Gå til innhold

Neglrotbetennelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er mange år siden sist, men nå har jeg fått neglrotbetennelse igjen.. Kom nok av nyklipte negler kombinert med høy-helte pensko i ett bryllup..

Eneste jeg husker er at jeg skal ta grønnsåpebad. Men hvor mye grønnsåpe i vannet?? Hvor lenge?? Hvor ofte??

Finnes det noe annet jeg kan gjøre for å kvitte meg med det??

Var en gang jeg fikk klemt ut verk, nå er det bare vondt og rødt og hovent...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du har god, gammeldags fast grønnsåpe så kan du ta en bir på størrelse med en ert eller så på en fille og surre rundt tåa.

Grønnsåpebad? 1-2 dl grønnsåpe til ei balje med (varmt) vann, tror det skulle bli passe.

Edit: stavefeil.

Endret av Brunhilde
Skrevet

Eller litt flytende grønnsåpe på et plaster og legge over, har funket for min del i alle fall.

Skrevet

Tea-tree olje fungerer vist også. Men den lukter verre en noe altså.....

Skrevet

Men hvis ingenting virker?? Når går man til legen?? Hva kan legen gjøre??

Skrevet

Vent i hvert fall ikke så lenge som meg! Betennelsen hos meg hadde endt i en stor byll som måtte skjæres hull på og tåa i seg selv var helt blå, så jeg endte opp med beskjed om å sitte helt i ro med foten høyt i minst en uke og å ta penicilin.

Hvis du ikke er bedre nå, ville jeg m.a.o. bestilt time hos legen. Er det slik at det er i ferd med å danne seg en byll, kan legen åpne denne og gi deg pencilin.

Skrevet

Jeg var en periode fælt plaget med dette på fingerneglene, brukte fucidin salve, men den fås vel bare på resept, men det er veldig greit å ha i huset, har og brukt på ungene hvis de har fått sår som vesker og er litt betent

Skrevet

:sjokk:

Byller vet jeg alt m!!!!

*ringer legen*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...