Gå til innhold

For alle som liker indisk mat

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Du kan bruke karri til å farge også:)

Endret av grrwaffmjau
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det selges "matfarge" på innvandrerbutikker... Små glass med rødt pulver... Vet at det brukes mye for å få farge på diverse kyllingretter... :)

AnonymBruker
Skrevet

Neimen hva svarte?? Ikke bruk konditorfarve.

Safran evn gurkemeie kan brukes for å lage farve på feks risen, ha safran i litt melk/vann så det farver av. Er det retter så brukes gurkemeie mest for farve.

Røde retter kommer fra tandoori masala krydderet,det er knallrødt, men også chili,paprika og red curry saus(på glass)

Ok takk for hjelpen. :) Noen som vet om muskat og muskatblomme skal i Tikka Masala?

Anonymous poster hash: 617b4...ddb

AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål til,hvilken youghurt er best å benytte til marinaden?

Gjest Sunhands
Skrevet

Har et par tips:

Kjøp cheesecloth for å lage palak paneer.

Om ikke du heller har tandooriovn, så funker det veldig bra å lage naanbrød i jernpanne. :)

AnonymBruker
Skrevet

Siste spørsmål,skal kyllingbiter til Tikka masala legges rå direkte i sausen for så å gis et oppkok?

AnonymBruker
Skrevet

Har et par tips:

Kjøp cheesecloth for å lage palak paneer.

Om ikke du heller har tandooriovn, så funker det veldig bra å lage naanbrød i jernpanne. :)

Ok takk for tips! Gleder meg til å prøve. indisk mat er jo så godt!:) Hvor kjøper jeg cheesecloth? Ser ut til at nettbutikken som er nevnt over her ikke finnes lenger. Får i alle fall ikke fram linken..

Gjest Sunhands
Skrevet

Ok takk for tips! Gleder meg til å prøve. indisk mat er jo så godt! :) Hvor kjøper jeg cheesecloth? Ser ut til at nettbutikken som er nevnt over her ikke finnes lenger. Får i alle fall ikke fram linken..

Jeg kjøpte det for noen få kroner på ebay. :)

Skrevet

Ok takk for hjelpen. :) Noen som vet om muskat og muskatblomme skal i Tikka Masala? Anonymous poster hash: 617b4...ddb

Ja,det kan du fint bruke, du varmer det opp med andre krydder,er veldig vanlig:)

Skrevet

Et spørsmål til,hvilken youghurt er best å benytte til marinaden? Anonymous poster hash: 617b4...ddb

Jeg bruker tyrkisk yoghurt

AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for tips! Gleder meg til å prøve. indisk mat er jo så godt! :) Hvor kjøper jeg cheesecloth? Ser ut til at nettbutikken som er nevnt over her ikke finnes lenger. Får i alle fall ikke fram linken..

Joda, jeg bestilte nettopp derfra. :) Det ser bare ut til at linken er utdatert, prøv denne: http://www.seasonedpioneers.com/

Anonymous poster hash: f9344...72f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...