Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Hei, Jeg har ingen utdannelse eller erfaring fra å jobbe med webdesign eller utvikling av nettsider, men syns dette kan virke spennende og interessant å jobbe med. I den forbindelse har jeg noen spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med. 1.Hva slags utdannelse kreves for å jobbe som f.eks. webdesigner? 2. Hvordan er mulighetene for å få jobb innen dette? Syns å huske at for noen år siden så var markedet for denne type jobber "mettet", og mange ble overtallige pga dot.com boblen som sprakk. Men, dette er kanskje endret seg noe igjen? 3. Hvis du, eller noen du kjenner jobber som webdesigner eller webutvikler; Kan du beskrive hvordan en typisk arbeidsdag ser ut? Hvilke oppgaver gjør du, og trives du med disse? 4. Hvilke bedrifter/firmaer kan man få jobb i med denne utdannelsen? 5. Hva er lønnsnivået (sånn ca.)? 6. Kan denne type utdanning taes på deltid/kveldstid i kombinasjon med annen jobb? Hvilke utdanningssteder/skoler vil du i så fall anbefale? 7. Å jobbe med webdesign; er det mest teknisk, eller får man også brukt sin kreative side? Eller er det en kombinasjon av dette kanskje..? 8. Hvilke personlige egenskaper mener du en bør ha, for å være flink i en slik jobb? Ble noen spørsmål dette, men som sagt så er temaet helt ukjent for meg. Håper noen kan hjelpe meg med informasjon. Blir glad for alle innspill, uansett om en har positive eller negative erfaringer
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Bare et generellt råd: styr unna privatskolene, du havner ikke øverst i søkerbunken i jobbsammenheng med utdannelse derfra (snakker av erfaring...) :gråte: Høyskolen i Nord-Trøndelag er å anbefale, de tilbyr også fjernundervisning. Arbeidsmarkedet er i hvert fall for webdesignere svært vanskelig, jobber i dag med noe helt annet.