Gjest bente85 Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Det har vært i perioder hvor magen min har vært noe plagsom. Og det har som oftest vært luft i magen og smerter pga dette. Typen min er veldig opptatt av dette. Det har vært perioder hvor jeg har sagt at jeg har hatt vondt i magen, noe som jeg vet er luft, men det sier jeg ikke til han. Mener at han trenger da ikke å vite alt heller? Han har nevnt det for meg, at jeg burde gå til lege for det med magen min. Og da har jeg sagt min vurdering. Det er perioder hvor man kan ha litt mer vondt enn ellers, som menssmerter, smerter pga forstoppelse, luft i magen og andre ting. Dette har jeg sagt flere ganger til han. Han har sagt at hvis jeg ikke går til legen, så kan jeg få magesår. Men det er jo bare luft. Og jeg synes det er såpass flaut at det sier jeg ikke til han når jeg sliter mer enn normalt med det. Jeg synes dette er ikke noe å bry legen med, jeg ser på luft i magen som normalt. Jeg ser det som bortkastet. Jeg har vanligvis ikke problemer med det til daglig, det kan ta dager, uker før jeg kan merke noe av det. Hadde dette vært noe mer alvorlige magesmerter, så hadde jeg skjønt det. Men ikke denne gangen. Det har hendt at det dukker opp eposter i innboksen som er om medisiner som skal fungere kjempebra på endel mage problemer. Og da sier jeg at magen min har det fint, den klarer seg mye bedre uten alle disse medisnene han har funnet på internett, som har kommet i nyhetsbrev. Og den jeg fikk idag, handlet naturligvis om magebesvær. Og den hjalp mot dette: √ at matforbrenningen fungerer bedre √ å minske produksjonen av magesyre √ at pH-verdien i magen stabiliseres √ at tarmfloraen forbedres og tarmen renses √ at irriterte slimhinner beroliges √ at immunforsvaret styrkes √ å stimulere celledannelsen i kroppen √ at kroppens opptak av C- og E-vitamin forbedres Begynner nesten å bli lei dette. Vil heller at han skal tenke mer på seg selv, enn å bry seg med mine så problemer som luftplager og menssmerter. Jeg mener at jeg kan ta vare på magen min selv, og at det er jeg som skal vurdere om det er noe galt eller ikke. Når jeg sier at jeg ikke skal til legen, så sier han at ja, du kan vel tenke på det da hvert fall. Og jeg fortsatt sier nei så sier han enda en gang at jeg skal tenke på det. Hva hadde du gjort om dette gjalt deg? Takker for råd.
Gjest Jonatann Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Kan du ikke bare si ifra at du synes han henger seg vel mye opp i magen din da? Forklar han at du selvfølgelig hadde dratt til legen om du følte at noe var galt, men at du har kontrollen selv? Snakk sammen
Kayli Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Hvorfor kan du ikke bare si til ham hva som plager deg? Kan ikke skjønne at det er så innmari flaut at du ikke kan fortelle ham det. Da blir det i alle fall slutt på maset hans.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Ikke for å være kjip men glad typen min maste meg til legen. Jeg var faktisk alvorlig syk men uten andre symptomer enn det jeg trodde kom av stress og for mye hvitt brød....
Gjest =tentacle= Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Hva hadde du gjort om dette gjalt deg? Takker for råd. Hvis jeg var sikker på at det var snakk om luftsmerter, og jeg ikke trodde at det var noe spesielt som forårsaket ekstra problemer med luft, så hadde jeg sagt at det var snilt av ham å bry seg, men at det var luftsmerter og at det ikke ga så mye plager at jeg ville gjøre noe med det. Jeg ville også sagt at jeg skjønner at han bare vil mitt beste, men at når råd blir gjentatt til stadighet og det ofte kommer kommentarer og ideer, så blir det litt masete for meg. Synes ikke det er flaut å si at det er luftsmerter, det er jo ikke slik at han blir utsatt for det.
Gjest bente85 Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Kan du ikke bare si ifra at du synes han henger seg vel mye opp i magen din da? Forklar han at du selvfølgelig hadde dratt til legen om du følte at noe var galt, men at du har kontrollen selv? Snakk sammen Ja, jeg kunne jo sagt det til han at jeg synes at han henger seg opp i for mye med magen min. Han burde kanskje forstå det, jeg blir jo litt irritert når han begynner og snakke om det. Og jeg har sagt det flere ganger at hvis det hadde vært noe med magen min, så hadde jeg sagt fra. Jeg snakket med han på tlf ikveld da. Han nevnte den eposten han hadde sendt meg. Jeg sa det til han denne gangen også at de gangene det er noe med magen min, så er det bare luft. Det er ikke noe å henge seg opp i. Jeg har sterkt inntrykk av at han syns jeg skulle starte med disse tablettene, og jeg sa nei. Og så sa jeg at magen min har det bra. Men når jeg sa hva jeg mente og følte, så sa han bare sånn: ja.... Skjønner liksom ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå når jeg har nevnt det flere ganger.
Gjest bente85 Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Hvorfor kan du ikke bare si til ham hva som plager deg? Kan ikke skjønne at det er så innmari flaut at du ikke kan fortelle ham det. Da blir det i alle fall slutt på maset hans. Hvorfor må jeg si til han vær gang det er noe med magen, når det bare er luft? Det er ikke noe man må fortelle, syns jeg. Mange folk syns at slike ting er flaut, og det får dem god forståelse for. Jeg har jo nevnt i tlf samtalene med han at det kan ha vært luft i magen min eller menssmerter. Men uansett hvor mye jeg gnåler om hva det kan være, så fortsetter han. Det og ha vondt i magen, er faktisk mer vanlig for noen enn for andre. Og jeg har sagt det til han at det han henger seg opp i, er en bagatell. Er liksom ikke noe å snakke om føler jeg.
Gjest bente85 Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Gjest: Jeg mener da, skal vi nordmenn gå til legen bare for at vi har litt luft, eller luftsmerter? Det er sjelden jeg har det, og når jeg har det kan det variere om det er lite eller mye. Det er faktisk normalt å ha luft i magen, tro det eller ei. Og det har jeg nevnt for han også. Jeg har ingen symptomer som kan si at det er noe galt med meg, så da trenger jeg ikke å bruke penger på en legetime som ikke er nødvendig. Etter mitt syn.
Gjest bente85 Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 (endret) Hvis jeg var sikker på at det var snakk om luftsmerter, og jeg ikke trodde at det var noe spesielt som forårsaket ekstra problemer med luft, så hadde jeg sagt at det var snilt av ham å bry seg, men at det var luftsmerter og at det ikke ga så mye plager at jeg ville gjøre noe med det. Jeg ville også sagt at jeg skjønner at han bare vil mitt beste, men at når råd blir gjentatt til stadighet og det ofte kommer kommentarer og ideer, så blir det litt masete for meg. Synes ikke det er flaut å si at det er luftsmerter, det er jo ikke slik at han blir utsatt for det. Jeg vet at mesteparten av de plagene jeg kan ha med magen, så er det luft. I det daglige ellers har jeg ingen problemer med det, overhodet. Men nevner han det igjen, så skal jeg si i fra til han hva jeg mener om det. Det kan være at magen min har vært såpass fyllt med luft at han kan ha hørt det, men han har ikke sagt noe. Og jeg kan liksom ikke noe for det, jeg får ikke stoppet det. Jeg synes ikke noe om at noen andre kommer med medisiner som jeg burde prøve for at han mener det. Jeg vil ikke prøve, og det synes jeg at han kunne akseptere istedenfor og ta det opp med meg for 2. eller 3. gang. Endret 12. september 2007 av bente85
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Jeg vil gjerne forsvare typen din jeg. Hvis det er vanlig at du har luftsmerter og du ikke har undersøkt hvorfor du har det så ofte så synes jeg også du skal gå til lege. Han bryr seg, han ser at du har vondt, kanskje har han sett andre gå for lenge med smerter som de ikke gjorde noe med og ble verre? Og hva mener du egentlig med "bare luftsmerter"? Det er slett ikke vanlig at man har luftsmerter hele tiden. Hva er det du spiser da som gir deg slik luft? Medisiner fra internett hadde jeg bedt han spare meg for, men en tur til legen for å fastslå at det ikke er noe annet galt, hva skade gjør det?
Gjest Pet Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Hvis du har så mye luftsmerter kan det vel være greit å få undersøkt det hos legen? Synes kjæresten din virker omtenksom jeg, det er vel ikke normalt å stadig ha sånne smerter? Du plages jo av uforklarlig diarre også, så jeg i en annen tråd. Ta deg en tur til legen og vær glad for at kjæresten din bryr seg om deg i stedet for å klage over det.
Gjest bente85 Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Hvis du har så mye luftsmerter kan det vel være greit å få undersøkt det hos legen? Synes kjæresten din virker omtenksom jeg, det er vel ikke normalt å stadig ha sånne smerter? Du plages jo av uforklarlig diarre også, så jeg i en annen tråd. Ta deg en tur til legen og vær glad for at kjæresten din bryr seg om deg i stedet for å klage over det. Jeg har ikke luft smerter hver dag, og ikke i en uke en gang. Hvorfor burde det være et samtaleemne for han da? Det er det jeg ikke helt forstår, hvorfor han ikke kan la det ligge liksom... Ja, kjæresten min er veldig omtenksom, men det kan hende at han overdriver, og gjør det til en større sak enn det det faktisk er. Vanligvis er ikke luft i magen vondt, men det KAN være det. Men som sagt, trenger vel ikke å løpe til legen for at man har en dag innimellom? Det med diareen er egentlig oppklart den. Et eller annet som ikke var som det skulle. Hm.. man må da få lov til å si hva man føler for her inne, når jeg faktisk misliker det som skjer.. Med meg er det bra, hadde det ikke vært det, hadde jeg besøkt legen, ok? Så da må han bare stole på min vurdering da.
Gjest bente85 Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Jeg vil gjerne forsvare typen din jeg. Hvis det er vanlig at du har luftsmerter og du ikke har undersøkt hvorfor du har det så ofte så synes jeg også du skal gå til lege. Han bryr seg, han ser at du har vondt, kanskje har han sett andre gå for lenge med smerter som de ikke gjorde noe med og ble verre? Og hva mener du egentlig med "bare luftsmerter"? Det er slett ikke vanlig at man har luftsmerter hele tiden. Hva er det du spiser da som gir deg slik luft? Medisiner fra internett hadde jeg bedt han spare meg for, men en tur til legen for å fastslå at det ikke er noe annet galt, hva skade gjør det? Jeg har det ikke så ofte, har jeg jo sagt. Det kan gå dager, måneder før det skjer. Han bryr seg ja, og det er fint. Det kan hende jeg syns det blir for mye, innimellom. Jeg har vel ikke vondt om jeg har litt ekstra med luft i magen vel. Vanligvis er det bare luft, ingen smerter. Og det er vel ikke noe galt?
Gjest Pet Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 Det har vært perioder hvor jeg har sagt at jeg har hatt vondt i magen, noe som jeg vet er luft, men det sier jeg ikke til han. Mener at han trenger da ikke å vite alt heller? Og jeg synes det er såpass flaut at det sier jeg ikke til han når jeg sliter mer enn normalt med det. Jeg har vel ikke vondt om jeg har litt ekstra med luft i magen vel. Vanligvis er det bare luft, ingen smerter. Hvordan vet han om dette med lufta, egentlig? Og har du vondt eller ikke? Har man tilbakevendende smerter i magen, synes jeg man skal få det undersøkt. Har du legeskrekk?
Gjest bente85 Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Jeg har nevnt dette med luften i magen når han har snakket om disse helsekostmedisinene sine. Som de fleste ganger av tilfellene, har jeg ikke vondt når jeg har luft i magen. Har ikke legeskrekk.
Gjest Pet Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 Du får bare be ham om å holde kjeft, da. Men det høres ut som om du har pro(mp)blemer med magen.
Gjest bente85 Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 Nevner han det en gang til, så skal jeg si klart i fra om det. Det finnes nok andre i verden hvor de problemene der er mye større hos folk.. Så det er sagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå