Kvist Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Har strikket ferdig skaftet, og begynnt på hælen, har på en måte strikket "bakstykket" til hælen, nå skal jeg i gang med felling. Og så står jeg fast. Har tidligere bare strikket fram-og-tilbakestrikk og da ble dette veldig avansert. Oppskriften er som følger: Strikk til 7 masker står igjen i ene siden, snu og strikk til 7 masker står igjen i andre siden, snu og strikk til 1 m før snuingen, løft denne løst av, 1 rett og løft den løse over denne. Snu og strikk til 1 m før snuingen i andre siden, strikk 2 vr sammen. Fortsett å strikke 1 m på hver side av "hullet" sammen i vher side til alle sidem er avfelt. Har komme til der det står 1 m før snuingen... hva i alle dager gjør jeg når jeg løfter en maske løst av? Bare flytter den over på neste pinne uten å strikke? Og så strikker jeg en av de 7 som sto igjen, og så drar jeg den flyttede over der igjen? Høh? Hjelp!
Halkatla Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Den masken du skal løfte løst av, tar du bare rett over på den pinnen du har i høyre hånd. Så strikker du neste maske. Ta nå den masken du løftet over, og tre den tilbake over den du strikket, slik at de to maskene blir bare en. De blir med andre ord strikket sammen. Så snur du arbeidet UTEN å strikke de sju maskene. De skal du strikke etterhvert på samme måte. Se om du får det til nå? Skal sjekke innom dersom du lurer på mer, evt kan du sende en PM. Lykke til!
Kvist Skrevet 16. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2007 Tusen takk! Fikk det til med en gang med den forklaringa. Nå blir det varme sokker i vinter
Halkatla Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Så flott! Det er ikke så vanskelig når en bare forstår oppskrifta ser du... Selv om jeg syns det er dønn kjedelig å strikke sokker... Jeg holder på med et baby-sett og en diger ullgenser for tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå