Gjest Lei ! Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Hei...Har nå slitt i di siste 2 - 3 ukene med tanker som tror at jeg skal dø...har hvert en rekke ganger til lege og innlakt på sykehus pga angsanfall ! tror det er noen som feiler hjerte mitt , men fikk bekreftet å spesialister og rønken + blodprøver at jeg er 100% frisk...trodde da jeg skulle bli frisk ! sykisk...men nei ! så går enda og tror at jeg skal dø og alt følels galt med meg ! høy puls svetting osv....går også og har en fjernhetsfølelse. ( Alt føles uvirkelig )KONSTANT ! Har nå fått cipralex hos min lege..5mg første 2 uker og over til 10 mg etter det ! Noen som har opplevd d samme som meg ! ?? jeg tror jeg har skikkelig ANGST ! Jeg er veldig usikker på tabletter...så har enda ikke begynnt på dem ! redd for det også ! :gråte: Håper på svar !
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Dette høres ut som angst, ja. Når kroppen blir redd fungerer det ikke bare psykisk i hjernen, men det setter seg fast fysisk - sånn som hjerteklapp, svettng, klump i halsen, vondt med å svelge, bevimelsesfornemmelse, mageproblemer etc. Det er helt normalt i forhold til angst, men ikke behagelig. Det som er viktig å tenke på er at det ikke er noe fysisk galt med deg. Det er ikke farlig å ha angst, men kroppen bruker forsvarsmekanismer og lagrer dem for å kunne dra dem fram senere i situasjoner som man anser som fare, men som ikke er det. Dette handler blant annet om arv fra så tidlig som steinalderen, hvor kroppen gjorde seg klar til å rømme fra ville dyr, gjemme seg i forbindelse med jakt og en del sånne ting. Om du har undersøkt kroppen fysisk og det ikke er noe galt, er det nok ikke det heller. Da sitter det nok i hodet. Cipralex og andre antidepressiva (SSRI-preparater) kan bruke opptil fire uker før de fungerer optimalt. Om du sliter så med angst, så er det kanskje greit å begynne å ta dem, selv om det er skremmende...? For med tiden vil tablettene fjerne de største bunnene og redselen din. Leger skriver ikke ut piller som kan være farlig vet du, men fordi de tror at pillene oppriktig kan hjelpe deg. I mellomtiden vil jeg anbefale deg å høre på rolig musikk, lese noe koselig, prøve å være sammen med noen, ta en varm dusj eller gå en rolig tur. Og holde deg unna ting som inneholder koffein, som cola og kaffe. Alkohol og røyk er heller ikke så lurt sånn i startfasen. Det gjør vondt verre å tilføre kroppen sånt når man har angst. Selv om man får beskjed om at kroppen er fisk fysisk, betyr ikke det nødvendigvis at man blir helt frisk psykisk. Redselen for å være syk forsvinner ikke over natten vet du, men det sitter nok fast i hodet ditt. Det er ingenting å skamme seg over. Mange, mange har det sånn som deg og er redde, har angst og bekymrer seg for en hel masse. Kanskje du skal ta sjansen og prøve med Cipralex? Det kan vel ikke bli så mye verre enn nå, kan det det? Lykke til!
Gjest Daniel Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Har nå godt noen dager siden jeg skrev det første innlegget ! Bestemmte meg for og prøve og klare og overvinne angsten uten å bruke medisiner !har FAKTISK blitt utroli mye bedre nå...men kjeinner på kroppen at det er noe som mangler enda...håper på at det bare blir bedre og bedre ! Det er verst og legge seg på kvellden synes jeg ! men fikk tipps av en arb kolega om yoga, han hadde brukt yoga på cd spiller i mange år...og var veldig fornøyd med det ! Skal få låne hans cd og prøve ! takker for svar ! Mvh Daniel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå