Gå til innhold

Å si opp jobben


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg velger å være utlogget denne gangen.

Jeg har bestemt meg for å si opp jobben, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. I utgangspunktet trives jeg kjempe godt og har egentlig ikke lyst til å slutte. Tviler på at jeg kommer til å finne en annen jobb med like gode kollegaer. Sammtidig har firmaet mitt en personalpolitikk som jeg bare ikke kan fortsette å jobbe med. Jeg føler meg helt ignorert av sjefene, og jeg vet at mange andre har sluttet av denne grunn.

Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal gå frem. Burde jeg vente til jeg har et nytt jobbtilbud? Jeg jobber som regnskapsmedarbeider, og de fleste ansetter vel ikke slike 3 mnd frem i tid. Burde jeg fortelle sjefen min at jeg vurderer å slutte, og se om ting bedrer seg? Jeg har egenltig ikke tro på at det gjør det. Hvordan skriver man egentlig en oppsigelse? Burde jeg oppgi den egentlige grunnen til at jeg slutter? Problemet er ikke min egen sjef, men hennes sjefer. Hun er kjempe fornøyd med meg og kommer nok uansett til å gi en god referanse. Jeg føler at hun fortjener et ærlig svar, men vil ikke ødlegge for fremtiden min ved det. Jeg har aldri sagt opp en jobb og føler meg ganske grønn på det hele. det hjelper ikke at jeg gruer meg litt til å si opp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du leverer din oppsigelse trenger du ikke begrunne denne. Din begrunnelse for avgjørelsen om å avslutte ditt arbeidsforhold har ikke arbeidsgiver rett til å vite. Det er klart du kan opplyse om hvorfor du ønsker å avsluttet arbeidsforholdet, men det er ikke et krav. Det kan kun fremmes krav om begrunnelse når arbeidsgiver avslutter arbeidsforholdet til en arbeidstaker.