Gå til innhold

Hvorfor kjøper menn seg horer?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Inspirert av en annen tråd om en kvinne hvis mann har vært utro med en prostituert. Jeg ble sittende å lure på HVORFOR menn kjøper seg horer? Hva er det som driver de til det?

Er det noen som kan svare konkret og direkte på spørsmålet uten utenomsnakk om problemer i forholdet osv osv. ? Det hadde vært utrolig interessant å få vite den egentlige grunnen, den direkte grunnen.

Endret av Lady M
Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Fordi de vil ha sex, ganske enkelt tror jeg.

Ikke alle som får seg noe ute på byen, eller rett og slett ikke gidder maset med å få seg no.

Skrevet

Fordi de har muligheten til det og fordi det er en enkel måte å få sex på?

Grunnen til at du spør er kanskje fordi det er vanskelig for deg å forstå hvordan noen kan ha lyst til å ha sex med en man ikke med sikkerhet vet at tenner på en. For noen menn er kanskje dette mindre viktig, mens hvordan sex-partneren ser ut er av større betydning.

Alle kvinner kan, hvis de vil, gå inn på et utested og få med seg en relativt tiltrekkende mann hjem i løpet av noen få minutter. For menn er det litt vanskeligere, og noen synes kanskje det er enklere å bare betale for det.

For andre kan det hende at de har noen fantasier som de ikke tør å snakke med partneren sin om.

Jeg tror det er mange grunner, men alle bunner i kåtskap.

Skrevet

Hvorfor gjør menn ditt og hvorfor gjør menn datt... Vi er individuelle personer alle sammen. Alle er forskjellige, å de som har sex med horer har vel sine egne individuelle grunder.

Skrevet
Inspirert av en annen tråd om en kvinne hvis mann har vært utro med en prostituert. Jeg ble sittende å lure på HVORFOR menn kjøper seg horer? Hva er det som driver de til det?

Er det noen som kan svare konkret og direkte på spørsmålet uten utenomsnakk om problemer i forholdet osv osv. ? Det hadde vært utrolig interessant å få vite den egentlige grunnen, den direkte grunnen.

Jeg tror ikke du greier å få entydige svar på hvorfor noen kjøper sex. Men i bunnen ligger det selvfølgelig seksualdriften og ett eller annet behovsunderskudd. Antar jeg.

Når du spør om det er for å tømme seg, trøste seg eller undertrykke, så antyder du også at du fordømmer menn som kjøper sex og samtidig at det for deg umulig kan være andre årsaker. Det er ingen fornuftig måte å spørre om ærlige svar på. For det du i manges øyne sier er noe sånt som:

Ditt svin av en horekunde, hvorfor er du så ufattelig ynkelig at du velger å betale for sex? :kjefte:

På den måten inviterer du ikke akkurat til ærlige svar og dialog med menn som faktisk har gjort dette. Og med det utganspunktet, ser jeg liten mulighet for at du kommer til å kunne ha noen forståelse for menn som kjøper sex uansett. Jeg tviler også på at det er menn her inne som har gjort dette, og derfor blir det sikkert bare synsing likevel.

Ettersom du er på et kvinneforum, kan du vel like gjerne spørre hvorfor noen kvinner kjøper sex. Da blir det sikkert mindre synsing og fordømmelse, og langt mer forståelse.

Gjest studia...
Skrevet

Jeg har solgt sex, og kundene mine kan deles inn i følgende grupper:

1) De som ikke får nok sex med kona, men som ikke vil gå fra henne.

2) De mindre tiltrekkende (veldig mange rødhårede og spinkle menn!) som påstår at de kjøper for spenningen skyld, men det er nok mer fordi de ikke får seg noe ellers.

3) De med lav sosial intelligens som ikke får med seg dame hjem fra byen.

4) De som ikke orker å sjekke dame på byen, og vil bare ha seg noe kjapt og enkelt. Mange pene og vellykkede menn i denne gruppa.

5) De som vil ha regelmessig tilgang på sex, uten forpliktelser ut over det. Mye forretningsfolk i denne kategorien.

6) De som ikke får den typen sex de ønsker hos kona, og som gjerne vil prøve det de ikke får hjemme.

Skrevet (endret)

Spør du etter svar fra menn som faktisk har kjøpt sex, eller? For da tror jeg du får formulere deg litt åpnere.

Endret av Mann 42
Skrevet

Jeg kan gi deg noen grunner:

1. I utlandet er mange av disse jentene fantastisk vakre, rene fotomodellene. Dessuten er de alltid hyggelige, særlig hvis du er hyggelig mot dem.

2. Spenning

3. God sex

I Norge er kjønnskampen blitt helt vill, menn og kvinner kriger mot hverandre ustoppelig, se bare på den sinnssyke skilsmissestatistikken i dette landet. Og det frister ikke noe særlig for en skilt mann å gå på byen og treffe en alenemor med 3 unger heller.

Skrevet
I Norge er kjønnskampen blitt helt vill, menn og kvinner kriger mot hverandre ustoppelig, se bare på den sinnssyke skilsmissestatistikken i dette landet. Og det frister ikke noe særlig for en skilt mann å gå på byen og treffe en alenemor med 3 unger heller.

Det er jo helt fantastisk at noen er så ekstreme på de kjønsrollegreiene i et land som det faktisk er ganske bra likestilling i. Det er ikke 100% likestilling, men det går begge veier... Send de overengasjerte kvinneforkjemperne til land som faktisk trenger dem! De er jo ganske bortkasta her i Norge :P

Skrevet

Har man god sex med en prostituert?

Jeg spør av nysgjerrighet. Dette er ikke min diskusjon.

Skrevet

Ja, de kan sine ting.

Skrevet

Det er jo jobben dems :ler:

Skrevet

Det er nok mange grunner, men jeg gjetter på at det for mange bunner i at man er desillusjonert over sine egne relasjoner til kvinner, evt. aldri har klart å kommunisere med kvinner.

Selv tror jeg ikke jeg hadde klart å være med en hore. Bare ut i fra det at jeg visste hun ikke ønsket å ha sex med meg, bare for meg, for pengenes skyld.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Hvis min kunnskap om menn stemmer har jeg kun ett svar:

Fordi de kan.

Skrevet

Tror ikke din kunskap om menn er helt riktig.

Skrevet

Jeg kritiseres fordi jeg ikke spør på riktig måte. Men hvordan skal jeg ellers spørre? For meg er det helt uforståelig å kjøpe sex, og derfor spør jeg ut ifra de antakelser jeg har. Hva er det med sex som driver folk til sånne handlinger?

Jeg tror at kanskje menn her ikke vil svare på det, at de prøver å vri seg unna fordi de vet at det er pillråttent og helt lavmåls og ikke vil innrømme overfor seg selv at det er galt. For da synker de i verdi i sine egne øyne.

Mann, hvorfor kjøper du deg sex? Svar ærlig nå da.

Skrevet

Etter en lang prosess så har jeg kommet til at jeg ikke ser store problemer med prostitusjon. Javisst er det sex uten romantiske følelser. Hei Agnar Mykle blei jo nesten bura inne da han skreiv ei bok med påstanden "hvorfor skal man absolutt elske, når man elsker?". Folk puler rundt som pokker uten å ha romantiske intensjoner uansett. Det prinsippielle i dette forandres ikke av at penger bytter hender.

Menn (og kvinner!) er villige til å gå til store steg og legge kraftig innsats i det å få pult. For de fleste kvinner er dette lite problematisk å få til. For menn er det mer komplisert, dermed blir det å legge ut noen tusenlapper istedet fryktelig mye enklere.

Her er en horekunde som forteller:

http://www.smh.com.au/articles/2007/07/22/1185042948159.html

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Det er ingenting galt med å betale for sex eller selge sex. Det er ikke noe spesielt ved sex som gjør at det kan unndras markedet. Sex kan være en meningsfull ting fyllt av kjærlighet, men det kan også være fullstendig blottet for følelser og all annen mening en pur kåtskap.

Å kjøpe sex er som å gå til frisøren og betale for en hårklipp. I ingen av tilfellene kjøper man personen - man kjøper en tjeneste som denne personen tilbyr. Det at noen synes det er noe "hellig" ved sex som gjør at det ikke kan selges, vitner bare om en protestantisk sexmoral som hører søppelfyllingen til. Det viser at man ikke kan fatte og begripe at det finnes mange mennesker som ikke ser på sex som noe annet enn dyrisk lyst som kan selges som en Grandiosa på Rimi, med visshet om at det ikke er noe som helst galt i det.

Skrevet
Hvis min kunnskap om menn stemmer har jeg kun ett svar:

Fordi de kan.

Er nok en del av sannheten dette ja. Lurer på hvor mange horekunder som har debutert på ferie i Thailand hvor tilgjengeligheten er stor? Der er de også langt hjemmefra og føler seg trygge på at ingen får vite det. Altså tilsynelatende ingen problemer i ettertid.

Gjest Gjest_mann 40_*
Skrevet
Jeg kritiseres fordi jeg ikke spør på riktig måte. Men hvordan skal jeg ellers spørre? For meg er det helt uforståelig å kjøpe sex, og derfor spør jeg ut ifra de antakelser jeg har. Hva er det med sex som driver folk til sånne handlinger?

Jeg tror at kanskje menn her ikke vil svare på det, at de prøver å vri seg unna fordi de vet at det er pillråttent og helt lavmåls og ikke vil innrømme overfor seg selv at det er galt. For da synker de i verdi i sine egne øyne.

Mann, hvorfor kjøper du deg sex? Svar ærlig nå da.

Du har et helt objektivt utgangspunkt, skjønner jeg....

Jeg ser ingen ting i veien med å kjøpe sex. Alle kvinner kan få sex av menn, menn må streve mer.

Menn kjøper sex fordi det er enkelt og fordi det er spennende. Der har du svaret.

Personlig forstår jeg ikke norske kvinners forargelse over at menn kjøper sex, når så mange norske kvinner selv har en meget løssluppen seksualmoral og oppfører seg helt vilt, særlig i utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...