Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet om noe gode måter på å få fjernet talg...??

Jeg har nemlig vært på fest og tråkket i en fakkel :fnise: Og skoene er ganske nye. Det er sånne joggesko lignende, svarte med striper på sidene...tøy er det vel...lignende pumasko, bare ikke puma...

Veldig takknemlig for hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd det selv, men min tante sier at når det kommer talg på duker så fyrser hun de, og knekker av talgen.

Skrevet

Enig, frys de og få av så mye som du greier. Resten fjerner du ved å bruke et strykejern og avispapir. Eller enda bedre - trekkpapir om du kan få tak i det.

Legg papiret over talgen, stryk over med varmt jern.

Lykke til.

Skrevet

Det er bare et tynt lag, for jeg har skrapet av det meste. Så kanskje ikke vits å fryse, men skal prøve å stryke. Men hva er trekkpapir?

Skrevet

Trekkpapir får du nok på hobbybutikker eller papirhandel. Ellers går det like fint med kaffefilter eller vanlig kjøkkentørkepapir.

Hilsen Lille meg

Skrevet

avispapir og varmt strykejern..slik at det trekker opp i avispapiret.

Skrevet

Strøk over avispapir i dag, og det funka knallbra, forsvant med en gang....og skoene ble helt fine!! Takk for gode tips!

Skrevet

Dette var virkelig et godt tips. Har alltid lurt på hva jeg skal gjøre med duker jeg har fått stearin på.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_mjau_*
Skrevet

Jeg har sølt talg på en ullgenser - vanskelig å brekke av talgen uten å gjøre genseren nuppete. Noen forslag? Skal prøve strykejern nå, uten å fryse først.

Gjest nalle-maja
Skrevet
Noen som vet om noe gode måter på å få fjernet talg...??

Takk, nå minnet du meg på klærne mine som ligger i frysen :fnise:

Skrevet

Og jeg må huske å legge juleduken i fryseren slik at jeg kan prøve å få den pen til årets jul :-( Stearinsøl er noe herk!

Gjest nalle-maja
Skrevet

Strykejern og avispapir funket glimrende hos meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...