Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere snop?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ofte spiser dere snop?

Og ikke minst: hvor mye spiser dere per gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser sjokolade (spesialer) minst en gang i uken...ca. 10 stk. Og et par-tre poser snack a Jacks potetchipskjeks i uken. Dream yoghhurtis og IFA nesten hver dag. :popcorn:

Skrevet

Spiser kun snop på lørdager.

Potetgull & sjokolade

Snart lørdag :)

Skrevet

Bare på lørdager.

Sjokolade og litt peanøtter eller popcorn.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Prøver å holde det kun til helgene. Da går det kanskje en potetgull eller to, og kanskje en sjokolade i løpet av uken.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Det er sjelden jeg og samboeren handler inn godteri til oss selv når vi er alene. Spiser heller is, og det gjør vi en eller to ganger i uken. Han kjøper en pose potetgull en gang i blant, og det hender vi spiser mørk kokesjokolade. Konklusjonen blir vel at vi ikke spiser godteri hver uke, mest fordi vi ikke tenker på det. Kjøper inn hvis vi skal ha besøk en kveld, eller spiser hvis vi er hos andre.

Men så spiser jeg en del frukt, så har en teori om at jeg får tilfredsstilt søthunger på den måten.

Endret av Frk Åberg
Skrevet

Jeg kutta det meste av snop for et par måneder siden, og nå har jeg ikke lyst på lenger. (Før endte jeg lett opp med halvkilos smågodtposer nesten hver gang jeg var innom butikken).

Nå hender det jeg spiser litt sjokolade på lørdagene, men ser vel egentlig ikke helt det store poenget. Antar jeg får dekket snopebehovet gjennom rosiner og usaltede nøtter i tillegg til frukt.

Håper bare dette varer og jeg ikke plutselig vender tilbake til min gamle eksistens som kakemonster og sukkerslave :fnise:

Skrevet

Det er bare i helgene det. :jepp:

Da blir det kanskje en kjærlighet på pinne eller en sånn crackle..nam

kan hende det litt pottis og..

Spiser igrunnen ikke så mye snop. Kan heller hende jeg lager meg fruktsalat på lørdagskvelden...eller en annen kveld for den saks skyld :fnise:

Skrevet

jeg spiser snop ca èn gang i uken... smågodt, eller pottisgull. før spiste jeg omtrent hver dag, men nå har jeg så sjelden søtsug.

men jeg må ha et eller annet digg hver tirsdag! det er tv-kvelden min, så da må jeg ha en bolle, ekstra god frukt, eller kanskje is :hjertesmil:

Skrevet

Hver dag, er helt avhengig! Prøver å slutte, men det er helt umulig. Utrolig nok veier jeg 46 kg, og jeg er 165 cm.

Skrevet

Jeg spiste noe godteri i jula, men det var bare fordi det var jul. Kanskje jeg spiste litt sjokolade i påska også, men jeg bor alene, og har aldri lyst på godteri!

Og det har ikke så mye med restriksjoner å gjøre, jeg har dager hvor jeg skeier ut (lørdag som regel), men selv da er det ikke vanlig godteri eller potetgull. Var storspiser av godteri frem til ca 16-17-årsalderen, men jeg kutta det ut med en gang, også brusen. Og siden har jeg faktisk aldri opplevd å ha et sug etter godteri!

Skrevet

Når jeg har lyst (og gidder å dra i butkken. Ca en gang i uka). Har aldri vært spesielt glad i smågodt , og heller ikke sjokolade de siste åra, men er hard på potetgullet...

Nå er jeg så heldig at sjokolade ikke smaker godt lenger, og jeg har ikke sug etter potetgull (det er rett og slett ikke så godt som det var), rart det der! :)

Men surt smågodt har blitt godt da...

Skrevet

Kankje en gang i måneden ..

Spiser nesten ikke snop .

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Snop frister meg ikke lenger.

Jeg får tilfredsstilt søthungeren min av å kjøpe meg 2 Nox når jeg handler (1-2 g/uke) - samt en ispinne med sjokolade og mandler iblant.

Frukt er en veldig god erstatter og etterhvert så foretrekker man frukten fremfor snopet ..

Skrevet

Det er ganske skjelden. En gang i måneden kanskje i snitt. Får nok tilfredstilt behovet ved frukt, te med sukker og syltetøy på brødskiva.

Skrevet

Så og si aldri lenger. Før spiste jeg altfor mye. Jeg bruker litt sukkerfrie pastiller eller tyggis for å friske opp i stryta av og til, samt en neve baconcrisp i ny og ne.

Spiser heller ikke noe særlig frukt, bare litt bringebær i frokostsmoothien.

Skrevet

spiser godteri fredag og lørdag, hvor mye varierer.

Stort sett er sjokolade det viktigste godteriet, en gang i blant kjøper jeg en pose potetgull, liten sådan, til helgesnopet, men ikke ofte.

Hadde fint klart å spise sjokolade hver dag, om jeg ikke hadde brydd meg om vekta, og kan nok skeie ut i ukedagene også dersom jeg er på besøk og får servert, eller skal bort og andre spiser godt.

Gjest StockDama
Skrevet

når jeg føler for det =D

og det varierer altfor mye til å kunne gi et gjennomsnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...