Aobakle Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Hei Eg skal gifta meg i slutten av oktober, og det er jo ikkje så lenge til Både eg og den kommande mannen er ganske avslappa i bryllupsførebuingane, litt fordi det er sånn me er og litt fordi me rett og slett i ikkje har hatt tid og moglegheit til å bruka mykje krefter på det. Men no må eg begynna å få ting på plas, og eg tenkte eg skulle bestilla frisør og sminke i morgon. (Må nytta høvet no når eg er i Oslo der eg skal gifta meg, men ikkje bur.) Spørsmålet mitt er: Kan nokon anbefala meg ein person/salong i Oslo som er flinke til å fiksa hår og sminka? Eg har lest mange innlegg om dette, og har funne mykje nyttig info, men eg treng heilt konkrete namn viss eg skal klara å besøka ulike stader og bestemma meg i løpet av ein dag. (Vil forresten takka alle her på bryllups-forumet, utan dykk hadde planlegginga vore endå vanskelegare. )
Gjest Edens brudesalong Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Eden Brud på Grünerløkka har en hår/sminke-pakke - overhørte det når jeg prøvde kjole der... Usikker på pris å sånn, men servicen der er ypperlig! De er så søte og hjelpsomme. http://www.edenbrud.no/
Kara W Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Jeg fikk mitt gjort på Adam og Eva på Paléet. Jeg var kjempe fornøyd med resultatet. (bilder kan du se her: http://www.karaw.com/pictures.html ) Jeg var derimot ikke like fornøyd med neglene mine, som jeg også fikk gjort der. Hvis du går for det stedet, så pass på å få med prøvetime til sminken. Jeg tenkte å spare noen kroner på å ikke ta prøvetime, men når jeg skulle betale fikk jeg vite at det var samme pris uansett. Veldig urettferdig, syntes jeg, særlig da hun ikke nevnte at det var inkludert når jeg sa jeg ikke ville ha det. Men jeg orket jo ikke å krangle om det når bilen sto utenfor og alle var veldig stresset.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Jeg har fått pris fra Eden brud på Grünerløkka - 4.300,- for følgende: "Prøvetime med frisør i forkant, ca 2 uker før vielsen. På selve dagen; Full opprulling/oppsetting/styling med slør el. Annet hårpynt, makeup, full lunch og servering igjennom dagen, vi kler deg, steamer kjolen din, og alt annet det skulle være behov for. Hos oss trenger du ikke tenkte på noe, vi ordner alt. Du reiser i så fall direkte fra oss til vielsen." Hva syns dere om denne prisen? Syns det er litt stivt jeg... Hvilke priser har fått fra andre steder?
Gjest brud 08 Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Ja, det var muligens litt stivt... Men tror nesten det blir så dyrt uansett, jeg har snakket med frisør og regnet rundt 2000 kr og sminke koster 1200 kr - begge er inkl.prøvetime. Dette er jo uten lunch, steaming av kjole o.l. Disse prisene har jeg hentet fra Kristiansand - prisene er ofte stivere i Oslo.
Aobakle Skrevet 26. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2007 Takk for tips Adam og Eva på Paleet hadde ikkje kapasitet den dagen me giftar oss. Men eg fann eit foruminnlegg frå nokon som hadde fått ordna hår og sminke hjå Olimb og var kjempefornøgde. Så eg ringte dit, og mannen som tok telefonen var så hyggelig og tillitsvekkande at eg bestilte prøvetime på flekken. Eg er spent på korleis det blir, men sidan eg er heilt uvant med sminke og hårstæsj blir det uansett finare enn om eg hadde gjort det sjølv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå