Gå til innhold

Kraftig menstruasjon!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kaia_*
Skrevet

Ja som sagt, har jeg fryktelig kraftig mens, og jeg som trodde libresse 'fanget' opp alt. Den gang ei, var på shopping forleden, og det rant igjennom bind, strømpebukse og bukse :sjenert: Håper ingen så det..... Så noen som har tips til sterke bind som holder mye? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i perioder hatt veldig kraftig mens. Da har jeg brukt nattbind, enten Always eller Libresse, om dagen også. Og skiftet ofte.

Gjest Gjest_Kaia_*
Skrevet

Jeg har i perioder hatt veldig kraftig mens. Da har jeg brukt nattbind, enten Always eller Libresse, om dagen også. Og skiftet ofte.

[/quo

Det er sikkert lurt! Prøver ihvertfall det neste gang.... :jepp:

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg hadde også dette problemet før jeg begynte med hormonspiral.

Jeg brukte som regel en middels stor tampong sammen med Libresse ultra super clip (den tynne libressen med vinger, men i grønn utgave - ikke rosa). Det holdt i alle fall lengre enn bare bind eller bare tampong. Likevel er det lurt å skifte ganske ofte, ca hver 4. time.

Skrevet

Om dagen bruker jeg den største tampongen og en relativt stor Tena-bleie/bind. Skifter ca hver time.

Om natta bruker jeg en trusebleie med Tena-bindet inni og tampong. Skifter da ca. hver tredje time. ligger på et håndkle, så da er det ikke så nøye om det lekker litt.

Gjest Gjest_Hønepøne_*
Skrevet

Skaff dere Moon Cup/Diva Cup, eller det fantastiske norske navnet "damebeger" (sjekk damebeger.no) !

Da sparer dere penger på bind og tamponger, får gjerne mindre menssmerter, slipper å tenke på å ha med seg ekstra skift, og vesentlig redusert fare for TSS i forhold til tamponger. Blant annet. Mange andre fordeler - for eksempel sparer man miljøet for massevis av avfall:)

(på damebeger.no er det relativt dyrt - kjenner du noen som skal til Storbritannia fås de til halve prisen hos boots.kjeden)

Skrevet
Skaff dere Moon Cup/Diva Cup, eller det fantastiske norske navnet "damebeger" (sjekk damebeger.no) !

Da sparer dere penger på bind og tamponger, får gjerne mindre menssmerter, slipper å tenke på å ha med seg ekstra skift, og vesentlig redusert fare for TSS i forhold til tamponger. Blant annet. Mange andre fordeler - for eksempel sparer man miljøet for massevis av avfall:)

(på damebeger.no er det relativt dyrt - kjenner du noen som skal til Storbritannia fås de til halve prisen hos boots.kjeden)

Jeg anbefaler også Divacup/mooncup, men jeg tror at hvis man blør mye så må en regne med å tømme denne ofte..

Jeg blør forholdsvis lite, men av en eller merkelig grunn så lekker divacupen min når den er 1/2 til 3/4 full. Første mensdag så må jeg tømme den 2-3 ganger om dagen.. Det kan være litt plundrete.

Men må understreke at jeg synes det en fantastisk oppfinnelse!

Gjest Gjest_Kaia_*
Skrevet

Takk alle for tips!! Dette har jeg ikke hørt om, skal sjekke det ut :)

Skrevet
Ja som sagt, har jeg fryktelig kraftig mens, og jeg som trodde libresse 'fanget' opp alt. Den gang ei, var på shopping forleden, og det rant igjennom bind, strømpebukse og bukse :sjenert: Håper ingen så det..... Så noen som har tips til sterke bind som holder mye? :tristbla:

Da jeg startet å få mens for noen år tilbake, fikk jeg også veldig kraftig mens.

Disse libresse bindene holdt ikke for meg lenger.

Jeg gikk til fastlegen min og fikk skrevet ut Tena Lady Extra.

Dem funket fint for meg.

Men ellers så må du se på butikken, etter dem tykkeste bindene, om det finnes noen av de da. :forvirret:

Er jo slike nattbind å få kjøpt også, kanskje de holder?

Skrevet

Jeg foretrekker alwaysbind, føler de absorberer bere. Men hvis jeg skal bruke stringbind, så bruker jeg libresse sammen med tampong.

Gjest Gjest_Hønepøne_*
Skrevet
Jeg foretrekker alwaysbind, føler de absorberer bere. Men hvis jeg skal bruke stringbind, så bruker jeg libresse sammen med tampong.

Når det kommer til bind, er jeg også helt klart Always-fan. Libresse er for stivt, det trekker ikke raskt nok inn i bindet, og da renner det utenfor på kantene og bak når man blør mye.

MEN... Mooncup/Divacup/Damebeger er å anbefale:) At det må tømmes 2-3 ganger om dagen er jo ikke noe stress - jeg har alltid skiftet bind 4-6 ganger om dagen når jeg har brukt dét. Og Mooncup er mye mer behagelig! :)

Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye du blør om mooncup/ divabeger etc er et godt alternativ. Jeg blør unormalt mye og mooncupen løsnet fordi den ble for full (kunne skje i løpet av en time...)..

Skrevet

Jeg brukte den største oben + vanlig bind. Visste sånn ca hvor lang tid det tok før det blødde igjennom. Satte på mobilalarmen for å huske å skifte. Gjorde dette også på natta. Dette funket bra for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...