evilla Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Noen som vet om noe gode måter på å få fjernet talg...?? Jeg har nemlig vært på fest og tråkket i en fakkel Og skoene er ganske nye. Det er sånne joggesko lignende, svarte med striper på sidene...tøy er det vel...lignende pumasko, bare ikke puma... Veldig takknemlig for hjelp
karamella Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Har ikke prøvd det selv, men min tante sier at når det kommer talg på duker så fyrser hun de, og knekker av talgen.
Ruth Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Enig, frys de og få av så mye som du greier. Resten fjerner du ved å bruke et strykejern og avispapir. Eller enda bedre - trekkpapir om du kan få tak i det. Legg papiret over talgen, stryk over med varmt jern. Lykke til.
evilla Skrevet 14. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2007 Det er bare et tynt lag, for jeg har skrapet av det meste. Så kanskje ikke vits å fryse, men skal prøve å stryke. Men hva er trekkpapir?
Gjest HB Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Trekkpapir får du nok på hobbybutikker eller papirhandel. Ellers går det like fint med kaffefilter eller vanlig kjøkkentørkepapir. Hilsen Lille meg
Gjest Yoletta Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 avispapir og varmt strykejern..slik at det trekker opp i avispapiret.
evilla Skrevet 14. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2007 Strøk over avispapir i dag, og det funka knallbra, forsvant med en gang....og skoene ble helt fine!! Takk for gode tips!
Gjest Elize Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Dette var virkelig et godt tips. Har alltid lurt på hva jeg skal gjøre med duker jeg har fått stearin på.
Gjest Gjest_mjau_* Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 Jeg har sølt talg på en ullgenser - vanskelig å brekke av talgen uten å gjøre genseren nuppete. Noen forslag? Skal prøve strykejern nå, uten å fryse først.
Gjest nalle-maja Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 Noen som vet om noe gode måter på å få fjernet talg...?? Takk, nå minnet du meg på klærne mine som ligger i frysen
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 Og jeg må huske å legge juleduken i fryseren slik at jeg kan prøve å få den pen til årets jul :-( Stearinsøl er noe herk!
Gjest nalle-maja Skrevet 23. november 2008 #12 Skrevet 23. november 2008 Strykejern og avispapir funket glimrende hos meg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå