Nicky B Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Fikk ny PC på jobben i januar. Den fungerte helt fint og jeg kom inn på alt av sider på nett uten problem. Var koblet til nettverket via nettverkskabel og surfet trådløst i andre driftsbygninger på jobb. Uten problem. Har tre kontorer som jeg bytter på å være på i uka, kan her veksle mellom trådløs tilkobling og nettverkskabel. Men den siste måneden er maskinen blitt så ustabil. Nettsider henger seg, det tar evigheter å hekte på vedlegg i mail og plutselig får jeg beskjed om at "denne siden kan ikke vises i internet explorer". Klikker jeg ut siden og starter IE på nytt, funker det og jeg kan igjen surfe på en 3-4 sider før den henger seg. Har kjørt panda antivirus, cc cleaner og ad-aware, fant ingenting skummelt. Har kjørt defragmentering for å kanskje få has på treghet, men det hjalp heller ikke. Er det noe tull som kan ha lagt seg på maskinen og saboterer? Eller er det snakk om innstillinger som har slått feil? Greit å prøve ut det jeg selv kan få gjort, før jeg overlater den til PC mannen på jobb som syns jeg er en av disse fjerne kvinnfolka med null peil på data...
mamut75 Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Dette kan jo være ganske mange ting . Det kan være generelle nettverksproblemer på hele deres nett (LAN) , det kan være lokale problemer på deres nettverk (LAN) , altså at det er noe feil med switchen du er koplet deg opp til - kabel oppklopling . Det kan være noe feil på nettverkskortene dine , det kan være noe feil med selve internettforbindelsen inn til jobben din , det kan være noe feil med selve pc'n din , feks kan du ha lastet ned en oppdatering som ikke passer så bra med resten av det som ligger på pc'n . Det kan være at du bruker mere ressurser på pc'n nå enn da den var ny . Vet du om andre har opplevd de samme problemene i det siste ? Hvor lenge siden er det PC'n din ble reinstallert ? Så avhenger det selvsagt om du bruker programmene lokalt fra din pc eller via eksternt skrivebord (dvs at alle operasjoner ikke foregår på din pc , men på en terminalserver el ) Hvis den ikke er reistallert siden ved årsskiftet kan det nok være en ide å reinstallere , hvis det ikke er nettverksproblemer som gjør at det går treigt . Men dette vet pc fyren
Catzy Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Hvilken versjon av Internet Explorer har du? Det kan være greit å starte med å gjenopprette systeminstillinger. Dette gjør du i engelsk IE: Tools - Internet Options - Advanced - klikk på knappen hvor det står Reset. På norsk er det nok Verktøy - Alternativer for internet - Avansert - klikk på Gjenopprett. Min IE har vært ganske rar i det siste, og dette hjalp. Da mister du all history og cookies, men det gir deg en mer stabil IE. Ellers kan det være greit å slette litt data, og gjøre disk clean up.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå