Gå til innhold

Helsesekretær


pinnestol

Anbefalte innlegg

Som helsesekretær på legesenter er det mange utfordringer hver dag!! Og ordet rutine er ikke passende i denne jobben. Jeg har lyst til å fortelle at det er en utrolig hektisk hverdag, med ros og ris fra pasienter, kvikke replikker fra legene. INGEN dag er lik.. Utfordringene står i kø, og faglig sett kan man utvikle seg veldig hvis man er heldig og jobber med leger som som ønsker og heve helsesekretærens kompetanse.

Telefoner ringer i ett, brystsmerter, ensomhet, eksem, depresjon, urinveisinfeksjon, flåttbitt, mishandling.. etc. Alle kjemper om time... NÅ!!!

Man må vurdere hele tiden..

Jeg er superheldig og jobber på et legesenter som man skal lete lenge etter. Her kommuniserer vi med hverandre og stoler på hverandres vurderingsevne. Som sekretær trår jeg aldri over grensen, og konsulterer alltid ved tvil. Jeg anbefaler yrket veldig!! Hektisk, og dager som er uforutsigbare... Hvis det er rutine du leter etter, bør du ikke velge dette yrket;:)

Endret av pinnestol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

For en fantastisk tråd. Jeg blir så glad av å lese om dere som trives i yrket deres.

Tviler absolutt ikke på at det er en spennende jobb. Jeg har faktisk en kusine som er utdannet legesekretær, men hun har lyktes med å finne seg jobb ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sykepleier, trenger du litt datakunnskaper, ta lab.prøver og skriving etter diktafon hvis du skal jobbe på sykehuset.

Er du interessert i og jobbe på legekontor kan du få en sykepleierjobb der hvis legekontoret er stort/privat.

Vet om en sykepleier som jobber som legesek. men du må huske det at da får du også legesek. lønn som ofte er lav, 260.000,- i året. Hun ble lært opp i lab. og data på legekontoret.

Noen private legekontor er ofte oppe på kvelden og helger. Men de aller fleste er åpne mellom 8-16.

Det er nok mange om beinet når det gjelder jobbsjanser, men ikke umulig og få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er sykepleier, trenger du litt datakunnskaper, ta lab.prøver og skriving etter diktafon hvis du skal jobbe på sykehuset.

Er du interessert i og jobbe på legekontor kan du få en sykepleierjobb der hvis legekontoret er stort/privat.

Vet om en sykepleier som jobber som legesek. men du må huske det at da får du også legesek. lønn som ofte er lav, 260.000,- i året. Hun ble lært opp i lab. og data på legekontoret.

Noen private legekontor er ofte oppe på kvelden og helger. Men de aller fleste er åpne mellom 8-16.

Det er nok mange om beinet når det gjelder jobbsjanser, men ikke umulig og få jobb.

Hei,

Lønn er avhengig av ansennitet, se denne oversikten her, http://www.nhsf.no, og har du i tillegg sykepleierutdannelse i bunnen, tror jeg nok du kan forvente endel mer i lønn hvis legene vet å sette pris på den ekstra kompetansen som det selvfølgelig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...