeidsplassens rykte/omdømme.

Når det er forbudt å røyke ved inngangspartiet er det også forbudt å røyke på verandaen og andre steder i nærheten av bygget.

Dette er en vanlig tolking av regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig heller ikke lov å prompe ved inn- og utganger, verandaer, gesimser o.l.

Dette kan sive inne vinduer og skape utrivelig arbeidsmiljø. I tillegg vil det virke forstyrrende på kunder og andre besøkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ved St.Olavs Hospital i Trondheim og her er det røykeforbud. Allikevel er det endel som sniker seg ut på lufteverandaer o.l for en blås. At pasienter gjør det har jeg en viss forståelse for, men at ansatte gjør det synes jeg er direkte flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At denne loven ikke bli tolket i den mest konservative retninger på vanlige arbeidsplasser, som butikker for eksempel, synes jeg ikke er så rart. Men i helsevesenet bør dette - og det tror jeg også det er mange plasser - være strengt. Selvfølgelig med tanke på pasienter vi er sammen med. Vi har ikke lov til å røyke i jobbuniformen og har kun ett sted på hele området som er lov til å røyke. Virker logisk og rett ut spør du meg, men de fleste andre rynker ikke på nesten om en kollega kommer ut fra røykerommet for pasientene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig heller ikke lov å prompe ved inn- og utganger, verandaer, gesimser o.l.

Dette kan sive inne vinduer og skape utrivelig arbeidsmiljø. I tillegg vil det virke forstyrrende på kunder og andre besøkende.

Dette var usaklig.

Promping reguleres ikke av et lovverk. Promping er ikke et produkt man kjøper. Promping fører ikke til astma hos passive prompere.

Røyking er helseskadelig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var usaklig.

Promping reguleres ikke av et lovverk. Promping er ikke et produkt man kjøper. Promping fører ikke til astma hos passive prompere.

Røyking er helseskadelig for alle.

du må ha et kjedelig liv hvor du ikke ser når andre prøver og være morsomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig heller ikke lov å prompe ved inn- og utganger, verandaer, gesimser o.l.

Dette kan sive inne vinduer og skape utrivelig arbeidsmiljø. I tillegg vil det virke forstyrrende på kunder og andre besøkende.

Skal være enig i at det vil være noe forstyrrende å måtte gå forbi to-tre mennesker som står ved døra og prater og promper sammen. I hvert fall hvis de står der i fem-ti minutter, og blir avløst av noen andre som står og promper sammen.

Dessuten vil jeg få sagt at hvis man promper så det henger igjen i tre minutter, og lukta siver inn i kontorene i nærheten, da er det på tide å slutte med bønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha et kjedelig liv hvor du ikke ser når andre prøver og være morsomme?

Å? Synes ikke det er så forferdelig å ikke få med seg folk en ikke aner hvem er sin humor og når de forsøker å være morsomme. Det er da en del gjester som har forsøkt å tulle litt her og der, men det blir ikke mye humor ut av det og ikke mange som nødvendigvis ler. Betyr det så at de i tråden som tar det seriøst ikke har et liv da?

Hm... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Synes ikke det er så forferdelig å ikke få med seg folk en ikke aner hvem er sin humor og når de forsøker å være morsomme. Det er da en del gjester som har forsøkt å tulle litt her og der, men det blir ikke mye humor ut av det og ikke mange som nødvendigvis ler. Betyr det så at de i tråden som tar det seriøst ikke har et liv da?

Hm... :popcorn:

joda, alle har et liv, men de5t er ikke et liv jeg ville definert som et lykelig liv.

men, vi er alle forkjelige og det kan hende du synes mitt liv er tomt med den humoren jeg nyter.ø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...