Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 dette har han hatt hele livet, og jeg har klart å holde det i sjakk ved hjelp av kremer og salver. nå er huden hans skikkelig ille fordi han liksom skal smøre seg selv - yeah right. jeg kjefter og maser, og han blir sur. jeg må jo få hjelpe han, mener jeg, men nei, han klarer det selv. hva gjør dere andre? nå er huden så ille at jeg tror aldri han ville gått i bassenget f.eks, men det ser ikke ut som det plager han nevneverdig.
abelille Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Dersom det ikke plager han nevneverdig, så er det kanskje ikke noe problem? Før eller senere må vi med eksem ta over ansvaret selv, og selvom det sikkert ikke er så ok for foreldre å se på, så må vi få prøve oss selv. Og etter en lang nok periode, så skjønner han nok at det kan være lurt å gjøre som mamma sier. Husk også at det i den alderen er viktig å ikke skille seg ut, masing om smøring er ikke alltid så gøy da. Men som regel så "kommer vi til fornuft" til slutt.
Gjest StockDama Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 La han få holde på som han vil, blir det for ille så sier han nok ifra.
Gjest =tentacle= Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Har ikke tenåringsbarn med eksem, men har vært tenåring uten eksem Masing er grusomt provoserende i den alderen, og at du vil ta over rent fysisk er enda verre. Og kanskje for intimt for ham å bli "kladdet på" i forbindelse med smøring, han er jo tenåring og har gjerne behov for å riste av seg moderlige fremstøt. Blir eksemet for ille, blir det en sterk nok motivasjonsfaktor til slutt. At det er verre å ta det når det har blomstret skikkelig opp, er bare en nyttig, om ikke akkurat behagelig erfaring. Eksemet er jo ikke farlig, og kanskje blir det lettere for ham å ta ansvar for det når han ikke "må" opponere mot omsorgen og kontrollen din hele tiden?
tingeling Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Hei Har dere funnet ut hva eksemet kommer av? jeg testet selv negativt på alle allergitester i den alderen, men fant selv (etter flere år med fæle eksem) ut at jeg ikke tålte frukt i noen form og heller ikke tomat (i noen form). tingeling
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 eksemet kommer rett og slett av manglende smøring. når jeg får bukt med det, er det nok å vedlikeholde med kremer. det er allergi med i bildet, men den biten er avklart og grei. han er ille nå, armer og føtter er dekket av røde sår. frustrerende å se på... og sånn har det vært leeenge. skjønner godt det med intimsonen, men... det skal ikke være enkelt nei.
Gjest Silmarill Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Noen tennåringer bare er sånn! Kan du ikke bare (det har du sikkert gjort) sette kremene inn på rommet hans å si at dette må du smøre på. Kanskje han da gjør det når du ikke ser på eller sjekker dette Dårlig svar kanskje...men prøv å ikke gjøre så mye ut av det. Han syns det kanskje er flaut at mamma passer på at han smører seg inn og påpeker huden hans - han er klar over problemet! Tro meg, det er han så absolutt! Hallo, han er opptat av utseende - han er en tennåring jo. Prøv heller å finne ut av hvorfor han får eksem (noe du sikkert har gjort helt sikkert) men det er kanskje noe han reagerer på av mat, støv o.l. Mener det bare godt altså
Gjest .... Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Gud ! Jeg kan godt forstå hvorfor han blir sint also, tror du kansje han vil at en gammel dame skal smørre han inn med krem overalt? Han er da jammen det en Tenåring, han burde greie å smørre seg inn selv, gi nå gutten litt ansvar da !
Wildy Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 Mødre trenger ikke å være gamle......;-)
Orestes Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Jeg ville ikke godtatt at mora mi skulle smøre meg inn med krem som tenåring. Kanskje på ryggen, men bare etter at jeg selv hadde spurt. La han ha kremene tilgjengelig, og ligg unna temaet en stund, så kommer han sikkert og spør selv om han vil ha hjelp til det.
Grooo Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Eksem er nå ganske alvorlig da. Det vil få konsekvenser både for ham selv og eventuelle barn om han ikke tar det på alvor. For eksem kan være arvelig, og jo mer han selv har av det jo større risiko er det da for at barna får det. Derfor synes jeg det er litt drøyt å si "vil han gå og klø så la ham gjøre det". Men det er vanskelig å prate fornuft til en tenåring som ikke vil høre...
Gjest kaffedama Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Jeg hadde masse eksem da jeg gikk på videregående, og det blei mye bedre med akupunkturbehandling. Det var jo ikke helt det du spurte om, men det kan være verd å prøve hvis sønnen vil gå med på det, da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå